Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Průměrné Google CTR pro rok 2024 – opět žádná sláva

Zajímaly vás CTR studie z předchozích let? Pak je najdete zde:

Po dvou letech jsme opět zrevidovali naši CTR studii, abychom vám přinesli co nejaktuálnější data. Dobrou zprávou je, že jsme významně rozšířili vzorek dat.

Zatímco pro rok 2018 jsme CTR odhadovali na základě vzorku 10 000 slov na první pozici, vzorek dat se v dalších letech rozšiřoval. Rok 2020 jsme zpracovali již na vzorku okolo 15 000 slov pro první pozici a rok 2022 byl vyhodnocen na základě více než 25 000 slov pro první pozici.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Takto vypadala kompletní data v roce 2022.

Aktuální Google CTR data

Naše databáze za poslední dva roky narostla na více než dvojnásobek a tak jsme si mohli dovolit CTR spočítat na mnohem větším vzorku klíčových slov.

Aktuálně jsme CTR zpracovali pro vzorek 51 000 výrazů pro první pozici a stejný počet slov jsme ověřili i na pozici druhé. Obsáhlý dataset jsme vypracovali až do šedesáté pozice – ta byla zpracována na vzorku 4 000 slov.

Celkově jsme výsledky vyhodnotili na základě více než 930 000 výrazů, tudíž výstup je zpracovaný na věrohodném vzorku dat.

Takto vypadají aktuální data pro rok 2024.

Kompletní dataset ke stažení

Změna Google CTR 2024 vs 2022

Bohužel ale máme i špatnou zprávu – míra prokliku se podobně jako v předchozí studii z roku 2022 opět snížila.

Z hlediska prvních dvou pozic se jedná o největší propad CTR od roku 2018. Na nižších pozicích se CTR stále propadá, ale ne tolik, jako tomu bylo v předchozích letech.

Porovnání s předchozími lety si můžete prohlédnout na grafu níže.

Útěchou alespoň je, že zatímco na desáté pozici (tedy poslední pozici na první stránce ve vyhledávání) CTR klesá, na jedenácté pozici ještě o něco klesne, aby se s dvanáctou pozicí opět zvýšilo. Mírně zajásat tak mohou majitelé stránek, které se umisťují mezi dvanáctou až patnáctou pozicí.

Nezbývá tedy než doufat, že v příští studii snad uvidíme o něco lepší výsledky.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit