Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

HTTPS zabezpečení a SSL certifikát

HTTPS je šifrovací protokol, který je nejvíce využívaným způsobem zabezpečení komunikace klienta a serveru.


Google všem webům doporučuje používat protokol https:// (je-li to možné).


V roce 2014 oznámil Google na svém blogu, že HTTPS patří mezi hodnotící faktory.

Ověření serveru a šifrování dat je zajištěno pomocí digitálních certifikátů.

Stránky, které používají zabezpečení pomoci HTTPS, poznáme podle URL adresy stránky, kde je to určeno https:// před doménovým jménem, nebo vás na to upozorní prohlížeč.

HTTPS je založené na principu asymetrického šifrování použitím dvou šifrovacích klíčů (veřejný a soukromý), které má každá z komunikujících stran.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Veřejný klíč je nutné zveřejnit a zajistit jeho správné předání všem, kteří jej budou chtít použít. Pokud pomocí tohoto klíče kdokoliv zašifruje zprávu, je zajištěno, že ji bude moci rozšifrovat jen majitel použitého veřejného klíče odpovídajícím soukromým klíčem.


HTTPS v Shoptetu


Aktivace HTTPS by měla být jednou z prvních věcí, kterou byste při nastavování e-shopu měli vyřešit.

V administraci Shoptetu si můžete šifrování zapnout v NastaveníAdministraceZabezpečení obchodu, nastavte volbu Duplicitní provoz na HTTP i HTTPS.


 

Rychlost stránek


Rychlost stránek je dalším ukazatelem, který ovlivňuje hodnocení stránek ze strany vyhledávače Google.

Snížení hodnocení se však mohou dočkat jen ty nejpomalejší stránky.

Naopak pro ty nejrychlejší stránky nebude jejich rychlost z hlediska hodnocení stránky znamenat žádnou znatelnou výhodu.

Pokud máte pomalejší stránky, pořád se s nimi můžete dobře umisťovat ve výsledcích vyhledávání.

Rychlost stránek hraje významnou roli hlavně z pohledu uspokojení uživatele.

Řada návštěvníků není ochotna čekat na načtení stránky příliš dlouho a raději web opustí.

Google testoval chování návštěvníků při různých rychlostech načítání stránek. Pokud se vám stránky budou na mobilních zařízeních načítat kolem 10 sekund, roste pravděpodobnost navýšení míry odchodu návštěvníka oproti běžnému průměru o 123 %.


Test rychlosti stránek


Jak si s rychlostí vašich stránek stojíte a co můžete při jejich načítání zlepšit, zjistíte pomocí nástroje Page Speed Insights tool.

Rád bych upozornil, že honba za 100% skóre vám s hodnocením stránky ze strany vyhledávačů nepomůže.

Může to mít vliv na vyšší uspokojení návštěvníků stránek, což je jistě v pořádku, vždy však zvažte, jaké náklady nese optimalizace rychlosti a jaký bude mít reálný efekt.


Příklad z praxe – můžete se rankovat i přes nízké skóre v Page Speed Insights?


Ze své praxe vím, že teoretická rychlost v Page Speed Insights nemusí korelovat s úspěchy v organickém vyhledávání.

Titulní stránka Blesk.cz dosahuje podprůměrné hodnoty 30 bodů pro mobilní zobrazení, 35 bodů pro desktop.

Pro náhodně vybranou sekci (politika) i náhodně vybraný článek pak skóre rychlosti dosáhlo neuspokojivých 7 bodů pro mobil, 31 bodů pro desktop.

Co myslíte, jak se daří Blesku v organickém vyhledávání?

Blesk.cz je jedním z nejvíce viditelných zpravodajských webů v organickém vyhledávání v ČR.

Podle analytiky Ahrefs se rankuje na 931 000 frází a jeho organická návštěvnost dosahuje až 2,8 milionu měsíčně.

Jeho nejbližší organický bulvární konkurent Ahaonline se zobrazuje „pouze“ na 191 000 frází a jeho odhadovaná organická měsíční návštěvnost se pohybuje kolem počtu 468 000.

Samozřejmě je toto porovnávání hodně přibližné a nebude zcela objektivní.

Porovnáváme 2 servery s různou historií i množstvím obsahu, takže korelace se tady prokazuje jen velmi obtížně.

Cílem tohoto porovnání je ukázat, že i přes velmi špatné výsledky rychlosti stránek nedochází ze strany vyhledávače ke zjevným znevýhodněním ve výsledcích organického vyhledávání.


Jak zrychlit stránky na Shoptetu


O rychlost stránek se stará Shoptet.

Ze strany provozovatelů e-shopů je vhodné nepřehlcovat stránky externím HTML kódem, styly a dodatečnými rozšířeními, které mohou negativně ovlivnit výslednou rychlost stránek.


Co je HTTP, HTTPS, jak vypadá HTTP požadavek, stavové kódy http i co je a jak získat SSL certifikát. Na všechny tyto témata naleznete odpovědi v článku HTTP a HTTPS: Jak zabezpečit webové stránky.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit