Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Google testuje otevírání výsledků vyhledávání v novém okně

Určitě to znáte, zadáte do vyhledávače dotaz a projíždíte prvních několik výsledků pro porovnání. A protože chcete mít původní výsledky vyhledávání, otevíráte odkazy v novém okně přes pravé tlačítko nebo klávesovou zkratku. Google nyní začal testovat ve vyhledávání přepínač, který vám odkazy bude automaticky otevírat v novém okně. Test této funkce se na začátku týdne… Detail článku »

Google podporuje nová strukturovaná data

Od 22. září 2020 Google začal podporovat nový typ strukturovaných dat, která využijí obzvlášť majitelé e-shopů. Nyní lze přidat k produktům cenu a předpokládané datum doručení. Tato data najdete v seznamu Schema.org pod názvem shippingDetails. Podrobnosti o přepravě, včetně nákladů a očekávaných dodacích lhůt, jsou často klíčovým faktorem pro uživatele, kteří se rozhodují o nákupu…. Detail článku »

Google dnes slaví 22. narozeniny

Krátká novinka k nedělnímu obědu. Dnes v neděli 22. září slaví vyhledávací gigant Google 22. narozeniny. K oslavě vydal speciální obrázek na vyhledávací stránce, které znázorňuje situaci v roce 2020. “G” oslavuje své narozeniny přes Google Meet z bezpeční domova…. Detail článku »

Jak na klíčová slova ve vašem webu, aby vás Google miloval

Objevte některé osvědčené postupy pro přidávání klíčových slov do vašeho obsahu na webu, které mají pro uživatele smysl a zároveň fungují pro vyhledávače. Nepřehánějte s klíčovými slovy Klíčová slova jsou základem pro optimalizaci webových stránek. Algoritmy moderních vyhledávačů se nedívají pouze na slova, která obsahuje webová stránka, ale hledají význam stránky nad rámec jednoduchých klíčových… Detail článku »

John Mueller: Klíčová slova v názvu domény nejsou nutná

Klíčové slovo v názvu domény nepomůže webovému hodnocení, říká John Mueller z Googlu. John Mueller z Googlu radí majitelům stránek tím, že s přidáním klíčových slov do názvu domény není spojena žádná výhoda v hodnocení stránky. Tomuto tématu se věnovalo nejnovější video Ask Google Webmasters, které obsahuje otázku týkající se rozšíření domén založených na klíčových… Detail článku »

Nový testovací nástroj od Bing může pomoci s problémy v robots.txt

Obvykle zde píšeme hlavně o novinkách ve vyhledávačích Google a Seznam. Důvod je zřejmý. Jedná se u nás o nejvíce využívané vyhledávače. Nyní se ovšem podíváme i na Bing, který patří pod Microsoft. Tak jako má Google svoji službu pro webmastery – Google Search Console, má i Bing svůj  Bing Webmaster tool. V této službě… Detail článku »

Google podporuje nová strukturovaná data

Google přidal podporu pro nová strukturovaná data s názvem “Domácí aktivity“. Tato data mohou být použita k nahranému videu nebo živému vysílání nabízející rady a instruktáže k aktivitám, jako je fitness apod., které můžete dělat doma. Google doplnil, že pokud budou uživatelé hledat aktivity, které mohou dělat z domu, zobrazí se pak videa a online… Detail článku »

Kdy zaznamenat změnu na stránkách do sitemapy?

Pokud si přečtete informace na Google Docs, jak by měla vypadat a fungovat sitemapa webu, zjistíte, že Google sleduje hodnotu <lastmod>. Tato informace říká vyhledávacímu robotovi, kdy naposledy byla stránka aktualizována. Nyní, ale John Mueller na Twitteru napsal, že pokud se <lastmod> upravuje příliš často, Google jej přestane sledovat. Tuto informaci sdělil na základě otázky… Detail článku »

Google: Zpětné odkazy z Wikipedie nemají žádný přínos pro váš web

Na diskuzní síti Reddit se objevila otázka, jak získat backlink z Wikipedie. Do této diskuze se zapojil i John Mueller s vysvětlením, že z pohledu SEO a vyhledávacích algoritmů nemají odkazy z této online encyklopedie žádný význam. To co děláte pro Wikipedii je pouze vaše přidaná hodnota. Nyní je to akorát přidělávání práce pro administrátory… Detail článku »

Jaké signály Google sleduje při tvorbě kanonických URL?

Kanonizace (canonical) není přímý hodnotící faktor pro vyhledávače, ale funguje jako doporučení pro upřednostnění jedné stránky před dalšími stránkami se shodným nebo velmi podobným obsahem. Kanonizace se tak dá použít pro ošetření duplicitního obsahu a při správném použití přenést většinu signálů z duplicitní URL na originální. Často se tak stává u redakčních systémů, které vytváří duplicitní URL u produktů umístěných ve… Detail článku »

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit