Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Doporučené úryvky (snippets) a vaše webové stránky

Snippety (úryvky), jsou speciální rámečky, ve kterých je formát běžného výsledku vyhledávání obrácený a nejprve se zobrazí krátký popisný text. Mohou se také zobrazovat v rámci skupiny souvisejících otázek (známé také jako „Lidé se také ptají“). Přečtěte si i další informace o tom, jak Featured Snippets ve službě Google fungují.

Jak můžu deaktivovat doporučené úryvky (featured snippets)?

Existují dva způsoby, jak se můžete odhlásit z doporučených úryvků:

  • blokovat zobrazované i běžné úryvky ve vyhledávání,
  • blokovat pouze doporučené úryvky.

 

Blokování všech úryvků

Chcete-li zablokovat zobrazení všech úryvků (včetně doporučených úryvků a běžných úryvků) pro danou stránku, přidejte na ni pravidlo nosnippet.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>
  • Text označený atributem HTML data-nosnippet se nebude zobrazovat ani ve featured snippets a regular snippets.
  • Pokud se na stránce objeví jak pravidlo nosnippet, tak pravidlo data-nosnippet, má přednost pravidlo nosnippet a snippety se pro danou stránku nezobrazí.

Blokování pouze doporučených úryvků

Pokud chcete zachovat běžné úryvky, ale nechcete se zobrazovat v doporučených úryvcích, experimentujte s nastavením pravidla max-snippet na nižší délku. Doporučené úryvky se zobrazí pouze tehdy, pokud lze zobrazit dostatečné množství textu pro vytvoření užitečného doporučeného úryvku.

Pokud se stránky budou i nadále zobrazovat v doporučených úryvcích, snižujte tuto hodnotu. Obecně platí, že čím nižší je hodnota nastavení pravidla pro maximální úryvek, tím menší je pravděpodobnost, že se stránka zobrazí jako doporučený úryvek.

Společnost Google neuvádí přesnou minimální délku, která je nutná k tomu, aby se stránka zobrazovala jako doporučený úryvek. Je to proto, že minimální délka je proměnlivá v závislosti na řadě faktorů, mimo jiné na informacích v úryvku, jazyce a platformě (mobilní zařízení, aplikace nebo počítač).


❗Použití nízkého nastavení max-snippet nezaručuje, že Google přestane zobrazovat doporučené úryvky pro vaši stránku. Pokud potřebujete zaručené řešení, použijte pravidlo nosnippet.


Jak mohu označit svou stránku jako doporučený úryvek (featured snippet)?

Nemůžete. Systémy Google určují, zda by stránka byla vhodná jako doporučený úryvek pro vyhledávací požadavek uživatele, a pokud ano, vyzdvihnou ji.

Co se stane, když uživatel klikne na doporučený úryvek (featured snippet)?

Kliknutím na doporučený úryvek se uživatel dostane přímo do části stránky, která se v něm objevila. Posunutí na pozici, která se objevila ve featured snippetu, proběhne automaticky, bez jakýchkoli dalších požadavků ze strany webu. Pokud prohlížeč nepodporuje potřebnou základní technologii nebo pokud systémy nedokážou s jistotou určit, kam přesně v rámci stránky kliknutí nasměrovat, kliknutí na doporučený úryvek uživatele přesune na začátek zdrojové webové stránky.

 

Překlad, odborná a obsahová korektura: SEOPRAKTICKY.CZ

Použité zdroje

  1. Featured Snippets and Your Website | Google Search Central | Documentation | Google for Developers. (n.d.). Google for Developers. [online]. Dostupné z:  https://developers.google.com/search/docs/appearance/featured-snippets
Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit