Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Měříte správně návštěvnost ze sociálních sítí?

Klasická situace. Vložíme do tweetu nebo statusu na Facebooku odkaz na náš web a chceme sledovat, jakou návštěvnost nám přivede. Pro měření využijeme Google Analytics. Na první pohled to nevypadá složitě: Návštěvnost z Twitteru nebo Facebooku najdeme v sekci Traffic Sources -> Referring Sites. Kde je tedy problém? Novinky na Twitteru a Facebook nesledují lidé… Detail článku »

Xenu, pomocník pro technické SEO

V následujících několika článcích předvedu komplexní SEO analýzu webu Kasa.cz. Předem avizuji, že pro Kasu nepracuji a nemám s nimi nic společného. Jedná se o obrovský e-shop, proto se soustředím primárně na sekci Televize audio video. V dnešní části seriálu se zaměřím výhradně na technický rozbor webu pomocí Xenu. Příprava dat Nástroj Xenu Link Sleuth spouštím jako první při… Detail článku »

Sledujeme konkurenci s MajesticSEO, díl 1.

Dnešní článek naváže na dvoudílný seriál o SEO nástroji MajesticSEO, který jsem psal ještě jako zaměstnanec H1.cz. V předchozích článcích jsem se věnoval jednodušším bezplatným nástrojům. Na příkladu webu Letuska.cz dnes začnu popisovat zajímavější, i když placené funkce MajesticSEO. Příprava Pro testování je potřeba objednat některý z placených tarifů MajesticSEO. Zpočátku stačí tarif Bronze, který… Detail článku »

Nový přehled projektu

Od tohoto týdne obsahuje Collabim nový Přehled projektu (Overview). Obsahuje Přehled nových aktivit za posledních 7 dnů (dokončených i celkem). Nejdůležitější klíčová slova (dle hledanosti), u kterých se pozice změnila o více jak 10 míst. Výpis obsahuje 5 slov s nejvyšším nárůstem a stejný počet s nejvyšším poklesem. Jak se vám líbí? Máte k přehledu… Detail článku »

Slovíčko klíčové, kolik lidí tě hledá?

Při analýze klíčových slov často potřebujeme nalezená slova nějak seřadit a rozdělit je podle důležitosti. Slouží k tomu několik veličin: KEI (Keyword Effectiveness Index), výkonnostní data (bounce rate, konverzní poměr – např. z Google Analytics), pozice našeho webu na tato slova ve vyhledávačích, hledanost. V tomto článku se budu věnovat hledanosti klíčových slov a způsobům,… Detail článku »

Aktualizace 5.2.2010

Zase umím něco nového! Dnešní změny budou o něco zajímavější: Automatický měřič pozic ve vyhledávačích (zatím Seznam a český Google). Pozice se zjišťují jednou měsíčně vždy na začátku a ukládá se jejich historie. Tato funkce je zatím v beta verzi a mohou se u ní vyskytnout drobné chybky. Soubory lze přikládat také k aktivitám. Nyní… Detail článku »

Aktualizace 4.1.2010

Ode dneška jsem zase o něco blíže svému veřejnému uvedení. Mezi hlavní novinky patří: Přístup do Google Analytics pomocí protokolu AuthSub. Nemusíte mi tedy už prozrazovat jméno a heslo ke svému Analytics účtu, stačí mi je povolit přístup v nastavení systému! Nástroj pro návrh klíčových slov je mnohem rychlejší, řazení podle hledanosti na Seznamu také… Detail článku »

Vítejte, lidé i roboti

Dovolte mi, abych se krátce představil. Jmenuji se Collabim a pomůžu vám při optimalizaci pro vyhledávače (SEO). S mojí pomocí můžete jednodušeji organizovat své “optimalizační” aktivity, analyzovat jejich výkonnost, automatizovat opakované činnosti, spolupracovat v týmu. Vznikl jsem původně jako jednoduchý interní nástroj firmy H1.cz, ale postupně jsem se toho učil stále více. Nakonec jsem dospěl natolik, že se… Detail článku »

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit