SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Co je to SEO?

Zkratka SEO (v plném znění „Search Engine Optimization“) je v češtině nejčastěji překládané jako optimalizace pro vyhledávače. Jeho cílem je zvyšovat počet návštěv z vyhledávačů.

Pokud vezmeme v potaz druhou variantu českého překladu, a to „optimalizace nalezitelnosti“, tak je patrné, že SEO je možné aplikovat i jinde, než jen v notoricky známých vyhledávačích Google a Seznam. Tyto metodiky můžeme aplikovat například v katalozích, sociálních sítích, diskuzích a podobně. Jedná se tedy o soubor postupů a technik zlepšujících nalezitelnost na internetu.

Chcete najít tzv. nízkovsící ovoce i na Vašem webu? Test metody Keywod golden ratio aneb Umístění v TOP10 na Google do 39,5 hodiny.

 

Proč se věnovat SEO?

Možná vás napadá otázka, proč svoji energii soustředit na SEO, když můžete snadno využít placené reklamy ve vyhledávání – pay-per-click (PPC).

Jako první argument se nabízí ekonomický aspekt. PPC sice přináší okamžité výsledky, ale také nemalé výdaje. Dalším úskalím placené návštěvnosti je krátkodobý efekt, protože nárůst návštěvnosti stojí a padá s vaším zůstatkem na účtu.

Je velký rozdíl mezi reklamami, kterými se snažíme v uživateli vzbudit zájem o náš web, a výsledky vyhledávání, které se zobrazují na základě zájmu uživatele samotného. Pokud uživatel něco vyhledává, logicky o to i stojí, tím se velmi zvyšuje i pravděpodobnost, že se z návštěvníka stane zákazník.

Rozdíl v zobrazení placené a neplacené pozice ve výsledcích vyhledávání

Je důležité se zamyslet nad tím, jaké má SEO cíle.

Má SEO za cíl získat „pouze první pozice ve výsledcích vyhledávání“?

Překvapivě ne. Pokud se SEO dělá tak, jak opravdu má, stává se posun na vyšší pozice ve vyhledávačích svým způsobem až jeho vedlejším produktem.

SEO by mělo mít za cíl, aby byly v pořádku všechny parametry jako správná strukturu webu, kvalitní a unikátní obsah, bezchybný technický stav, přívětivý UX design, zpětné odkazy přivádějící uživatele, které stojí o váš obsah a vedou z kvalitních webů (ne takzvané Odkazové farmy nebo jiné nekalé optimalizační praktiky). Zkrátka vše co přispívá k tomu aby byl návštěvník webu spokojený, protože obsah je na prvním místě.

PPC nic z výše uvedených potencionálních problémů ani neodhalí ani nezachrání.

Dalo by se říci, že SEO bychom měli považovat za dlouhodobou obsahovou strategii, zatímco placené reklamy by nám měly sloužit jako nástroj pro rychlou reakci na vývoj trhu. Mezi nejznámější patří v České republice Sklik a GoogleAds.

 

Jaké jsou výhody a nevýhody SEO?

Peníze až na prvním místě, jak se říká, proto jimi také začneme.

SEO je „zadarmo“.

Jestliže někdo klikne na odkaz na váš web ve výsledcích vyhledávání, nic neplatíte.

 

Než se vaše úsilí výrazně projeví, bude to trvat několik měsíců.

Odměnou za vynaložený čas se stává dlouhodobý efekt SEO. Veškerá vylepšení a úpravy vám trvale zůstávají a i vliv, který to ve výsledku mělo na zlepšení pozic ve vyhledávačích je dlouhodobý.

Prostřednictvím SEO nemůžete reagovat okamžitě na změny na trhu. Je zapotřebí vždy nějaký čas než se změny projeví.

 

Zlepšení pozic ve vyhledávačích.

Optimalizací webových stránek dosáhnete lepšího prostředí pro vaše návštěvníky, kteří se budou vracet. Setrvají u vás delší dobu, budou vás cíleně vyhledávat atd. Toho si všimnou i vyhledávače a budou váš web i lépe hodnotit.

Přesné cílení. Váš web se bude zobrazovat na základě vyhledávacích dotazů lidem, kteří o váš obsah opravdu stojí.

 

I vaše konkurence pracuje na optimalizaci.

To znamená, že musíte neustále sledovat změny pozic klíčových slov a případně na ně reagovat.

 

Pokud máte pocit, že optimalizace webových stránek pro vyhledávače je pro vás španělská vesnice, můžete se porozhlédnout v našem oborovém katalogu SEO agentur a SEO specialistů.

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit