Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Ovlivněte data zveřejnění ve vyhledávání Google

Jako datum zveřejnění (byline date) označujeme datum, které Google odhaduje jako datum aktualizace nebo zveřejnění webové stránky. Pokud Google dokáže určit datum zveřejnění vaší stránky nebo videa, může tuto informaci zobrazit ve výsledcích vyhledávání, pokud tuto informaci považuje za užitečnou pro uživatele. Vy můžete poskytnout informace, které společnosti Google pomohou toto datum určit.

Google není závislý na jediném faktoru ovlivňujícím data, protože všechny faktory mohou být náchylné k problémům. Proto systémy Googlu zkoumají hned několik těchto faktorů, aby co nejlépe odhadly datum, kdy byla stránka zveřejněna nebo významně aktualizována.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

 

Jak poskytnout společnosti Google informace o datu

Chcete-li společnosti Google poskytnout informace o datu vydání, postupujte podle následujících kroků:

  1. Postupujte podle osvědčených postupů pro ovlivňování dat zveřejnění stránek.
  2. Přidejte na stránku datum viditelné pro uživatele a uveďte ho na viditelném místě. Datumy vhodně označte textem, například „zveřejněno“ nebo „naposledy aktualizováno“. Zde je několik příkladů, jak můžete zvýraznit informace o datu na webové stránce:
  • Publikováno: Únor 4, 2019
  • Zveřejněno 4. února 2019
  • Naposledy aktualizováno: Únor 14, 2018
  • Aktualizováno 14. února 2019 ve 20:00 ET

Můžete uvést datum zveřejnění a/nebo datum poslední aktualizace.



<html>
  <head>
    <title>Analýza poklesů návštěvnosti ve vyhledávání Google</title>
  </head>
  <body>
    <p>
      Zveřejněno Úterý, červenec 20, 2021
    </p>
    <p>
        Předpokládejme, že otevřete Google Search Console a zjistíte, že vaše návštěvnost 
        z vyhledávání Google klesla. Co byste měli udělat?
    </p>
  </body>
</html>

  1. Použití strukturovaných dat. Doporučujeme přidat podtyp CreativeWork (například Article, BlogPosting nebo VideoObject) a zadat pole datePublished a/nebo dateModified. Nezapomeňte dodržovat pokyny společnosti Google pro strukturovaná data.

<html>
  <head>
    <title>Analýza poklesu návštěvnosti ve vyhledávání Google</title>
    <script type="application/ld+json">
    {
      "@context": "https://schema.org",
      "@type": "NewsArticle",
      "headline": "Analyzing Google Search traffic drops",
      "datePublished": "2021-07-20T08:00:00+08:00",
      "dateModified": "2021-07-20T09:20:00+08:00"
    }
    </script>
  </head>
  <body>
    <p>
      Posted Tuesday, July 20, 2021
    </p>
    <p>
    Předpokládejme, že otevřete Google Search Console a zjistíte, že návštěvnost vyhledávání Google klesla. Co byste měli udělat?
    </p>
  </body>
</html>

Osvědčené postupy pro ovlivňování dat titulků


💡Ačkoli Google nezaručuje, že se datum vydání, ať už viditelné nebo ve strukturovaných datech, zobrazí ve výsledcích vyhledávání, dodržování těchto pokynů pomáhá algoritmům společnosti Google informace najít a zpracovat.


  • Datum je povinné, čas nikoli: Časová část je nepovinná jak v uživatelsky viditelných, tak ve strukturovaných datech.
  • Pokud se rozhodnete čas zadat, uveďte správné časové pásmo, případně s ohledem na letní čas.
  • Ujistěte se, že data a časy jsou konzistentní. Zajistěte, aby se datum (a volitelný čas a časové pásmo) shodovaly mezi ekvivalentními hodnotami viditelnými uživatelem a strukturovanými hodnotami. Čas a časové pásmo jsou v uživatelsky viditelných datech nepovinné, i když jsou uvedeny ve strukturovaných datech.
  • Neuvádějte budoucí data ani datum akce popsané na stránce. Data musí popisovat datum zveřejnění nebo aktualizace stránky, nikoli příběhy nebo události na ní popsané. Pokud chcete, můžete na stránku přidat značku event, která popisuje události uvedené na stránce.
  • Minimalizujte přítomnost dalších dat na stránce: Pokud jste postupovali podle osvědčených postupů a zjistili jste, že jsou vybírána nesprávná data, zvažte odstranění některých nebo všech ostatních dat, která se na stránce objevují.
  • Pokud se má vaše stránka zobrazovat ve vyhledávání Google News, dodržujte tyto další pokyny.

Pokud vás zajímá Google vyhledávání přečtěte si také článek Podrobný průvodce fungováním vyhledávání Google, kde se dozvíte podrobnosti o procházení, indexování i výsledcích vyhledávání.

Překlad, odborná a obsahová korektura: SEOPRAKTICKY.CZ

Použité zdroje

  1. Add a Byline Date to Google Search Results | Google Search Central | Documentation | Google for Developers. (n.d.). Google for Developers. [online]. Dostupné z: https://developers.google.com/search/docs/appearance/publication-dates
Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit