Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

4) Analýza klíčových slov INSKI.cz, 1. díl



Článek je součástí marketingové reality show Collabimu.

INSKI.cz je jeden z vás, má stejné problémy jako vy, pojďte se s námi podívat, jak je řeší!

V poslední části naší marketingové show jsme na internetových stránkách inski.cz objevili obrovský prostor pro zlepšení. Také jsme viděli meziroční pokles organické návštěvnosti v Google Analytics a to se muselo změnit!

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Dnes si ukážeme náš první krok ke zlepšení tohoto stavu. Několik dní od prvního setkání (19.10.2018) se tím prvním krokem stala analýza klíčových slov.

Tomáš Zahálka doplňuje
Analýza klíčových slov je nejen alfou i omegou pro obsahovou strategii, ale poslouží i PPC specialistům jako inspirace pro vyhledávací síť.

Naším primárním cílem bylo věnovat této analýze co nejméně času. Chtěli jsme však získat co nejpraktičtější výsledky, které bychom následně využili pro návrh nového webu i první obsahový marketing. Proto jsme chtěli využít co nejvíce automatických nástrojů a zdrojů, které nám minimalizují nutnost použití vlastních mozků. Prostě to chceme co nejvíce “naklikat”.

Proto je třeba kombinovat několik zdrojů, abychom získali základ našich klíčových slov. Ta již v tuto chvíli leží na internetu a je několik on-line služeb, které nám mohou prozradit, jak naši návštěvníci náš web aktuálně nacházejí.

 

Jak na rychlou analýzu klíčových slov bez námahy

Marketingový deník - máme vše poznamenáno

Pozn.: všechna data činností bereme z marketingového deníku, který si u projektu vedeme poctivě:

Zdroj 1: Svatý grál Collabimu pro Inski.cz

Prvním nástrojem, který mi přišel na mysl, byl samozřejmě Svatý grál. Tento úžasný nástroj vám může ukázat, aktuální pozici webu, pozice klíčových slov a výsledky PPC reklamy (a to jak reklamy vaše, tak veškeré konkurence ve stejném ringu). Tak snadno zjistíte, co je pro daný web nejdůležitější z pohledu vyhledávačů.

V tomto případě se mi příliš nepoštěstilo. Svatý grál vrátil pouze 19 slov. Tato skutečnost byla s ohledem na charakter stávající podoby webu vlastně očekávaná, opak by byl překvapením.

Tomáš Zahálka radí
Pokud máte větší a známější konkurenci, doporučuji Svatý grál na ní vyzkoušet. Velmi rychle zjistíte na jaké fráze se indexuje a můžete si z dat udělat odrazový můstek pro analýzu.

Celkový počet klíčových slov získaných z tohoto zdroje: 19

Čas strávený s tímto zdrojem: 1 min

Zdroj 2: Získávač slov z URL inski.cz

Získávač slov z URLNejspolehlivější zdroj klíčových slov, který může být základem pro analýzy jsou webové stránky. Zde jsme provedli tuto analýzu pro domovskou stránku (jednostránková prezentace jich více nemá :)). Tento “získávač slov z URL“ můžete najít jako samostatný nástroj v záložce “Nástroje” a nebo jako součást URL analýzy, obojí samozřejmě v Collabimu.   

Poté jsem strávil 2 minuty jejím čištěním od obecných slov, které tato analýza vždy obsahuje. To mohou být klíčová slova a fráze typu “kontaktujte nás”, “o nás”, “služby” atd. Pod čištěním si nepředstavujte nic vysokoškolského, prostě jsem vymazal řádky se slovy, které nemluvili k tématu.

Celkový počet klíčových slov získaných z tohoto zdroje: 36

Čas strávený s tímto zdrojem: 3 min

 

Zdroj 3: Průzkum konkurence v SERPu a získávač slov z URL

Konkurence v SERPU - v novém CollabimuObvykle jsou konkurenti našeho klienta nejlepším místem pro inspiraci o slovech a frázích, nebo trendech v daném oboru podnikání. To je také důvod, proč mým dalším krokem byla analýza SERPu pro první příčky vyhledávání.  

Vzal jsem tedy slova a fráze, které jsem doposud získal, a spustil jednorázovou analýzu “Pozice a hledanost”. Následně jsem si vyfiltroval výsledky vyhledávání pro TOP 10 pozic.

Ani v tomto případě jsem neměl štěstí, protože můj klient podniká s velmi specifickou službou a konkurenti prostě téměř nejsou. Z první schůzky známe dva největší konkurenty – vlastně jediné na území ČR.

V oblasti konkurence klienti často zmiňují pouze ty, které je přímo obírají o tržby. Ale v oblasti internetového marketingu (zejména vyhledávačů) byste si měli uvědomit, že všichni na stránce s výsledky vyhledávání jsou možnou konkurencí, protože ti všichni vás obírají o návštěvníky z vyhledávačů.

Nicméně, tato analýza potvrdila, že nemáme žádné přímé konkurenty. Současně nám analýza ukázala TOP weby, které s námi soutěží v nejdůležitějších slovech. Časem tuto analýzu znovu otevřeme, až budeme dělat linkbuilding.

Ivo Kylián radí
I když v ČR není přímá konkurence, dá se v tématech pro fráze i celý obsah inspirovat u zahraničních webů. Vybrané trhy konkurenci mají a je tedy pravděpodobné, že se najdou potřebné nápady k rozšíření obsahu.

Celkový počet klíčových slov získaných z tohoto zdroje: 0

Čas strávený s tímto zdrojem: 5 min (včetně vizualizace dat v Power BI)

Získejte slova od konkurence

Stejnou metodiku z bodů 1 a 2 jsem aplikoval na konkurenta zjištěného na schůzce s klientem: freestylekolbenka.cz. Protože tento web nedisponuje sitemapou, musel jsem vložit tyto dvě URL do analýzy ručně:

  1. https://www.freestylekolbenka.cz
  2. https://www.freestylekolbenka.cz/zony/indoor-sjezdovka/

Kromě času samotné analýzy si musím přičíst asi 2 minuty strávené nad čištěním získaných slov. Webová stránka našeho konkurenta není jen o indoor lyžování.

Celkový počet klíčových slov získaných z tohoto zdroje: 45

Čas strávený s tímto zdrojem: 2 min + 2 min

Na výsledek dosavadního snažení (vytažená slova) se můžete on-line podívat zde.

No a to by dnes bylo vše. Ne, že by téma bylo úplně vyčerpané, ale nechceme vás unavit čtením. Raději si běžte tyto výše zmíněné nástroje rovnou prohlédnout a vyzkoušet. Příště vám ukážeme jak získat klíčová slov z Google Analytics, z PPC a jak to všechno zmixovat dohromady.

Stav souboje vyhledávače vs. INSKI.cz (zatím)
1:0

 

Na projektu se podílí

Tomáš Zahálka - SEO a PPC konzultant
Tomáš pracuje jako SEO konzultant se zaměřením na e-commerce. E-shopům se věnuje od roku 2011 a svým klientům pomáhá s optimalizací pro vyhledávače, volbou správných požadavků na redakční systémy a SEO-UX poradenstvím při redesignech webů.
tomaszahalka.cz

 

Ivo Kylián - konzultant SEO
Mé dlouholeté zkušenosti získané na plný úvazek v internetovém marketingu mi pro vás pomohou rychle docílit kvalitních a měřitelných výsledků. Nabízím svých 9 let odborné full time praxe v optimalizaci pro vyhledávače (SEO).
www.ivokylian.cz

 

Všechny články marketingové reality show přehledně

 

Více pro analýzu klíčových slov – proč je důležitá a jaký je postup při tvorbě analýzy krok za krokem se dočtete v článku Analýza klíčových slov: kompletní průvodce postupem.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit