Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Jak na obrázkové SEO v praxi – Bezvapotisk.cz

Dnes se podíváme na další část případové studie na projektu Bezvapotisk.cz.  Aktuálně jsme se zaměřili na optimalizaci produktových fotografií, tedy na vylepšení obrázkového SEO a částečnou úpravu titulků u některých produktů či kategorií.

Jak obrázkové SEO funguje?

Vyhledávače procházejí obsah stránky nehledě na to, zda je to text, obrázek či video.

S rozpoznáním obsahu obrázků a videí mohou mít problém. Nicméně s rozpoznáním textu vyhledávače problém nemají, dokáží proto určit, na jaké vyhledávací dotazy zobrazit stránku ve výsledcích vyhledávání. S obrázky je situace jiná a je potřeba je vhodně označit.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Pokud chcete, abyste se zobrazovali na zajímavých pozicích, je potřeba udělat patřičné kroky. Nyní jsme se zaměřili na úplný základ optimalizace obrázků, a to doplnění ALT popisků u obrázků.

ALT (popis obrázku)

  • Alt popis je v překladu alternativní text, který vyplňujeme u obrázků/fotografií. Jedním z důvodů, proč ho vyplňujeme, je ten, že vyhledávače si neumí interpretovat, co se na daném obrázku nachází, a proto jim musíme pomoci formou textu. ALT popisek také předčítá nevidomým asistenční software.
  • Měli byste se vejít do 150 znaků a snažit se vložit maximum informací popisující obrázek se zaměřením na klíčová slova.
  • Jak nastavit Alt u platformy Shoptet.cz https://podpora.shoptet.cz/hc/cs/articles/360023577412-Fotogalerie

Více si můžete přečíst v článku zde.

Jak jsme začali?

Vybrali jsme produkty, na které aktuálně nemáme od Googlu přiřazenou pozici v organickém vyhledávání nebo ve vyhledávání pomocí obrázků. Dále jsme hledali klíčová slova, která jsou pro dané produkty relevantní a je u nich potenciál získání pozice. Níže ve screenu vidíte část z těchto slov, která jsme si označili štítky pro pozdější vyhodnocování.

Vzhledem k tomu, že u vybraných obrázků nemáme vytvořené alt texty z dřívější doby, na žádné vybrané klíčové slovo jsme neměli umístění. Pokud jsme při úpravách alt textů narazili na produkt, u kterého bylo potřeba upravit i titulek, změnili jsme i ten. Následně vzniklo pro test těchto 9 úprav:

1) změna alt u produktu Vtipné tričko černé Jdu na jedno – kw – vtipné tričko
2) úprava title – kategorie pánská trička – kw – vtipné tričko pro muže
3) změna alt u produktu – Pánské tričko pivo EKG – kw – vtipné tričko pivo
4) úprava title – produkt pánské tričko pivo – ekg – kw – vtipné tričko pivo
5) změna alt u produtku Pánské tričko lev – kw – tričko lev
6) úprava title – produkt Pánské tričko just build it – kw – tričko minecraft
7) změna alt u produktu Pánské tričko Just build it – kw – tričko minecraft
8) úprava titlle – kategorie Pánská trička PC a počítačové hry – kw – herní trička
9) alt produkt Dámské tričko Queen in the North – kw – tričko queen

Aktuální průběh

Změny jsme provedli cca v půlce března. Ihned po úpravě jsme změněné stránky dali Googlu k nové indexaci přes Google Search Console. Po cca 14 dnech od nasazení vidíme, že upravené stránky a obrázky Google zařadil do vyhledávání. Stránky jsou zatím spíše na pozicích 10+, což není úplně ideální, ovšem s úpravami jsme ještě neskončili.

V dalším článku vám opět ukážeme aktuální stav a další upravovaná klíčová slova.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit