Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Únorový update pro Google recenze

Úvod

Určitě se vám to již někdy přihodilo. Zaujal vás nějaký produkt a tak jste se snažili najít pár užitečných informací, které by vám pomohly v rozhodování. Ale vše, na co jste narazili, byl pouhý brak či mlácení prázdné slámy. Nezbývalo tedy než na produkt zanevřít, anebo to risknout a vyzkoušet jej na vlastní kůži.

V Googlu jsou si toho moc dobře vědomi. Přejí si, aby jejich uživatelé dostávali ty nejlepší výsledky, které budou užitečné. Jinak by se mohlo stát, že jejich uživatelé začnou hledat jinde a na Google zanevřou, stejně jako v případě produktu, o kterém se na Googlu nic podstatného nedočetli.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Proto se párkrát do roka objeví několik updatů pro nástroje vyhledávače, které s tímto problémem pracují – často to bývá buďto update užitečného obsahu, nebo update recenzí jako v tomto případě.

Za minulý rok Google aktualizoval systém pro užitečné recenze hned třikrát. Před Vánocemi Google ještě stihl vydat aktualizace pro systémy detekce spamu ve vyhledávání a spamových odkazů, včetně další aktualizace systému pro detekci užitečného obsahu. Po měsíční odmlce se objevil nový update pro systém recenzí produktů. Google o tom informoval 21. února 2023 na svém přehledu updatů.

Co je systém pro užitečné recenze?

Jedná se o jeden ze systémů či nástrojů Googlu pro vyhodnocování kvalitního či nekvalitního obsahu – v tomto případě konkrétně recenzí. Google využívá tento systém proto, aby uživatelé dostávali co možná nejlepší výsledky ve vyhledávání na to, na co se ptají. Proto stránky s recenzemi, které splňují kritéria Googlu, pravděpodobně zastanou přední pozice ve vyhledávání, zatímco stránky, které podmínky tohoto systému nesplňují, mohou být penalizovány a odsunuty takříkajíc na druhou kolej.

Jaká jsou specifika systému pro užitečné recenze?

Systém pro užitečné recenze se značně překrývá se systémem pro užitečný obsah stránek. Googlu jde především o kvalitní, užitečný a originální obsah. V případě systému recenzí Google vítá takové recenze, které budou poskytovat originální průzkum produktu založený na osobní zkušenosti s produktem.

Recenze by měly být odborné v rámci praxe a zkušenosti. To neznamená, že je nutné mít univerzitní vzdělání, ale recenze by měla odrážet vaši praxi v oboru. Recenze by zkrátka měla poskytnout údaje, které budou čtenářům užitečné, a nebude se jednat pouze o laciné shrnutí. Google upřednostňuje recenze, jež se zaměřují na jeden konkrétní produkt opravdu do hloubky, spíše než recenzní stránky, v nichž najdete jen shrnutí několika různých produktů.

Jak systém funguje?

Systém primárně vyhodnocuje konkrétní stránky, na nichž se nachází daná recenze. Takto systém funguje standardně u webů, které se primárně nezaměřují na publikování recenzních článků. Pokud však recenze tvoří podstatnou část daného webu, pak vyhodnocení tohoto algoritmu může mít dopad na celý web.

Google taktéž dodává, že na hodnocení stránek má vliv mnoho faktorů a tento systém je pouze jedním z nich. Pokud tedy dojde v případě vašeho webu ke změnám ve vyhledávání, pak se tak mohlo stát z různých důvodů. Nemusí se tak jednat vyloženě o změny z důvodu vydání této aktualizace.


Zdroj: developers.google.com

https://developers.google.com/search/updates/product-reviews-update

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit