Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Interní zpětné odkazy

Interní zpětné odkazy (interní linkbuilding, prolinkování) slouží především k zlepšení navigace po webu / e-shopu, čímž je docíleno lepšího uživatelského zážitku a možným zlepšením pozic ve výsledcích vyhledávání. Je však třeba to s interním prolinkováním nepřehánět a najít rozumný poměr mezi počtem odkazů a samotným textem / obsahem.

Interní odkazy ze stránek, které vedou na stránky s kódem 404 mohou být penalizovány a Matt Cutts z Googlu také radí nepoužívat direktivu nofollow u interního odkazu vedoucí na jiné interní stránky.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Není přesně dané, jaký je ideální počet vnitřních odkazů, ale lze říct, že stránky, na které nevede žádný nebo nepoměrně málo interních odkazů mohou být vyhledávači ignorovány. Typický příklad je vytvořením landing page pro určité klíčové slovo, kterou nechcete mít ve viditelné informační architektuře. Taková stránka je pak odeslána do sitemapy, ale mimo ní se k ní roboti nemají jak dostat a mohou ji proto nezahrnout do indexu. Počet interních odkazů pro stránky najdete v Google Search Console.

Autor textu: Šimon Seďa (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Které vyhledávače tento faktor ovlivňuje?

: Google
Pozitivně
: Seznam
Pozitivně

Míra závažnosti: Střední
Typ SEO:
Off-page (linkbuildeři)

Příklady z praxe

Zde mám příklad, jak to vypadat nemá. Dostal se k nám klient, kterého měl na starosti v minulosti pravděpodobně nějaký SEO šaman. Text odkazu se neustále opakuje a není relevantní. Například se odkazuje na hobby svítilny nebo čelovky, přestože anchor text je pořád “svítilny”. Podobným způsobem je řešen celý web. Nyní se snažíme texty a odkazy upravit.

Přidat příklad z praxe

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit