SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Jak využít strukturovaná data pro podporu E-A-T

V roce 2019 vydal Google tzv. E-A-T jako jeden z hodnotících faktorů webů.

Jedná se o zkratku slov Expertise, Authoritativeness a Trustworthiness. V češtině Odbornost, Autorita a Důvěryhodnost.

E-A-T má vliv na stránky, která podle Google spadají do kategorie YMYL (Your Money, Your Life), což jsou stránky, které mohou mít negativní dopad na vaše zdraví, bezpečnost nebo třeba finance, pokud podávají nepravdivé informace.

Chcete najít tzv. nízkovsící ovoce i na Vašem webu? Test metody Keywod golden ratio aneb Umístění v TOP10 na Google do 39,5 hodiny.

Nedávno sice Google vydal na svém blogu aktualizaci, že přímo E-A-T nepatří mezi algoritmy, ale využívá několik dalších, které podmínky E-A-T kontrolují. 

Jak mohou strukturovaná data pomoci u E-A-T?

Strukturovaná data pomohou vám, uživatelům i Googlu získat ty nejhlavnější informace, které jsou potřeba. 

Vašemu webu zvýší viditelnost a důvěryhodnost. Uživatelé může váš odkaz více zaujmout a Google získá přesné informace, co se na dané stránce nachází. 

Jaké typy schémat využít?

Existuje celá řada schémat, které vám mohou pomoci pro hodnotící faktory E-A-T. Vybrali jsme pro vás 5 nejhlavnějších, které podpoří vaši odbornost, autoritu a důvěryhodnost.

Osoba

Jedna z prvních zmínek v příručce Quality Rater Guidelines od Googlu je ta, že požaduje odbornost tvůrce obsahu. Pro popsání osoby, která obsah vašeho článku napsala, můžete využít tyto parametry:

  • affiliation
  • alumniOf
  • award
  • brand
  • hasCredential
  • hasOccupation
  • honorificPrefix
  • honorificSuffix
  • jobTitle
  • sameAs

Organizace

Toto schéma je bez pochyby jedno z nejlepších, jak podpořit vaši společnost z pohledu E-A-T. Tento druh strukturovaných dat zvýrazní informace jako:

  • address
  • duns
  • founder
  • foundingDate
  • hasCredential
  • knowsAbout
  • memberOf
  • parentOrganization

Autor

Autor je vlastnost strukturovaných dat, kterou lze použít pro jakýkoliv typ schématu, který spadá do klasifikace CreativeWork nebo Review, jako je článek nebo NewsArticle. Tato vlastnost by měla být použita jako popis autora. Očekávané typy autora jsou buď osoba, nebo organizace, takže pokud váš web publikuje obsah jménem společnosti, je důležité uvést autora jako organizaci a ne jako osobu.

reviewedBy

Pokud váš obsah tvoří odborníci, například lékaři nebo právníci, zvažte zobrazení jejich jména na stránce jako osobu, která váš obsah zkontrolovala z hlediska přesnosti.

Poté můžete využít vlastnost reviewBy k zobrazení jména této osoby (nebo organizace).

Citace

Pomocí vlastnosti Schéma citace můžete uvést seznam dalších publikací, článků nebo kreativních děl, ze kterých čerpáte informace pro váš obsah na webu.

Je to skvělý způsob, jak ukázat vyhledávačům, že odkazujete na autoritativní, důvěryhodné zdroje na podporu své práce, což je skvělá strategie pro EAT.

 

 

 

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit