Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

5 příležitostí pro zpětné odkazy, které máte na dlani


Jak začít s linkbuildingem u nového webu nebo e-shopu? Ideálně vytvořením strategie pro budování zpětných odkazů. Chcete začít se SEO co nejdříve? Máme pro vás 5 tipů na snadno dostupné a zajímavé odkazové příležitosti, které si navíc najdou místo i ve vaší budoucí linkbuildingové strategii.


Stránky výrobců a dodavatelů

  • Relevance: vysoká
  • Obtížnost: střední
  • Přínos: vysoký
  • Typ: (převážně) dofollow

Někteří výrobci/dodavatelé mají na svém webu stránku „Prodejci“, „Distributoři“ nebo „Montážní firmy“. Zájemci o produkty dané společnosti si tak mohou snadno najít kontaktní údaje na prodejce nebo realizační firmy.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Odkazy z těchto sekcí jsou nejen tematické a přínosné pro uživatele. Především ale mohou přinášet i reálné zákazníky. Rozhodně se proto vyplatí mít odkaz (záznam) z podobných stránek u všech vašich dodavatelů.

Jak takové odkazy získat? Jednoduše. Udělejte si seznam dodavatelů a hledejte, zda na stránkách nemají rozcestník na prodejce. Pokud ho najdete, kontaktujte přiděleného obchoďáka se žádostí o přidání záznamu.


💡TIP: Před odesláním žádosti se podívejte, jaké údaje jsou uvedené u ostatních firem. Někdy výrobce/dodavatel umožňuje zveřejnit pouze kontaktní údaje. U některých firem můžete zveřejnit třeba i logo nebo krátký popis. Cílem je, aby se u vašeho zápisu zobrazovalo co nejvíce informací.


Firmy.cz a Google Moje Firma

  • Relevance: nízká
  • Obtížnost: nízká
  • Přínos: nízký až vysoký
  • Typ: dofollow

Registrace do portálů firmy.cz a business.google.com vám zabere necelou půlhodinku. V obou případech je zdarma. Navíc si můžete k zápisům nastavit řadu informací nebo je dokonce používat pro získávání a správu recenzí. A především vám opět mohou přivádět skutečné zákazníky.

U obou portálů vyplňte maximum možných informací. Název, popis, telefon, e-mail, adresu, kategorie, štítky, otevírací dobu (pokud máte obchod / kancelář / odběrné místo), logo, fotografie a hlavně odkaz na váš web.

Odkazy na portálech firmy.cz a business.google.com samozřejmě nezapomeňte otagovat UTM parametry, abyste mohli sledovat příchozí návštěvníky třeba v Google Analytics. Více o pokročilém sledování výkonnosti v katalogu firmy.cz najdete v nápovědě Seznamu. Pro tagování zápisů v Google Moje Firma používám UTM parametry v následující sestavě:


https://www.example.com/?utm_source=google&utm_medium=maps&utm_campaign=google-places&utm_content=pobocka-praha-5


💡TIP: Nekomerční weby můžete přidávat do katalogu odkazy.seznam.cz. E-shopy do srovnávačů Heuréka.cz a Zboží.cz.


Doporučení

  • Relevance: nízká
  • Obtížnost: nízká
  • Přínos: nízký až střední
  • Typ: dofollow/nofollow

Prohlédněte si stránky všech vašich dodavatelů sekundárního zboží a služeb. Našli jste na jejich webech sekci „Doporučení“ nebo „Reference“? Mají na těchto stránkách odkazy na WWW prezentace zákazníků? Jste upřímně spokojeni s jejich službami? Nabídněte jim napsání doporučení (hodnocení) s tím, že ho mohou přidat na svůj web.

Firmy dobře vědí, že získání přesvědčivého doporučení není snadné. Zejména pokud ho mohou zveřejnit včetně jména / názvu firmy a vaší fotky / loga, které přidají hodnocení na důvěryhodnosti. Většinou proto podobnou nabídku neodmítnou. A vy tak můžete snadno získat zpětný odkaz – někdy i ze stránek s poměrně zajímavou návštěvností.


💡TIP: Nezapomeňte všechny získané odkazy evidovat třeba v přehledu odkazů v Collabimu. Díky tomu můžete sledovat, zda některý z odkazů ze zdrojové stránky časem nezmizí.


Sociální sítě

  • Relevance: nízká
  • Obtížnost: nízká
  • Přínos: nízký až vysoký
  • Typ: dofollow/nofollow

Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, LinkedIn nebo třeba Pinterest. Všude tam si můžete založit profil a získat z něj odkaz na vlastní web nebo e-shop. Zdarma a poměrně snadno. Opět si dejte záležet a vyplňte na své stránce nebo profilu maximum informací.

Nemusí vždy platit, že všechny sociální sítě jsou vhodné pro vaši cílovou skupinu. Proto raději předem zvažte, na jakých sítích budete zakládat účet a propagovat své podnikání. Kvalita odkazu bude totiž úměrná (nejen) vaší aktivitě na daném médiu.

  • Se založením Facebook stránky bych neváhal. Pokud máte alespoň občas k dispozici zajímavé vlastní fotografie, Instagram si založte také.
  • Pokud máte nebo plánujete natáčet videa, založte si YouTube kanál. YouTube videa se v SERPu někdy dostávají na zajímavá místa.
  • Pinterest dobře funguje zejména u vizuálně atraktivních témat (jídlo, tvoření, home & deco a další).
  • Twitter a LinkedIn nechám na vás. Například u firem z IT oborů fungují dobře.

Stránky „kde koupit“ a rozcestníky

  • Relevance: vysoká
  • Obtížnost: střední až vysoká
  • Přínos: vysoký
  • Typ: (převážně) dofollow

Je jich poměrně málo. Ale skoro v každém oboru jsem snad narazil alespoň na jednu stránku s rozcestníkem na tematické weby. Můžete je najít pomocí „backlink gap analýzy nebo jednoduše tak, že do vyhledávače zadáte: „(vaše klíčové slovo) odkazy“ NEBO „(vaše klíčové slovo) kde koupit“.

Až takové stránky najdete, jednoduše napište jejich správcům (autorům) dotaz, jaké jsou podmínky pro zařazení do přehledu. Na oplátku můžete nabídnout barter v téměř jakékoli formě. Ať už se bude jednat o produkty na otestování zdarma nebo třeba pomoc s opravou nefunkčních odkazů (aka broken linkbuilding, pokud nový odkaz povede na váš web).

Doporučuji také rovnou během prvního kontaktu ukázat, že si zasloužíte být v přehledu. Máte unikátní produkty, největší nabídku nebo … (doplňte si vlastní konkurenční výhody)? Neváhejte se o tom zmínit.


💡TIP: S vytipováním rozcestníků a dalších odkazových příležitostí vám v Collabimu pomůže funkce SiteFinder.


Jednoduché a efektivní?

Výše uvedené odkazy v dlouhodobém měřítku až překvapivě často patří mezi nejlepší zdroje návštěvnosti z kategorie referral. Získání takových odkazů je navíc poměrně snadné, takže už je dlouho považuji za ideální startovací odkazy do prvních týdnů až měsíců optimalizace.

Zaujaly vás naše tipy na odkazové příležitosti? Chtěli byste si v dalším článku přečíst, jak na linkbuilding strategii nebo třeba jak systematicky pracovat na budování odkazů u větších e-shopů? Napište nám do komentářů nebo na martin@socials.cz.

 

Autor: Socials Advertising s.r.o.

Martin Tomčík

Martin Tomčík
SEO specialista v digitální agentuře Socials (Certifikovaný Collabim SEO specialista)
socials.cz

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit