SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Maskování obsahu – cloaking

Maskování obsahu, neboli cloaking spadá pod blackhat techniku. Podstatou cloakingu je, že web nabízí jeden obsah uživatelům a druhý obsah vyhledávačům a tím dochází ke skrývání obsahu. Příkladem je, že web zobrazí vyhledávačům HTML text a uživatelům se zobrazí obrázek nebo flash objekt.

Google i Seznam vnímá cloaking negativně a penalizují za něj. Především z dlouhodobého hlediska je klíčové se vyhnout black hat metodám.

Na tento odkaz NEklikejte, pokud chcete s Vaší konkurencí hrát v SEO fair play.

V některých případech může být skrývání obsahu využito ku prospěchu webu i návštěvníků. Například pokud máte web většího rozsahu můžete narazit na horní limit crawl budgetu, který vám přidělí procházející robot. Rozpočet na procházení webu můžete optimalizovat např. přiřazením nofollow direktivy k URL pomocí robots.txt nebo k odkazu.

Pokud máte web na kterém využíváte tzv. paywall nebo členskou sekci za poplatek, je na zvážení, jestli takový obsahu webu nevyřadit z indexu vyhledávačů protože běžný návštěvník se na daný obsah bez členství nedostaneOd 1.9. 2019 plánuje Google zásadní změnu v noindex direktivě.

Autor faktoru: Šimon Seďa (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)

Které vyhledávače tento faktor ovlivňuje?

: Google
Negativně
: Seznam
Negativně

Míra závažnosti: Vysoká
Typ SEO:
Technické (vývojáři)

Příklady z praxe

Přidat příklad z praxe

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit