Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Nový web, design aplikace a další vylepšení

Léto je pomalu za námi a přestože prázdniny utekly poměrně rychle, nelenili jsme a pilně jsme připravovali vylepšení pro Collabim. Za všechny ty horké letní dny jsme vypotili opravdu hodně novinek a ty vám nyní s radostí představujeme níže.

Věříme, že vám úpravy přijdou vhod a budeme moc rádi, když nám případně dáte vědět zpět, jak se vám nové funkce líbí a jaká další vylepšení byste uvítali.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Nový design webu!

Po několika letech jsme náš přistávací web Collabim.cz převlékli do nového hávu a web se nyní pyšní novým designem. Jakpak se vám nový web líbí?

Rychlost přehrávání videí

Nezapomněli jsme ani na náš studijní web (studium.collabim.cz), pro který jsme upravili nastavení přehrávače. Přehrávač na studiu si nově pamatuje nastavenou rychlost přehrávání videa. Rychlost přehrávání tedy již nemusíte opakovaně nastavovat.

Nový design aplikace

Nezůstali jsme jen u webu a řekli jsme si, že když změna, tak pořádná! Rozhodli jsme se tedy zapracovat i na designu aplikace. Pilně pracujeme na aktualizaci vzhledu, která je výsledkem rešerše a rozhovorů s několika našimi klienty.

Pochopitelně nebylo bohužel možné se poradit opravdu s každým z vás, nicméně design jsme připravili dle nejčastějších požadavků a Collabim se tak pomalu převléká do nového kabátu.

Nový vzhled nejprve dostala hlavička aplikace a následně jsme přidali i nové menu.

Levé menu bylo zpřehledněno, aby bylo možné snáze najít, to, co hledáte.

Stejně tak uživatelský panel po pravé straně se dočkal úprav pro lepší přehled.

Uživatelé s projekty na více účtech jistě ocení možnost dostat se ke všem svým projektům najednou.

Pokud byste si nebyli úplně jisti, kde najdete nějakou konkrétní sekci, připravili jsme pro vás dokument, ve kterém najdete jednoduchou nápovědu pro sekce, na kterých došlo ke změnám.

Proklik na průzkumník

Opět jsme udělali krok k pohodlnějšímu a intuitivnějšímu rozhraní. Pro zrychlení práce se nově můžete přes novou záložku na přidávání klíčových slov prokliknout přímo na průzkumník klíčových slov. Na průzkumník se tedy nyní dostanete zase o něco snadněji.

Stránky s přesměrováním

Abychom vás ušetřili duplicitních upozornění, nově vyjímáme z měření stránky s přesměrováním. Stránky jsou nově vyjmuty z měření již od prvního nalezeného přesměrování, čímž se zlepšila relevance SEO doporučení.

Proto se již nebude zobrazovat upozornění na duplicitní elementy u stránek, které mají nastavené přesměrování.

Konkurenčnost nově na detailu klíčového slova

Na detail klíčového slova byla přidána karta s konkurenčností, která udává, jak je složité se s daným klíčovým slovem umístit na předních pozicích. Už nemusíte konkurenčnost ověřovat jen v průzkumníku – nyní ji najdete i na detailu klíčového slova ve vašem projektu.

Nové řazení dle konkurenčnosti

To však není ještě vše. Na přehledu klíčových slov je nově možné řadit podle sloupce konkurenčnost Google. Vaše klíčová slova si tak můžete seřadit podle toho, jak velká konkurence se na daný výraz zobrazuje ve vyhledávání.

Pamatovák pro návrhy klíčových slov

Asi si pamatujete, jak bylo otravné vždy zaklikávat Google Ads v návrzích klíčových slov v projektu. Collabim si nyní pamatuje vaši poslední volbu pro návrhy (Sklik/Google Ads) a automaticky ji předvyplní. Zdroj tedy již nemusíte pokaždé překlikávat.

Historie pozic ještě podrobněji

Na přehledu historie klíčových slov jsme přidali desetinná čísla pro průměrnou pozici. Tato úprava vám umožní podrobnější vyhodnocení pozice klíčových slov a poskytne vám lepší informace pro strategická rozhodnutí.

Delší historie hledanosti a rozložení pozic

Doposud bylo možné zobrazit hledanost klíčového slova pouze za posledních 12 měsíců. Na detailu klíčového slova nyní můžete zobrazit historická data grafů objemu vyhledávání po dobu delší než 12 měsíců.

Stejně tak rozložení pozic je také nyní možné zobrazit za delší časový úsek než 12 měsíců, pokud máte historii za dané období naměřenou.

Filtry pro rozložení pozic

U rozložení pozic se ještě na chvíli zastavíme. Vylepšili jsme totiž nastavení filtrů. Filtr pro datum umožňuje vybrat rozmezí intervalu dvou datumů a nově také obsahuje rychlý výběr termínů (dnes, tento měsíc, rok…). Filtr štítků ukazuje také počet klíčových slov pro jednotlivé štítky.

Podbarvení cílových stránek

Nejspíše víte o cílových stránkách na přehledu klíčových slov. Pokud se reálná stránka shoduje s vaší vlastní stránkou, kterou jste si ke klíčovému slovu přiřadili, pak je stránka podbarvena zeleně. Pokud se stránky neshodují, jsou podbarveny červeně. Toto platí stále.

Nicméně reálné cílové stránky byly dříve podbarveny červeně i pokud jste žádnou vlastní cílovou stránku nezadávali.

Toto se změnilo a pokud žádné vlastní cílové stránky přidané nemáte, pak ve výchozím nastavení reálná cílová stránka podbarvena není.

Hromadné odstranění kategorií odkazů

Přidali jsme možnost hromadně smazat kategorie odkazů. Pokud si tedy vedete vlastní kategorie pro odkazy a některé z kategorií již nepoužíváte, můžete je nyní hromadně odstranit.

Metrika pro teoretickou návštěvnost

Dlouho jsme hledali metriku, která jednoduše vystihne, jak si projekt aktuálně vede. Po dlouhých úvahách naše volba padla na metriku zvanou teoretická návštěvnost.

Teoretická návštěvnost nyní funguje jakožto hlavní údaj v nástroji Market dominátor.

Teoretická návštěvnost místo Collabim indexu

Teoretická návštěvnost, kterou jsme implementovali jakožto hlavní údaj pro Market Dominátor, také nahradila dosavadní metriku Collabim index, kterou jste doposud mohli vidět na přehledu projektu.

Vzpomínáme

Součástí změn je i prořezávání Collabimu od funkcí, které byly zastaralé, málo používané a jejich údržba zbytečně čerpala zdroje potřebné pro vývoj.

Z Collabimu tak kromě Collabim indexu potichu odešla také možnost vlastního řazení panelů, datum, kdy byl projekt naposledy navštívený a tlačítko na porovnání historie pozic s jiným obdobím.

Pokud by byl o tyto funkce velký zájem, můžeme je v budoucnu opět přidat v nějaké lepší podobě…

A nakonec ještě nové články v naší Akademii

Ze SEO zpravodajství:

A v sekci Knihovna najdete opět spoustu nových článků o SEO:

Zatím se s vámi loučíme a budeme se opět brzy těšit!

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit