Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Měříte správně návštěvnost ze sociálních sítí?

Klasická situace. Vložíme do tweetu nebo statusu na Facebooku odkaz na náš web a chceme sledovat, jakou návštěvnost nám přivede. Pro měření využijeme Google Analytics. Na první pohled to nevypadá složitě:

Návštěvnost z Twitteru nebo Facebooku najdeme v sekci Traffic Sources -> Referring Sites.

Kde je tedy problém?

Novinky na Twitteru a Facebook nesledují lidé pouze přes web. Existují desktopové a mobilní čtečky (např. Tweetdeck) a speciální online aplikace (např. Hootsuite). Pokud uživatel přijde na váš web přes tuto čtečku, nebude změřen správně.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Jeho návštěva se započítá nejčastěji do Direct Traffic, případně spadne do Reffering Sites pod doménu dané online čtečky (např. hootsuite.com).

Řešení

Jednoduché. Stačí, když k odkazům v tweetech a Facebook statusech vždy přidáte měřící parametry Google Analytics. Příklad pro Twitter:

Xenu, pomocník pro technické SEO


Přidáním parametrů zajistíte, že všechna návštěvnost z Twitteru bude přiřazena ke zdroji twitter.com v Reffering Sites. Odkaz je samozřejmě vhodné zkrátit pomocí URL zkracovátek (např. bit.ly).

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit