Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

NoIndex

Noindex je jeden z parametrů tzv. meta příkazů (nebo-li meta tagů), který robotům vyhledávačů (indexerovi) doporučuje, že nemá stránku zařadit do indexu. To znamená, že pokud na to bude vyhledávač brát ohled, tak stránka nebude zařazena do výsledků vyhledávání.

Tento parametr je vhodný pro úpravu indexace na jednotlivých stránkách (stránkování, řazení), zatímco pro usměrnění crawlera na úrovni celé domény je vhodnější použít například soubor robots.txt.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>
NoIndex na stránkování s kočárky - Dudlu.cz
NoIndex na druhé stránce stránkování s kočárky (Zdroj: Dudlu.cz)

Parametr noindex se zapisuje do hlavičky stránky:

<meta name=”robots” content=”follow,noindex”/>

A může být omezen pouze na konkrétní vyhledávačPokud bychom chtěli například prohledávacímu robotu Google zakázat zařazení určité stránky do jeho indexu, vypadal by zápis značky takto:

<meta name=”googlebot” content=”noindex”>.

Od září 2019 Google přestal podporovat noindex v robots.txt.

Přečtěte si také, jak robots.txt správně nastavit.

Autor faktoru: Jan Vanžura (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Které vyhledávače tento faktor ovlivňuje?

: Google
Negativně
: Seznam
Negativně

Míra závažnosti: Vysoká
Typ SEO:
Technické (vývojáři)

Příklady z praxe

Přidat příklad z praxe

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit