Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Nový průzkumník, mobilní aplikace a nové články v akademii

Úvod

Jak jistě víte, pravidelně provádíme drobné úpravy. Obvykle se jedná o “kosmetické změny”, které slouží spíše pro usnadnění orientace v aplikaci – tak abyste měli vše šikovně po ruce. Často jsou to vyslyšená přání právě od vás, jelikož značné množství námětů máme z první ruky přímo od našich klientů, kteří Collabim používají na denní bázi.

Únor byl suchý možná z hlediska drobností, ty jsme však vyvážili o to většími novinkami. Na úplném konci měsíce jsme totiž po rozsáhlém testování vydali dvě opravdu velké novinky.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Nové možnosti průzkumníku klíčových slov

Průzkumník je v Collabimu oblíbený nástroj, který funguje velice intuitivně. Slouží převážně pro rychlé analyzování konkrétního klíčového slova, abyste získali například údaje o hledanosti, konkurenčnosti a přehled souvisejících výrazů pro zadané klíčové slovo. Nástroj je z hlediska obsluhy velice rychlý a značně usnadní práci. Uplatnění najde zejména při práci na obsahu stránek.

Jakými změnami tedy průzkumník prošel? Na průzkumníku nyní najdete tři nové záložky pro návrhy klíčových slov. Jsou to záložky “Google Ads“, “Obsahuje” a “Collabim databáze“. Původně průzkumník umožňoval najít související výrazy, které čerpal přímo z Google Ads. Tato funkce je stále dostupná, nyní ji však v průzkumníku najdete v samostatné záložce.

Záložka Google Ads

V případě záložky Google Ads průzkumník funguje standardně jako dosud – pokud tedy do průzkumníku zadáme například klíčové slovo “kočka”, dostaneme související výrazy jako “perská kočka”, “u dvou koček” nebo “pelisky pro kocky”.

Záložka Obsahuje

Nově zde najdete ještě dvě další záložky. První z nových záložek je záložka “Obsahuje“. Ta vám vypíše všechny související klíčová slova, která však obsahují výraz, jenž jste zadali do průzkumníku.

Jedná se stále o související výrazy získané z Google Ads, jsou však vyfiltrované tak, aby obsahovali zadaný výraz. V případě analyzování výrazu “kočka” tedy průzkumník v záložce “Obsahuje” zobrazí fráze jako například “kočka domácí”, “britská kočka” nebo “whiskas kočka”.

Záložka Collabim databáze

Poslední záložkou v průzkumníku pro související výrazy je záložka “Collabim databáze“. Zatímco doposud průzkumník zobrazoval návrhy souvisejících výrazů přímo z Google Ads, v této záložce vám průzkumník zobrazí související výrazy přímo z naší databáze. Vaše možnosti se tedy ještě o něco rozšíří.

 

Při vyhledání návrhů z Collabim databáze pro klíčové slovo “kočka” tedy průzkumník zobrazí výrazy jako například “siamská kočka”, “kočka domácí” nebo “kočka domácí -kastrace-cena”.

Jedná se o podobná klíčová slova, která jsou vytažena přímo z naší vlastní databáze. Do té se klíčová slova dostanou z různých zdrojů, například:

  • již několik měsíců aktivně nakupujeme z různých zdrojů nejhledanější výrazy (největší část naší DB)
  • při měření SERPu shromažďujeme související výrazy
  • aktivně hledáme v Google Ads další výrazy
  • a v neposlední řadě i díky pravidelnému měření v různých projektech (bez jakékoliv vazby na konkrétní projekt)

Na této záložce je taktéž možné specifikovat klíčová slova s konkrétní hledaností, takže se již nemusíte obtěžovat s výsledky, které pro vás případně nemají význam.

Aktuální hledanost v záložce Collabim databáze

Jistě jste si na předposledním obrázku všimli, že některé z návrhů jsou zašedlé. To znamená, že zobrazená hledanost (případně CPC) těchto slov není aktuální. To je proto, jelikož se jedná o klíčové slovo z naší databáze a za poslední období zatím dané slovo nebylo změřeno. Toto se bude týkat především neobvyklých variant či specifických klíčových slov, která nejsou tolik rozšířena – tím pádem nejsou tak často měřena.

Průzkumník nyní zvládne analyzovat i více slov najednou

Toto vylepšení jsme taktéž implementovali na základě vašich přání. Doposud totiž průzkumník zvládl analyzovat vždy pouze jedno konkrétní klíčové slovo. To už dnes neplatí a nyní do průzkumníku můžete zadat více slov naráz. Poté si stačí pouze rozkliknout záložku k zobrazení výsledků pro konkrétní výraz.

Věříme, že vám nové možnosti průzkumníku určitě přijdou vhod a hledání těch správných klíčových slov bude zase o něco snazší.

Mobilní aplikace Collabim je tady!

Další velkou novinkou je aplikace pro mobily. Pokud jste na cestách a potřebujete se nutně podívat na přehledy svého projektu, odteď to již půjde snadno. Nyní si již můžete dovolit odjet na dovolenou. Protože pokud vám váš klient zavolá a bude se doptávat, jak si web aktuálně vede, otevřete appku a můžete pokračovat ve slunění v koktejlovém baru na pláži.

Mobilní aplikace není kompletní rekonstrukcí “dospělé” desktop aplikace – obsahuje jen několik základních přehledů. Můžete se tedy podívat například na aktuální Collabim index pro zjištění případných změn ve výpočtu teoretické návštěvnosti webu, TOP 10 klíčových slov ve vašem projektu, přehled konkurence či nejnovější problémy s odkazy.

               

Desktopovou aplikaci vám ta mobilní určitě nenahradí, ale pokud zrovna počítač nemáte při ruce, můžete díky mobilní aplikaci snadno zkontrolovat, jaký je stav.

Prozatím je mobilní aplikace dostupná pouze pro android.

Nové články v naší akademii

Stále samozřejmě sledujeme světové události v SEO:

Taktéž jsme doplnili naši knihovnu o nové praktické články:

Věříme, že vám naše tipy a praktické postupy při optimalizaci pomohou. V plánu máme další praktické články, tudíž zůstaňte ve spojení.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit