Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Autorita domény

Řešíte-li zpětné odkazy či linkbuilding jako takový, pak vás bude jistě zajímat termín domain authority (autorita domény), kterou vyvinula společnost Moz.com. Tento pojem označuje metriku, která hodnotí vliv a pověst příslušné domény. Hodnocení probíhá na škále 1-100 (1 je nejnižší, 100 je naopak nejvyšší možná hodnota) a označuje, jakou sílu má doména v umístění v SERPu.

Významným hodnotícím faktorem pro autoritu domény jsou právě kvalitní zpětné odkazy. Proto se v souvislosti s linkbuildingem tak často mluví o autoritě domény. Pokud totiž vaše stránka nabízí obsah, na který odkazuje značné množství jiných webů, pak na příčce této metriky dostáváte plusové body. Záleží však také na tom, o jaké weby se jedná a jakou mají reputaci.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Platí, že pokud na váš web odkazují stránky s vysokou autoritou, stoupá autorita vašeho webu, jelikož si získal přízeň ověřených a důvěryhodných stránek. Získáte-li vysokou autoritu, zvyšuje se šance, že se umístíte na vyšších pozicích. Přestože se totiž nejedná o oficiální metriku Googlu, zpětné odkazy Google řadí mezi nejvlivnější hodnotící SEO faktory.

Domain rating

Domain rating je obdobná metrika, která označuje sílu domény. Tuto metriku najdete v nástroji Ahrefs na přehledu Site explorer.

Domain rating je na přehledu znázorněn pomocí zkratky DR. Taktéž vás může zaujmout zkratka UR, což označuje hodnocení síly konkrétní URL. Dalším zajímavým údajem je Ahrefs rank, který vyjadřuje, jak silná je doména ve srovnání s ostatními doménami v databázi Ahrefs (na rozdíl od předešlých metrik, 1 znamená nejlepší).

Kontrola zpětných odkazů

Budujete-li poctivě linkbuilding svého webu, vyplatí se své pracně získané odkazy pravidelně kontrolovat. Může se totiž stát, že se domluvíte například na výměně odkazů s nějakým spřáteleným webem a za nějaký čas náhodou zjistíte, že tento web odkaz na vás již odstranil.

Jak kontrolovat zpětné odkazy

S kontrolou odkazů vám může pomoci Collabim. Získáte-li zpětný odkaz, stačí jej přidat ve vašem projektu do sekce Linkbuilding. Poté bude každý týden probíhat pravidelná kontrola odkazů a v případě, že se na daném odkazu něco změnilo, Collabim vás na to upozorní.

Jak zjistit zpětné odkazy

Pokud si získané zpětné odkazy nezapisujete a nevíte tedy, jaké stránky na vás odkazují, nemusíte věšet hlavu. Existují různé nástroje, které dokáží zjistit vaše zpětné odkazy. Jedním z nejznámějších je již zmiňovaný nástroj Ahrefs.

Jak zjistit zpětné odkazy v Ahrefs

Nejprve v horní liště zvolte sekci Site Explorer. V této sekci poté zadejte URL Vašeho webu.

Tím získáte celkový přehled pro danou doménu. V případě odkazů vás budou zajímat dvě položky:

  1. Backlinks
  2. Reffering domains

Položka backlinks vypovídá o veškerých odkazech, které směřují na vaše stránky. Referring domains zase obsahují veškeré domény, které na váš web odkazují.

Stačí se tedy na kteroukoliv položku prokliknout a tím se zobrazí příslušný přehled. Následně přehled můžete případně stáhnout do tabulky pomocí tlačítka “Export”.

O dalších možných způsobech, jak zjistit zpětné odkazy na váš web, se dočtete v naší akademii v tomto článku.

Jakmile budete mít přehled o svých zpětných odkazech, můžete je nahrát do Collabimu, aby probíhala jejich pravidelná kontrola.

Získávání zpětných odkazů

Založili jste nový web a nemáte zatím žádné zpětné odkazy? Výměna zpětných odkazů je oblíbeným způsobem, jak snadno získat odkaz na své stránky. Znáte-li spřátelenou firmu, můžete si vzájemně pomoci tím, že vaše stránky budou odkazovat na stránky toho druhého. Podstatná je však kvalita zpětných odkazů, která právě vychází z toho, jakou má doména autoritu. Spíše než tlačit na počet zpětných odkazů je tedy vhodnější zaměřit se na kvalitní zpětné odkazy z ověřených stránek.

Nákup zpětných odkazů je teoreticky možný, ale příliš tuto metodu nedoporučujeme, jelikož vyhledávače nákup zpětných odkazů považují za nepovolenou praktiku.

O vhodných metodách se podrobněji dočtete v našem článku, který popisuje, jak získat zpětné odkazy.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit