Ahoj Martine, mohl bys nám prosím říct, jaká funkce tě z posledních doby zaujala nejvíc a jak jsi ji využil?
Jasně! Rád bych jen v rychlosti ukázal, jak už jsme v praxi použili horkou novinku Svatý grál. Máme klienta v oblasti poskytování ubytování po celé ČR a spolupracujeme s ním již poměrně dlouho, tedy jsme již v rámci spolupráce poměrně dost doplnili naši analýzu klíčových slov, kterou pro jeho projekt máme a často aktualizujeme.
Chtěli jsme si ověřit, zda-li nám Svatý grál postkytne třeba nový pohled na věc či klíčová slova, která jsme mohli i přes naši snahu přehlédnout.
Vzali jsme si tedy největšího konkurenta a dalo by se číci i lídra v tomto segmentu e-chalupy.cz a zkusili zadat do svatého grálu a hned jsme zjistili, že máme asi co porovnávat.
Během několika minut (spíš vteřin) jsme dostali balík 1368 výsledků, z nichž bylo 878 unikátních klíčových slov, které jsme hned porovnali s tím, co u projektu evidujeme a zjistili jsme, že 797 nám jich v projektu chybělo (a to jsme jich sledovali 922).
Tato slova jsme pak ještě pro jistotu prohnali jednorázovou analýzou hledanosti, abychom zjistili, zda-li to není jen nehledaný balast. A v případě 697 slov opravdu nebyl, měla hledanost nad 10 hledání za měsíc na Google.
Díky tomu jsme během několika minut objevili spoustu nových příležitostí jak v nových slovech, na kterých můžeme cílit, tak nás napadl úplně nový směr, kterým se vydáme – ten již programátorsky zapracováváme. Zajímá-li Vás, jak budeme dál postupovat, můžete se podíva také na Collabim workflow, které v naší práci používáme.
A určitě se o výsledek podělíme, jak budeme znát reálný dopad této optimalizace!
Díky Martine za Tvůj čas!
Máte také příklad, jak Collabim využíváte a chcete se o něj podělit? Napište nám, budeme moc rádi!
Prostě SEO / UX konzultant a zkušený webdeveloper v Plzni, který píše o internetovém marketingu, webech a všemožném, co se okolo toho točí. Srozumitelně, lehce a pro všechny.
Martin Žatkovič
Agentura ANT studio.cz