Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Lokální SEO – velká konkurenční výhoda ve vyhledávání

Jak by se vám líbila optimalizace webu pro vyhledávače, která vám zvýší konverze až o desítky procent?

Podle statistik Googlu 4 z 5 uživatelů internetu přizpůsobují vyhledávací dotazy konkrétní lokalitě. Lokální SEO vám nabízí způsob:

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>
  • Jak se zviditelnit v méně konkurenčním prostředí
  • Jak lépe cílit na zákazníky, které skutečně chcete oslovit

Co vše to obnáší?

Co je to lokální SEO?

Při zaměření na lokální SEO se snažíte stát tím nejlepším výsledkem pro lidi, kteří hledají váš produkt či služby v jedné konkrétní lokalitě.

Vzpomeňte si sami na sebe. Když hledáte kadeřnici, chcete tu nejdostupnější. Máte hlad? Oceníte občerstvení, které stojí poblíž. Hospoda? Přeci nepůjdete přes půlku města pro pár piv, když má podnik za rohem teď otevřeno…

Základ pro lokální SEO tvoří 3 základní údaje, které uživatelé nejčastěji hledají:

  • Jméno podniku
  • Adresa
  • Kontaktní informace
lokální vyhledávání ukázka google
Ukázka výsledku vyhledávání na téma hotel. Organické výsledky se krčí až nízko za placenými a lokálními výsledky.

Proč by vás mělo lokální SEO zajímat?

#1 V opačném případě si snižujete viditelnost

Představte si následující situaci…

Patří vám hotel a chcete se umístit co nejvýše v internetových vyhledávačích. I kdybyste sebelíp optimalizovali on-page a off-page faktory pro standardní organického vyhledávání, uživatelé Googlu uvidí jako první:

  • Sponzorované výsledky vyhledávání z PPC kampaní
  • Výsledky lokálního vyhledávání

S prvním nic neuděláte, pokud sami neinvestujete do PPC kampaní.

U druhého se dobře umístíte i zadarmo. Stačí vědět, jak web pro lokální SEO dobře optimalizovat.

#2 Investujete energii tam, kde to má opravdu smysl

Představte si, že chytáte ryby u rybníka. Odpovězte si sami. Chcete na návnadu lákat ryby, které plavou…

  • …na protějším břehu?
  • …poblíž vašeho háčku?

Já určitě volím druhou možnost. První skupina ke mně nikdy nedoplave. Proto nedává smysl cílit na celý rybník, když mě reálně zajímají jen rybky poblíž háčku s návnadou.

Lokální SEO si žádá podobné uvažování.

Podle statistiky Googlu 97 % všech zákazníků hledá na internetu firmy ve svém okolí.

Zůstanu u příkladu s hotelem. Když sídlíte v Brně, nezajímají vás lidé, kteří hledají ubytování v Praze. Vašim zákazníkem se stane spíš někdo, kdo pohybuje poblíž a bude ve vašem městě chtít přespat.

Usnadněte jim to. Cílit jen na slovo „hotel“ nedává smysl. Provaříte tím šílený peníze za mizivý výsledek.

#3 Vzrůstající trend mobilního vyhledávání

Mobilní vs. deskopové vyhledávání graf
Využití mobilního vyhledávání předčilo deskop už v roce 2014.

Zdroj: https://neilpatel.com/blog/mobile-search-optimization/

Lokální SEO cílí především na mobilní uživatele. Díky vyšší pohyblivosti budou častěji hledat něco poblíž své aktuální polohy.

Ve smartphonech dnes existuje obrovské množství aplikací, které toto zohledňují. Když bude člověk hledat ubytování, často to udělá až na místě přes mobilní vyhledávání. Zadá do aplikace možnosti ubytování ve vaší lokalitě a zobrazíte se mu jen tehdy, kdy váš web přizpůsobíte lokálnímu vyhledávání.

Kdo by lokální SEO měl řešit?

Všichni, pro koho hraje lokalita zásadní úlohu a zákazník se podle ní rozhoduje. Jmenovitě jde o 2 základní skupiny provozovatelů webů.

#1 Lokální podniky

Kdokoliv, kdo získává fyzické zákazníky především z nejbližšího okolí. Sem řadíme třeba:

  • Restaurace
  • Kadeřnici
  • Zubaře
  • Autoservis
  • Kosmetiku
  • A spoustu dalších…

#2 Společnosti s více provozovnami

Lokální SEO dobře poslouží i celonárodním hráčům, kteří mají více provozoven. V tu chvíli se vyplatí každé pobočce věnovat speciální stránku a tu optimalizovat pro lokální vyhledávání.

Jak lokální SEO zohledňuje Google?

Google zohledňuje potřeby uživatelů a při honbě za nejrelevantnějšími výsledky nezůstává pozadu.

Červenec 2014 se nesl ve znamení algoritmu Pigeon. Ten si kladl za cíl zpřesnit výsledky lokálního vyhledávání.

V září 2016 následovalo další zlepšení v podobě algoritmu Possum. Ten udělal zásadní průlom, kdy lokalitu uživatele povýšil na hlavní faktor pro výsledky vyhledávání.

V praxi to znamená jedno. Pokud budete vy a váš kamarád na mobilu hledat výraz „kadeřnictví středočeský kraj“, budete mít i stejnou historii vyhledávání s tím rozdílem, že budete v jiných městech, každému se na předních pozicích zobrazí něco jiného.

Jak lokální SEO zohledňuje Seznam?

Podle stávajících informací vyhledávač Seznam lokální SEO zásadním způsobem nepodporuje.

Pocítíte to akorát při vyhledávání v katalogu Firmy.cz, který vám dovede ukázat výsledky s ohledem na vaši aktuální lokalitu.

Jak měřit lokální SEO?

Vaše úspěšnost se dá částečně poznat podle pozic klíčových slov v závislosti na určité lokalitě.

Nástroj Collabim vám ukáže výsledky i s ohledem na lokální vyhledávání Googlu. Stačí zadat polohu, podle které se mají výsledky přizpůsobit.

Jak zlepšit lokální SEO na vašem webu?

Cest existuje více. Jejich konkrétní znění se dozvíte v dalším článku jak vylepšit lokální SEO na svém webu.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit