Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Definujte favikonu, která se bude zobrazovat ve výsledcích vyhledávání

Pokud má váš web favikonu, může být zahrnuta do výsledků vyhledávání Google pro váš web.

Implementace

Zde naleznete návod, jak zajistit, aby váš web mohl být zobrazen jako favicona ve výsledcích vyhledávání Google:

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>
  1. Vytvořte favikonu podle pokynů.
  2. Do záhlaví domovské stránky přidejte značku <link> s následující syntaxí:

<link rel="icon" href="/path/to/favicon.ico">

Při získávání informací o favikoně se společnost Google spoléhá na následující atributy prvku odkazu:

Atributy
rel
Nastavte atribut rel na jeden z následujících řetězců:
  • icon
  • apple-touch-icon
  • apple-touch-icon-precomposed
  • shortcut icon
href
Adresa URL favikony. Adresa URL může být relativní cesta (/smile.ico) 
nebo absolutní cesta (https://example.com/smile.ico).

 

  1. Google hledá a aktualizuje favikonu vždy, když prochází vaši domovskou stránku. Pokud provedete změny favikony a chcete o nich společnost Google informovat, můžete požádat o indexaci domovské stránky webu. Zobrazení aktualizací ve výsledcích vyhledávání může trvat několik dní i déle.

Pokyny

Chcete-li získat nárok na favikonu ve výsledcích vyhledávání Google, musíte dodržet tyto pokyny.


💡Zobrazení favikony ve výsledcích vyhledávání Google nelze zaručit, i když jsou splněny všechny pokyny.


  • Vyhledávání Google podporuje pouze jednu favikonu na jeden web, přičemž web je definován názvem hostitele. Například https://www.example.com/ a https://code.example.com/ jsou dva různé názvy hostitelů, a proto mohou mít dvě různé favikony. Nicméně https://www.example.com/sub-site je podadresářem webu a pro https://www.example.com/ lze nastavit pouze jednu favikonu, která se vztahuje na web a jeho podadresáře.

Podporováno: https://example.com (jedná se o domovskou stránku na úrovni domény).

Podporováno: https://news.example.com (jedná se o domovskou stránku na úrovni subdomény).

🚫 Není podporováno: https://example.com/news (jedná se o domovskou stránku na úrovni podadresáře).

  • Soubor favicon i domovská stránka musí být pro Google přístupné a robotům musí být umožněno procházení (tj. nesmí být pro Google blokovány).
  • Abyste lidem pomohli rychle identifikovat váš web při procházení výsledků vyhledávání, ujistěte se, že vaše favikona vizuálně reprezentuje značku vašeho webu.
  • Vaše favikona musí být například násobkem čtverce o velikosti 48px: 48x48px, 96x96px, 144x144px atd. Soubory SVG nemají konkrétní velikost. Podporován je jakýkoli platný formát favikony.
  • Adresa URL favikony musí být stabilní (neměňte ji často).
  • Google nezobrazí žádnou favikonu, kterou považuje za nevhodnou, včetně pornografie nebo nenávistných symbolů (například hákových křížů). Pokud je tento typ obrázků v rámci favikony objeven, Google jej nahradí výchozí ikonou.

Uživatelský agent Google Favicon

Google Favicon je uživatelský agent pro stahování favikon definovaných webovými stránkami. Jedná se o nízkoobjemový crawler: může příležitostně navštívit domovskou stránku vašeho webu na základě signálů shromážděných během indexování nebo vyvolaných požadavkem uživatele. Chcete-li požádat, aby uživatelský agent Google Favicon procházel vaši stránku, můžete požádat o indexování domovské stránky webu. Zobrazení aktualizací ve výsledcích vyhledávání může trvat několik dní i déle.


Prohlížeč Google Favicon ignoruje pravidla robots.txt, pokud si prohledávání vyžádal uživatel.


 

Překlad, odborná a obsahová korektura: SEOPRAKTICKY.CZ

Použité zdroje

  1. Define Website Favicon for Search Results | Google Search Central | Documentation | Google for Developers. (n.d.). Google for Developers.  [online]. Dostupné z:  https://developers.google.com/search/docs/appearance/favicon-in-search
Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit