Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Změna v operátoru “allintitle:” na Google?

Odlišné fungování operátoru “allintitle”

V posledních dnech jsme zaznamenali, že operátor “allintitle:” začal fungovat trochu jiným způsobem, než tomu bylo doposud. Tento operátor vždy sloužil k zobrazení výsledků ve vyhledávání, které obsahují v titulku stránky (tzn. mezi značkami “<title>” a “</title>“) příslušnou frázi.

Na Googlu však pravděpodobně došlo k úpravám, jelikož tento operátor nyní zobrazuje výsledky ve velmi volné shodě. Podle našeho průzkumu to vypadá, že do výsledků jsou nyní zahrnuty i takové stránky, které obsahují alespoň část z celé fráze. Jedná se o odlišné chování operátoru, který doposud zobrazoval výsledky v přesné shodě.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

AB testování

Během prověřování jsme si také všimli, že Google aktuálně provádí AB testování, jelikož při opakovaném vyhledání stejné fráze vrací jiný počet výsledků.

Ověřovali jsme frázi “hubnutí s potravinářskou folií“, kterou jsme zahrnuli do operátoru “allintitle:”. V prvním případě nám Google vrátil celkem 251 výsledků, které by měly obsahovat příslušnou frázi v titulku:

Při dalším vyhledání nám Google uvedl již 178 výsledků:

Vzhledem k tomu, že se jedná o poměrně specifickou frázi, není pravděpodobné, že by se během pár minut změnil titulek u cca 70 stránek. Spíše to značí, že Google aktuálně provádí AB testování výsledků a tak v instanci A zobrazí nějaké výsledky, zatímco v instanci B zobrazí jiné hodnoty. Může se tak dít z důvodu přípravy budoucího updatu vyhledávače.

Jak si zobrazit přesnou shodu

Aktuálně operátor vrátí výsledky s přesnou shodou, pokud za “allintitle:” vložíte frázi do uvozovek, tedy takto:

allintitle:”fráze s uvozovkami”

Alternativně je možné využít možnost přesné shody přímo v nastavení vyhledávače:

Ovšem toto nastavení není zcela přesná shoda jako v případě užití uvozovek.

Pokud tedy ověřujete výsledky s allintitle např. v rámci metody KGR, můžete si pomoci právě těmito dvěma metodami. To vám alespoň nyní pomůže zobrazit relevantní výsledky, než se v Googlu domluví, jak přesně by operátor měl fungovat.

Jaké výsledky vychází vám? Budeme moc rádi, když se s námi podělíte o své zkušenosti. Třeba se nám to podaří rozluštit. 🙂

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit