S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Milý Deníčku, dnes jsem napsala článek na podporu těchto klíčových slov…

I takto by mohla začínat první věta v Marketingovém deníku nástroje Collabim. Sice není růžový s peříčky a velkým zámkem, ale i tak se do něj můžete rozepsat. A nejen, že se nemusíte třást před jeho objevením, ještě se jím budete velice rádi chlubit!

Když jsem nastupovala do agentury, velice často jsem dostávala úkoly na linkbuilding a SEO. Ještě teď si, jako kdyby to bylo včera, vybavuji slova jedné kolegyně, slečny Chocholaté: “Zatím si ani neumíš představit, co to dá práci, posunout klíčové slovo v organickém vyhledávání z páté na první stranu SERPu”.

Měla pravdu. Jestli chcete snížit náklady na reklamu a zarýt se do paměti uživatelů internetu jinak, než zprávou v černé kronice, zvyšujte své úsilí v budování organiku. Co vám bezesporu pomůže?

  • Kvalitní analýza klíčových slov.
  • SEO – opravdu! Projďěte si každou stránku.
  • Správná struktura webových stránek / e-shopu.
  • Kvalitní zpětné odkazy a linkbuilding.
  • Vlastní blog, nebo třeba spolupráce s influencery.

Zapomněla jsem na něco? Ovšem, na Marketingový deník v Collabimu! Je to poměrně nová funkce a tak se dnes půjdeme podívat na to, k čemu slouží a jak díky němu získáte ještě lepší přehled.

Pomóc! Tolik štítků! Těch štítků!!!

Někdo může nadhodit, že se ke sledování aktivit okolo jednotlivých klíčových slov mohou používat štítky. Ano, i takto se mohl sledovat trend jednotlivých klíčových slov, tedy pokud jste “nestříleli naslepo” a nedělali aktivity bez strategie a následného vyhodnocování.

Štítků lze mít neomezené množství, ale následná orientace je potom velice obtížná. Pojďme si to ukázat na konkrétním příkladu. Sportcentrum Delfín v Českých Budějovicích používá Collabim jako zbraň v lítém boji o přední pozice v organickém vyhledávání.

Až do letošního léta však byla jednotlivá klíčová slova použitá v konkrétním článku na blogu označována štítky např. “clanekdelfin20181003”, “clanekdelfin20181015” a nebo “clanekdelfin20181028”. V Grafu trendu pro zvolené období (najdete jej v Historii klíčových slov) byl na Google krásně vidět posun pozicích ve vyhledávači.

Zmínila jsem se, že se ten článek zabýval cross tréninkem? Že to nebylo jasně poznat z názvu konkrétního štítku? Ouuha. Když publikujete jen několik málo článků měsíčně, snad by se to dalo zapamatovat, ale co když je toho víc? Nebo když se o správu projektu stará více markeťáků?

Strategie v SEO je základ

Neoznačujte si články (v tomto případě poznámkou o aktivitě v Marketingovém deníku) štítkem na datum. Brzy se v tom ztratíte. Raději je označte tématem, oborem slov, o kterém jste se v článku rozepsali.  

Ze štítku “clanekdelfin20181003”už zpětně nepoznáme, že šlo o téma cross trénink. Kdežto na štítek “crosstrénink” můžeme napsat několik článků, a stále se téma neomrzí. Tím si ušetříte čas a námahu v orientaci mezi jednotlivými štítky, exporty dat a třeba i složité rozdělování štítků nejen podle témat, ale i podle užitých klíčových slov.

V případě, že jste měli v jednom štítku více slov, třeba dvacet, mohli si je dříve pro potřeby psaní článků ještě dělit na “crosstrénink1”, “crosstrénink2”, “crosstrénink3”… “crosstrénink25”. Díky tomu jste mohli psát články na stejná klíčová slova až do aleluja a jednotlivá klíčová slova mít dále rozdělena na určité soubory slov. To však bylo pořád dost náročné.

Dnes si díky Deníku můžete ušetřit i tuto práci, používat jen štítek “crosstrénink” a poznamenat si v Deníku jen ta klíčová slova, která ten článek obsahoval.

Tak zanedbatelné výsledky? Zanedbatelné?!

Následně si v Historii klíčových slov sledujte pohyb trendu v pozicích. Vyberte si příslušný štítek a otevře se vám tabulka, kterou je dobré seřadit podle trendu. Tak jasně uvidíte buď růstový nebo klesající trend u konkrétních klíčových slov v daném štítku.

Přibyla nová funkce, Graf trendu pro zvolené období, na který se můžeme podívat názorně. Jak vidíte, ve zvoleném období od začátku do konce října 2018 byly publikovány pouze tři články, bez zapojení linkbuildingu, přesto je trend růstový. Dokonce jsou vidět i jednotlivé poznámky v Deníku a jejich časová posloupnost.

V tomto případě jsou to krásná čísla, protože SEO není o napsání jednoho článku. To kdyby fungovalo, tak to dělá každý. Je potřeba zapojit linkbuilding a řadu dalších aktivit. Ve štítku jsou navíc zahrnuta i slova, která mají pozici ve vyhledávačích 60+ a stahují tak celkové výsledky dolů.

Jsou nějaké tipy na závěr? Ovšem, neustále si všechna data prověřujte. Zkontrolujte si u lokálních projektů základní nastavení webu, máte správně nastavenou výchozí pozici pro měření pozice klíčových slov? Pozice si kontrolujte v anonymním okně. Když Vám Collabim ukazuje čtvrtou pozici a vy se v Hostovi nacházíte na první již několikátý den po sobě, nebude to chyba. A nezapomeňte, že ani Host (anonymní okno) není bez personalizace.

 

A teď ty tipy na závěr:

  • strategie je základ, stejně jako kvalitní klíčovka
  • zaměřte se na obory slov a kategorie
  • deník si pište i pro PR články a další textace

A teď ta nejdůležitejší rada, deník využívejte a nezamykejte ho na zámek. Jednotlivými výsledky se můžete chlubit na poradách a v měsíčních reportech. Sledujte pohyb v pozicích díky konkrétním aktivitám a neustále zefektivňujte své kroky na podporu organiku.

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit