Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Schema.org (strukturovaná data)

Schema.org tzv. strukturovaná data webových stránek umožňují používat v metadatech značky a atributy pro rozpoznání určitého obsahu webových stránek. Největší podporu schémat má Google (včetně nástroje na otestování strukturovaných dat), ale také další vyhledávače je podporují. Český Seznam mezi nimi zatím bohužel není.

Strukturovaná data Hodnocení
Strukturovaná data – Hodnocení (Shoptet: Golfové kočárky)


Hodnocení produktů a obecně scheme.org umožňuje výrazně obohatit výpis v SERPu u produktových dotazů. Díky “podtypům” Offers a AggregateRating můžete zaujmout cenou, skladovostí a hvězdičkovým hodnocením viz příklad zápisu:

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>
Strukturovaná data - Hodnocení, cena, sklad
Strukturovaná data – Hodnocení, cena, sklad (Zdroj: Alza)

 

Zápis:

<script type=”application/ld+json”>{

 “@context”: “http://schema.org”,

 “@type”: “Product”,

 “name”: “Apple iPhone 6 32GB Space Gray”, 

“image”: “https://alza.cz/img/apple-iphone-x-64-gb.jpg”,

 “description”:”OBROVSKÉ SLEVY na iPhone ✓ Ušetřete až 5 tisíc korun ✓ Mobilní telefon iPhone 6 32GB Space Gray, iPhone 6 není jen větší – je ve všech směrech lepší. Má větší plochu, a přitom je podstatně tenčí. Je výkonnější, ovšem výjimečně úsporný…”,

 “aggregateRating”: { 

“@type”: “AggregateRating”, “bestRating”: “5”, “ratingCount”: “41”, “ratingValue”: “4.8”}, 

“offers”: {

    “@type”: “Offer”,

    “Price”: “9990”,

    “PriceCurrency”:”CZK”,

    “Availability”: “https:\/\/schema.org\/InStock”}

}</script>

Autor faktoru: Jan Vanžura (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Které vyhledávače tento faktor ovlivňuje?

: Google
Pozitivně
: Seznam
Bez vlivu

Míra závažnosti: Střední
Typ SEO:
Technické (vývojáři)

Příklady z praxe

Přidat příklad z praxe

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit