Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Kde čerpat informace o SEO

O optimalizaci stránek pro vyhledávače koluje obrovské množství polopravd, mýtů, dezinformací a nepodložených nesmyslů. Chcete-li SEO studovat, získávat funkční tipy a rady, vždy vyhledávejte informace z autoritativních zdrojů. Obezřetní buďte vůči radám na diskuzních fórech a sociálních sítích. Pokud nějakou informaci dostáváte, vždy pátrejte po zdroji, splňuje-li podmínku důvěryhodnosti a autority.

I důvěryhodné zdroje vždy sledují svoje záměry a cíle. Proto vždy používejte selský rozum a informace neberte jako absolutní dogma. Např. analytický nástroj Ahrefs zaměřený na analýzu zpětných odkazů vždy bude tuto disciplínu dávat do popředí a většinu případových studií bude dělat na toto téma. To však neznamená, že by zpětné odkazy byly tou nejdůležitější činností v optimalizaci stránek.
Stejně tak Google sleduje svoje zájmy, a ne všechny předkládané informace pro nás musí být na 100 % relevantní.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Většina zdrojů uváděných v této kapitole je bohužel v angličtině, výrazná menšina je v češtině.

Zdroje informací od Googlu a Google Search příručky

Stránka Google Search příručky slouží jako průvodce pro vývojáře, kterým má pomoci s optimalizací stránek pro zlepšení výsledků v organickém vyhledávání:

Google Search příručky: https://developers.google.com/search/docs/guides/get-started

Na tomto místě tak získáte informace o základech ve vyhledávání, indexaci, mobile-friendly obsahu, řešení JavaScriptu, AMP stránkách, rozšířených výsledcích vyhledávání (strukturovaných datech), podcastech a API.
Chcete-li být v obraze, můžete zde sledovat všechny novinky v dokumentaci pro vývojáře.

Novinky v dokumentaci pro vývojáře: https://developers.google.com/search/updates

Také si můžete přečíst několik případových studií, využít nástroje pro testování nebo pátrat po odpovědích na vaše otázky v nápovědě pro Search Console, dokumentaci nebo vyřešit problémy s hacknutými stránkami.

Případové studie:
https://developers.google.com/search/case-studies/overview

Přehled debug nástrojů Googlu:
https://developers.google.com/search/tools

Nápověda:
https://developers.google.com/search/help

Google Webmaster Central Blog

Zprávy přímo od zdroje získáte na oficiálním blogu Googlu pro správce obsahu. Google na tomto blogu sdílí aktualizace týkající se procházení, indexování a hodnocení.

https://webmasters.googleblog.com/

Doporučit mohu také oficiální stránky YouTube kanál Google Webmasters, který přináší různé typy video obsahu (Search Console Training, kurzy optimalizace pro začátečníky, zpravodajství ze světa optimalizace, otázky a odpovědi).

Velmi oblíbeným pořadem je Google Webmaster Central Office-hours, kde si můžete poslechnout odpovědi na otázky od Johna Muellera z Googlu.

John (@JohnMu) | Twitter. Twitter. It’s what’s happening. [online]. Copyright © 2020
Twitter [cit. 20.03.2020]. Dostupné z: https://twitter.com/johnmu

Google Search Console: Pokyny pro webmastery

Budete-li se řídit uvedenými obecnými pokyny, usnadníte tím Googlu vyhledání, indexování i hodnocení vašeho webu.
V nápovědě získáte základní pokyny pro tvůrce obsahu, obecné pokyny, pokyny pro konkrétní obsah a pokyny pro zajištění kvality.

Pokyny pro webmastery:
https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=cs

Obecné pokyny: 

  1. Pomozte Googlu najít vaše stránky 
  2. Usnadněte Googlu pochopení vašich stránek 
  3. Usnadněte návštěvníkům používání vašich stránek 

Základní principy zajištění kvality: 

  • Vytvářejte stránky především pro uživatele, nikoli pro vyhledávače.
  • Neoklamávejte uživatele.
  • Nepoužívejte triky, které mají za cíl zvýšit hodnocení ve vyhledávačích. Obvykle je dobré zamyslet se, zda by vám nevadilo, kdyby se o vašem jednání dozvěděli správci konkurenčního webu nebo zaměstnanci společnosti Google. Další vhodné otázky jsou „Pomáhám tímto svým uživatelům? Dělal(a) bych to, kdyby vyhledávače neexistovaly?“
  • Zamyslete se, co dělá vaše webové stránky jedinečnými, hodnotnými a poutavými. Snažte se, aby vaše stránky oproti ostatním stránkám v oboru vynikaly.

Kurz Googlu: Začínáme s optimalizací pro vyhledávače

Online příručka SEO je určena všem lidem, kteří vlastní, spravují, zpeněžují nebo propagují obsah na internetu prostřednictvím vyhledávání Google.

Tento kurz je užitečný pro začínající správce obsahu, kteří se díky kurzu seznámí s tím, jak Googlu předkládat obsah, jak tvořit strukturu stránek, uspořádat hierarchii webu, optimalizovat obsah, optimalizovat obrázky, optimalizovat stránky pro mobilní zařízení atd.

Začínáme s optimalizací:
https://support.google.com/webmasters/answer/7451184

Zdroje informací od Seznamu

Nevynechám ani největší tuzemský vyhledávač Seznam.cz.

Nepříliš obsáhlou znalostní bázi k fulltextovému vyhledávání najdete na stránkách nápovědy.

Fulltextové vyhledávání: https://napoveda.seznam.cz/cz/fulltext-hledani-v-internetu/uvod-do-vyhledavani/

 

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit