S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

13 českých a zahraničních SEO případových studií, které vám otevřou oči

SEO má jednu ošklivou vlastnost.

Panuje zde tolik omylů a mýtů, že méně zkušení obtížně určí, co je a není pravda. Vše navíc ztěžuje fakt, že si Google i Seznam řadu informací nechávají pro sebe.

V tomto článku uvádím 11 případových studií. Každá z oblasti SEO řeší něco trochu jiného. Díky případům z praxe snáze získáte přehled, co ve vyhledávačích doopravdy funguje a od čeho byste raději měli dát ruce pryč.

 

1) České případové studie o SEO

Jak jsme redesignem webu Edera zvýšili poptávky o 70 %

Karel Borovička v obsáhlém článku shrnul postup redesignu webu Edera.cz. Zmínil velice cenný vhled do počátečního výzkumu a následného testování. Hodnotu případovky zvyšuje i fakt, že kromě tvrdých dat zde zazněl i způsob přemýšlení při řešení vzniklých problémů.

Tip z článku: Redesign webu začíná byznysem. Nikoli grafikou, ani pocitem „máme starý web“.

Případová studie: pomoc v SEO vystřelila Nakupvakci.cz do TOP 10 českých slevomatů

Lukáš Pokorný čtenáře zasvětil do průběhu SEO optimalizace webu Nakupvakci.cz. Ve výsledku tato úprava přinesla nárůst návštěvnosti o 250 %. Článek vedle dat obsahuje i videoukázku a rozhovor s ředitelem webu.

Tip z článku: Klíčem k úspěchu optimalizace je především zajímavý obsah, na který úzce navazuje získávání zpětných odkazů a případně také pozitivních zmínek na sociálních sítích.

Analýza 1 mil. výsledků Google: Jak být na první stránce

Daniel Gottwald vybral ty nejdůležitější poznatky z anglického článku o analýze 1 miliónu vyhledávacích výsledků z Googlu. Zkoumá, jaké faktory sdílí výsledky vyhledávání z první strany. Řeší mimo jiné kritéria dobrého obsahu, vlastnosti URL, a vliv přesné (volné) shody klíčových slov na celkové zhodnocení.

Tip z článku: Odkazy jsou stále extrémně důležité a ukázalo se, že počet odkazujících domén je faktorem, který má větší vliv než jakékoliv ostatní.

Řešení manuální penalizace webu – případová studie

Zdeněk Dvořák na konkrétním příkladu ukazuje, jak se vypořádal s manuální penalizací webu. Upřesňuje, jak poznáte zdroj problémů i jakým způsobem je následně řešit. V závěru se objevuje i přehledný souhrn nejdůležitějších myšlenek v bodech.

Tip z článku: Uchovávejte si záznamy o všech aktivitách, které jste v link buildingu provedli. Hodí se vše, adresy webů, přístupové údaje, kontakty na dodavatele. Pokud si nespravujete kampaň sami, nuťte svého dodavatele tyto údaje pravidelně odevzdávat.

Případová studie Sklik – Obsahová kampaň Altisport, s.r.o

Případová studie přibližuje PPC kampaň společnosti Altisport. Nabízí cenné informace o možnostech kampaní na obsahových sítích.

Tip z článku: Často koluje mýtus o tom, že inzerce v obsahové síti musí být nutně spojena s vyššími náklady na objednávku oproti vyhledávací síti. Při správném nastavení a optimalizaci ale mohou obsahové kampaně nejen výrazně navýšit celkový objem objednávek, ale také sníží průměrnou cenu  za konverzi a tím snížit průměrné náklady na objednávku.

Případovka: Jedno slovo zdvojnásobilo konverze

Filip Bartoš v této případové studii ukázal, že změna jednoho prvku na stránce může mít zásadní rozdíl v počtu celkové návštěvnosti z přirozeného vyhledávání. V tomto případě úprava zvýšila návštěvnost landing page stavební společnosti Thermont napajedla o 187 %. O jakou změnu šlo?

Tip z článku: První pozice není konec optimalizace.

 

2) Zahraniční případové studie o SEO

[Case Study] How We Ranked #1 for a High-Volume Keyword in Under 3 Months

Umístit se na vysoce konkurenčním klíčovém slovu na první pozici je dnes hodně náročný proces. Speciálně v anglickém jazyce, kde působí globální konkurence. Autor v případové studii popisuje 8krokový proces na konkrétním příkladu optimalizace webu Paperdrive.com. Celkovou optimalizací se mu povedlo dostat webovou stránku na první příčku na slovo „sales management“ za tři měsíce.

Tip z článku: Nezaměřujte se výhradně na zpětné odkazy. Věnujte také náležitou pozornost on-page faktorům.

Do Links Still Matter for SEO in 2017?

Tato studie porovnává vliv síly odkazů jako hodnotícího faktoru. Jako vzorek si vybrala dvě skupiny vyhledávacích dotazů. První čítala šest tisíc, druhá šestnáct tisíc. Obojí v průběhu jednoho kalendářního roku.

Tip z článku: Relevance a kvalita obsahu jsou důležité faktory pro výsledky vyhledávání.

16 SEO Experiments That Will Change The Way You Think About SEO (Forever)

Autor se podělil o výsledky 16 experimentů, kdy zkoumal platnost některých obecně přijímaných pravidel organického vyhledávání. Zatímco některé potvrdil, jiné (a některé dost překvapivé) vyvrací.

Tip z článku: Lze se dobře umístit na duplicitní obsah. I za použití vysoce konkurenčních klíčových slov.

Boosting B2B Leads by 9x with PPC and Landing Page Best Practices [Case Study]

Jak by se vám líbilo přes PPC kampaň zvýšit konverzní poměr landing page o 290 %.? V B2B segmentu? Přesně tohle se povedlo autorovi studie, kde detailně popisuje postupné kroky při optimalizaci PPC kampaně i podoby cílové stránky.

Tip z článku: Většina PPC kampaní v B2B má slabé konverzní poměry a ROI. Důvodem obvykle je, že kampaně nejsou nastavené podle osvědčených postupů, nejsou spravované se zodpovědným přístupem a nevedou na optimalizovanou landing page. Ve skutečnosti platí, že 52 % PPC kampaní v B2B stále vede jen na hlavní stranu webu.

JavaScript & SEO backfire – Hulu.com – Case Study

Autor v této případové studii autor řeší web Hulu.com, kterému Google neindexoval obsah kvůli využití JavaScriptu. Po podrobném rozboru upozorňuje na největší chyby a možná řešení. Vedle bohaté obrazové přílohy autor vše vysvětluje na konkrétních chybách v kódu stránky.

O této případové studii autor také přednášel. Ukázku prezentace najdete na Slideshare.

Tip z článku: JavaScript může pohřbít crawler budget, i když obsah webu projde indexací.

Google Organic CTR History

Zde najdete velice užitečné srovnání proklikovosti webů v porovnání s jejich pozicí na Googlu. Vše s dělením na americké a mezinárodní vyhledávání.

Grafy porovnávají u vyhledávání například:

  • Organické výsledky
  • Placené výsledky
  • Výsledky podle uživatelského záměru
  • Výsledky podle vybraných kategorií

New Findings Show Google Organic Clicks Shifting to Paid

Wayfair SEO tým v této případové studii zkoumal míru proklikovosti u placených a organických výsledků vyhledávání v Googlu. Z výsledků vychází, že uživatelé stále častěji využívají výsledky z PPC reklamy na úkor neplacených stránek. Platí to zejména u vysoce konkurenčních klíčových slov.

Český výtah z případové studie napsal Ivan Sárközi.

Tip z článku: Za dva roky (2015 až 2017) klesl počet kliků u organických výsledků ve prospěch reklam u desktopu o 25 % a u mobilního vyhledávání dokonce o 55 %.

* * *

Víte o dalších zajímavých případových studiích z oblasti SEO? Podělte se o ně v komentářích.

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit