1.4 jsme spustili novinku, obdobu tolik vzpomínaného SERPA – Svatý grál. Novou funkci naleznete v jednorázových analýzách.
Tady je krátké video, pro prvotní seznámení se Svatým grálem:
Víte, ale jak Svatý grál využít na maximum?
Novou funkci opravdu oceníte pokud:
-
připravujete nový web (případně začínáte-li spolupráci s novým klientem a potřebujete se rychle zorientovat),
- web už vám nějakou dobu běží a chcete popohnat zisk.
- Teoretická návštěvnost, příběh sám o sobě.
- Potřebujete rychle a efektivně proklepnout konkurenci.
1. Začínáte s novým webem
Pokud jste teprve ve fázi příprav anebo jste nový web právě spustili, moc dat z části svatého grálu zaměřené na pozice a již “fungující” klíčová slova, nedostanete. Velmi rychle se ale zorientujete v konkurenčním prostředí, stačí zadat doménu konkurenta -> objevíte klíčová slova, zjistíte na co vaše konkurence cílí PPC, v obsahu reklam naleznete inspiraci jak pro vlastní kampaně, tak pro napsání titulků a meta descriptions, navíc vám jako vodítko může posloužit i teoretická návštěvnost o které se dočtete o pár řádků níž.
Nezapomeňte si nově objevená klíčová slova uložit ke sledování.
Stačí mít klíčová slova v prvním sloupci (souboru .xls / xlsx) a v sekci klíčových slov zvolit možnost přidat nová klíčová slova -> import. Víc o možnostech přidávání nových klíčových slov ke sledování se dozvíte v naší nápovědě.
Začínáte se SEO? Koukněte na náše tipy “SEO krok za krokem“.
2. Váš web už nějaký ten pátek běží?
Tak zkuste zadat vaši doménu do Svatého grálu. Je totiž dost dobře možné, že objevíte nová klíčová slova, na které se váš web zobrazuje a vy o tom ani nevíte. Taková slova určitě stojí za to začít sledovat a zhodnotit jejich potenciál – to vám může usnadnit teoretická návštěvnost webu.
Teoretická návštěvnost – teoretický, leč šikovný ukazatel
Jak Collabim počítá teoretickou návštěvnost?
Na základě hledanosti slova v daný měsíc a CTR pozice.
Z teoretické návštěvnosti vychází i Collabim index, který hlídá vaše weby ve vyhledávačích. Jak a proč tato funkce vznikla se můžete dozvědět na našem blogu.. Přečtěte si jak Filip Bartoš využívá Collabim index v praxi.
Jak využít teoretickou návštěvnost?
Vyfiltrujte si slova s vysokou teoretickou návštěvností, zhodnoťte konkurečnost a máte potencionální zisková klíčová slova, na které se můžete zaměřit. Navíc, díky Svatému grálu okamžittě víte, jestli na klíčová slova cílí PPC konkurentů, což vám mimo inspirace pro tvorbu vlastních textů, umožní ještě lépe propracovat svou strategii.
3. Proklepněte si konkurenci
Analýza konkurence prostřednictví svatého grálu je nejen snadná a rychlá, ale především efektivní. Na jedno kliknutí zjistíte, jak si konkurent vede ve výsledcích SERPu – znáte klíčová slova, pozice i teoretickou návštěvnost. Máte přehled PPC reklam, které si konkurence platí a navíc i kompletní přehled všech placených výsledků. To vám umožňuje odhalit slabá místa a vyladit vlastní web.
Další výhody funkce Svatý grál
- Neplatíte nic navíc – využití Svatého grálu se hradí kredity, které máte ve všech účtech s pokročilými funkcemi zdarma.
- Collabim vám napřed ukáže náhled výsledků a až pak se rozhodnete zda a jaká data si přejete exportovat.
- Export je samozřejmostí. Collabim ale navíc nabízí možnost stažení výsledků do šablony Power BI, takže se snadno a rychle i ve velkém množství dat zorientuje opravdu každý (výhody exportu výsledků do šablony Power BI můžete shlédnout v krátkém videu “Jednorázová analýza SERPU v Collabimu do šablony Power BI“).
Otestujte si Svatý grál ve svém účtu. Koukněte i na ostatní funkce jednorázových analýz.
Nemáte ještě účet v Collabimu – vybere si jeden z tarifů a využijte zkušební období bez závazků na 14 dnů zdarma.