Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Navštívili jsme SEO restart 2024!

Úvodem

Letošní SEO restart agentury Taste je za námi a jelikož jsme si událost nenechali ujít, přinášíme vám drobný report s našimi zážitky. Na cestu jsme vyrazili rovnou ve čtyřech – na SEO restartu jste tak mohli potkat Dalibora, Dana, Jardu a Vojtu.

V první řadě musíme ocenit plán celé události. Začněme od prostoru – lokalita byla snadno přístupná (tramvají od Hlavního nádraží bez přestupu a pak jen tři přechody pro chodce) a prostor jako takový působil opravdu uvolněně a přesto profesionálně.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Všudypřítomné občerstvení, které bylo nepřetržitě doplňováno, podtrhovalo profesionalitu celého týmu organizátorů. Prostředí mělo punc kultury a scházely snad jen obrazy na zdech, aby člověk měl pocit, že je na vernisáži. Ať už se jednalo o personál nebo samotné organizátory, všichni byli velice přátelští a profesionální.

A teď už k programu

Programem provázel Michael Koch, který se moderování zhostil s parádou. Bavil nás živý a neformální přednes, vtipné poznámky a pohotové reakce. Michael skvěle interagoval s publikem – ať už program proložil nějakou vtipnou a přesto zajímavou otázkou (výslovnost Ahrefs) nebo provázel zábavnou vědomostní hrou, po celou dobu dokázal udržet pozornost diváků na maximu.

Velmi jsme si pochvalovali i důslednost z hlediska harmonogramu. Časomíra se striktně dodržovala, na nikoho se nečekalo a akce měla díky tomu svižný průběh. Ostatně lineup jako takový byl chytře naplánován – půlhodinové vstupy po třech hostech a poté break bylo tak akorát, aby divák nebyl příliš zahlcen. Michael byl neúprosný a nedopustil, aby došlo ke skluzu.

Předtím, než pódium obsadili první hosté, jubilejní ročník SEO restartu uvedl CPO Tastu Jan Tichý. Legendární “Ticháč” se nostalgicky ohlédl zpět až k prvnímu SEO restartu, který proběhl před deseti lety. Vize původně drobné konference se nakonec přerodila v každoroční událost pro tři sta lidí. Na první SEO restart zavzpomínal i Pavel Ungr – tentokrát jen ze záznamu, protože se zrovna nacházel na druhém konci světa. Připomněl, jak se česká SEO komunita během let vyvíjela, a jak se SEO za těch deset let proměnilo.

Martin Žatkovič otevřel konferenci jakožto první host a prezentaci odpálil pěkně od podlahy. Energickým přednesem a tématem, které bylo opravdu bohaté, si okamžitě získal celé publikum. Poutavou přednáškou, ve které se odborně zaobíral tím, jakým způsobem se vyhodnocují výsledky v SERPu, zahájil parádní start celého programu.

Druhý host byl další známou tváří. Richard Klačko prezentaci zaměřil na to, jak si usnadnit práci automatizací analýzy klíčových slov za pomocí AI, zejména v oblasti klasifikace frází. Ostatně značná část obsahu celé konference byla zaměřena na výpomoc umělou inteligencí a Richard nebyl sám, kdo zabrouzdal do kategorizace klíčových slov.

Přesunuli jsme se opět do SERPu, kam nás vrátil Martin Michálek. Představil nám novou metriku INP, která měří rychlost odezvy na akce uživatele a brzy se má stát dalším hodnotícím faktorem na Googlu. Martinovo takzvané “ihned něco prosím” pobavilo a skvěle vyjádřilo podstatu této metriky. Core Web Vitals je poměrně zajímavé téma, o kterém se příliš nemluví, a kdo například bojuje s neustálým trollením stránek při vykreslování obsahu (které mimochodem zhodnocuje metrika CLS), dokreslil si tak i chybějící dílky teorie.

Tři půlhodinové prezentace vystřídal půlhodinový coffee break a to byla chvíle, kdy jsme si opravdu uvědomili, jak skvěle je program zvládnutý.

Foto: Dan s Vojtou diskutují u kávy a pohoštění během polední pauzy. Zbývá 12 minut a 8 sekund do startu!

Na nikoho se nečekalo a tak než jsme stihli dopít kafe, pódium obsadil konzultant Vojta Fiala. I on si ukrojil dostatek pozornosti živým projevem. V prezentaci poukázal na to, jak linkbuilding v Česku selhává kvůli rozporům mezi SEO odborníky a PR specialisty. Úspěch kvalitního linkbuildingu tak dle Vojty tkví nejen ve skillech obou oborů, ale zejména ve vzájemné syntéze.

Po Vojtovi nám představila svojí prezentaci Martina Zrzavá Libřická. Už v programu téma vypadalo velice lákavě, jelikož se týkalo efektivní komunikace mezi SEO odborníky a DEV týmem. Komu byly pojmy jako “waterfall” nebo “agilní přístup” cizí, po Martiny přednášce už se mohl téměř hlásit na pozici projektového manažera. Martina se zaměřila především na agilní řízení projektu a k prezentaci také připojila svůj výzkum. Diváci tak měli možnost nahlédnout i na to, jak SEO a DEV hodnotili vzájemnou spolupráci mezi sebou.

Martinu vystřídala Sarah Presch s dalším tématem, na které jsme se velmi těšili. Představila publiku kognitivní předsudky, díky kterým člověk nahlíží na různé subjekty zkresleně. Sarah se zaměřila na to, jak lépe poznat svou cílovou skupinu a tomu přizpůsobit i SEO kampaň. Podobně jako Martina – i Sarah využila mocné síly grafů. Téma prezentace totiž chytře vypointovala v samotném závěru, když vybrala sérii zádumčivých otázek a nechala diváky, aby se zamysleli. Výsledky výzkumu, které záhy ukázala, byly často překvapivě jiné, než bychom na první dobrou předpokládali.

Po obědě pódium ovládl Roman Teuschel a jeho prezentace o mezinárodním SEO. Romanova přednáška divákům nastínila, co všechno obnáší expanze služeb do zahraničí a jaké to s sebou přináší starosti. Musíme ocenit Romanův důraz na průzkum trhu, který je v rámci expanze naprosto zásadní. Marketing totiž můžete mít vylazený do posledního titulku, ale pokud prodáváte sedlčanské sýry a podceníte průzkum trhu, je možné, že při expanzi do Německa sýry maximálně zplesniví. Romanův projev byl naprosto suverénní a přednáška byla exkluzivní.

Tajné SEO tipy pro Shoptet. Jejich tajemství bylo nyní zhaceno, protože Tomáš Zahálka fígle prozradil celému sálu. Tomášův pohodový projev se moc pěkně poslouchal, a po rozjetém Romanovi to byla příjemná amplituda. Navíc, prezentace měla téměř cenu zlata a to zejména pro všechny, kdo provozují web na Shoptetu. Pomocí snadných tipů a triků, o kterých spousta uživatelů neví, Tomáš představil šikovné pomůcky, které na oblíbeném e-shopovém systému usnadní mravenčí práci. Kromě toho zmínil i vylepšení, které jsou na Shoptetu v plánu, takže se máme na co těšit.

Publikum následně přivítalo hned dvojici přednášejících – Martina Koptu a Jakuba Goldmanna. Svou přednášku zacílili na téma, jak se dnes navrhují weby a co to znamená pro SEO. Dvojice pocházela přímo od webových vývojářů, resp. designerů, a tak tím tak trochu navázala na Martiny prezentaci ohledně spolupráce mezi SEO a DEV. Poměrně vtipně pojatá přednáška totiž ukázala pohled samotných tvůrců webů a tak jsme měli možnost nahlédnout na online režii i z druhé strany, nejen z hlediska SEO.

Závěr hlavního programu patřil legendě v oboru Markovi Prokopovi. Z důvodu nemoci se Marek však objevil jen ve videozáznamu. I on představil výhody umělé inteligence jakožto šikovného pomocníka pro SEO. Na kameru ukázal podrobný postup, jak si usnadnit práci s klíčovými slovy za využití OpenAI API a programovacího jazyka R. Na videu pracoval s kategoriemi klíčových slov a souvisejících výrazů, a ačkoliv se samotný proces mohl zdát jako programátořina, prezentace byla srozumitelná téměř snad pro každého, kdo by si chtěl postup vyzkoušet na vlastní kůži.

Marek uzavřel hlavní část programu a poté následovala panelová diskuze Zdeňka Nešpora, Zdeňka Dvořáka, Šárky Rolné Jakubcové a Dušana Janovského, kteří se ohlédli zpět za největšími SEO milníky v posledních deseti letech.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit