SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Nadpisy h1, h2,…

Nadpisy webu slouží podobně jako v jakémkoliv dokumentu k lepšímu pochopení tématu, jenž je následován textem nebo výpisem produktů.

Obsah tagu <h1> zapsaný ve formátu <h1>Obsah nadpisu</h1> má o něco větší váhu, než jeho následující podnadpisy <h2>, <h3>,…<h6>, jejichž váha má sestupnou tendenci. V rámci zachování best practices je doporučováno nadpisy nepřeskakovat a pokud je to v rámci kontextu možné, tak do <h1> zakomponovat klíčové slovo pro zvolenou stránku.

Chcete najít tzv. nízkovsící ovoce i na Vašem webu? Test metody Keywod golden ratio aneb Umístění v TOP10 na Google do 39,5 hodiny.

Nadpisy obecně zlepšují přehlednost článku a mohou snižovat míru odchodů ze stránek a lze je brát jako podpůrný faktor.

U Google se dost možná využití nadpisů H1 brzy dozná změn.

Autor textu: David Haták & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)

Které vyhledávače tento faktor ovlivňuje?

: Google
Pozitivně
: Seznam
Pozitivně

Míra závažnosti: Střední
Typ SEO:
Obsahové (copywriteři)

Příklady z praxe

V rámci práce SEO specialisty se nejčastěji setkávám s tím, že H1 nadpisy nejsou dostatečně popisné, neobsahují klíčové slovo nebo jsou nerelevantní. Na obrázku vidíme část zadání pro úpravu nadpisů. Většinou jsme je rozšířili o další klíčová slova nebo upřesnili. Například slovo „Na výstroj“ je zcela nedostačující a „Čelovky“ velmi nepřesné, protože v kategorii se prodávají „Čelovky pro hasiče“. Problém tedy je, že stránky cílí na špatné klíčové slovo.

Přidat příklad z praxe

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit