Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

SEO faktory

  • Typ SEO:

  • Míra vlivu pro Google:

  • Míra vlivu pro Seznam:

Interní zpětné odkazy

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

Interní zpětné odkazy (interní linkbuilding, prolinkování) slouží především k zlepšení navigace po webu / e-shopu, čímž je docíleno lepšího uživatelského zážitku a možným zlepšením pozic ve výsledcích vyhledávání. Je však třeba to s interním prolinkováním nepřehánět a najít rozumný poměr mezi počtem odkazů a samotným textem / obsahem. Interní odkazy ze stránek, které vedou na stránky

Kontrola penalizace

: Vliv faktoru pro Google
Negativní
: Vliv faktoru pro Seznam
Negativní

Penalizace webu ze strany vyhledávače nastane ve chvíli, kdy se na webu vyskytne prvek škodlivého obsahu. Penalizace má za následek výrazné zhoršení pozic v organickém vyhledávání, případně až vyřazení z indexu. Může být buď automatická (např. v podobě úprav vyhledávacích algoritmů) nebo manuální. O manuální penalizaci od Googlu se dovíme v nástroji Google Search Console, kde také

Komentářový spam

: Vliv faktoru pro Google
Negativní
: Vliv faktoru pro Seznam
Negativní

Komentářový spam, je technika, která byla v dřívějších letech populární ale s lepšími hodnotícími a vyhledávacími algoritmy vyhledávačů postrádá dnes smysl. Pokud jste se setkali s komentářem, který vypadá jako reklama nebo je pouze odkaz který nezapadá do kontextu, mohlo se jednat právě o komentářový spam. 

Míra závažnosti
Střední
Typ SEO:
Obsahové (copywriteři)
Typ SEO:
Off-page (linkbuildeři)

více o Komentářový spam »
Zdroje, návody, vyjádření konzultanta

Škodlivý obsah na webu

: Vliv faktoru pro Google
Negativní
: Vliv faktoru pro Seznam
Negativní

Škodlivé chování na internetových stránkách je soubor aktivit, které by ve výsledku mohly jakkoli ohrozit uživatele na jeho internetovém bezpečí. V rámci vyhnutí se penalizace ze strany vyhledávačů, je tedy více než vhodné vyhnout se veškerému softwaru nebo kódu, který jde označit za škodlivý.

Tapetování klíčovými slovy

: Vliv faktoru pro Google
Negativní
: Vliv faktoru pro Seznam
Negativní

Tapetování stránek klíčovými slovy je metoda, která byla populárních v dřívějších letech. Dnes, kdy vyhledávače kladou důraz na přidanou hodnotu pro návštěvníka, této metodě odzvonilo. Výsledkem je přeoptimalizovaný text na dané klíčové slovo nebo slova a následkem toho, není gramaticky správně nebo nedává smysl vůbec.

Záludná přesměrování

: Vliv faktoru pro Google
Negativní
: Vliv faktoru pro Seznam
Negativní

Přesměrování je odeslání uživatele na jinou URL adresu, než původně požadoval. K přesměrování dochází z různých důvodů a ne nezbytně se jedná vždy o prvek black hat technik. Například jde o konsolidaci více stránek pod jednu URL adresu nebo přesunutí webu na novou adresu.

Automaticky generovaný obsah

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
Negativní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní
Negativní

Automaticky generovaný obsah, je druh obsahu, který je generovaný programem. Takový druh obsahu nabízí nulovou přidanou hodnotu pro uživatele. Na automaticky generovaný obsah nahlíží vyhledávače negativně a penalizují jej.

Maskování obsahu – cloaking

: Vliv faktoru pro Google
Negativní
: Vliv faktoru pro Seznam
Negativní

Maskování obsahu, neboli cloaking spadá pod blackhat techniku. Podstatou cloakingu je, že web nabízí jeden obsah uživatelům a druhý obsah vyhledávačům a tím dochází ke skrývání obsahu. Příkladem je, že web zobrazí vyhledávačům HTML text a uživatelům se zobrazí obrázek nebo flash objekt.

Duplicitní obsah

: Vliv faktoru pro Google
Negativní
: Vliv faktoru pro Seznam
Negativní

Duplicitní obsah znamená, že v rámci jedné nebo více domén jsou podstatné bloky stejného nebo velmi podobného obsahu. Duplicitní obsah nemusí nutně znamenat, že došlo k podvodnému jednání či užití nekalých praktik. Google nebude penalizovat v rámci jednoho webu.

Google Analytics

: Vliv faktoru pro Google
Neutrální
: Vliv faktoru pro Seznam
Neutrální

Google analytics, neboli GA, je analytický nástroj od společnosti google. GA nabízí možnost sledovat statistické data o uživatelích webu, jako například návštěvnost, čas strávený na stránce, míru okamžitého opuštění nebo počet konverzí a je nejpoužívanějším nástrojem svého druhu.

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit