Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Jaký je rozdíl mezi schema.org a Google Structured Data?

Existuje rozdíl mezi tím, jaké informace najdete na Schema.org, a tím, co Google publikuje ve svých dokumentech pro vývojáře, aby získali výsledky strukturovaných dat. Rozdíl spočívá v tom, že to, co Google publikuje, je to, co můžete potenciálně vidět ve výsledcích vyhledávání Google, ale neuvidíte vše, co se publikuje na schema.org.

Stručně řečeno, pokud strukturovaná data, která chcete nasadit na svůj webu nenajdete v této galerii, je pravděpodobné, že vám nebudou fungovat Vyhledávání Google. To znamená, že pokud použijete data, která jsou publikována na Schema.org, ale nejsou uvedeny na webu pro vývojáře Google, nebudou se zobrazovat v SERPu.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

John Mueller o tom hovořil na videohovoru v pátek 15. ledna 2021. Otázka zněla: „Na webu schema.org existují různé návrhy pro sektor cestovního ruchu například turistický výlet, cestovní kancelář nebo výlet. Jsou výše uvedené typy schémat podporovány nebo relevantní pro indexování a hodnocení Google? Pokud ne, jaké jsou nejvhodnější strukturovaná data pro vstupní stránku výletu? ”

Podporuje Google schema.org?

Google podporuje některá data z schema.org, ale pouze ty prvky uvedené v příručkách pro vývojáře Google. John odpověděl podrobně, ale shrnul to slovy „podporujeme podmnožinu funkcí nebo různé typy značek ze stránky schema.org.“ „A to jsou věci, které bychom zobrazili ve výsledcích vyhledávání,“ dodal, „a všechno ostatní je v podstatě něco jako, já nevím, spíš jako hezké.“

Je tedy důležité rozlišovat mezi druhem dat schema.org, kde existuje spousta různých způsobů, jak můžete přidávat strukturovaná data na jednotlivé stránky. Zejména tedy podporujeme podmnožinu funkcí nebo různé typy značek ze schema.org. A to jsou věci, které bychom zobrazili ve výsledcích vyhledávání. A všechno ostatní je v podstatě něco jako, nevím, spíš jako něco hezkého, nebo jako něco, kde na své stránky přidáváte trochu dalších informací. Ale nečekal bych, že kvůli tomu uvidím nějaké změny ve vyhledávání. A myslím, že to v tomto smyslu odkazuje na všechny tři tyto typy. Co bych doporučil udělat, je jít do naší dokumentace pro vývojáře vyhledávání a podívat se na typy výsledků, které jsme tam uvedli, a pokusit se zjistit, který z těchto typů se mapuje na druh obsahu, který máte, a pak se zaměřte na tyto typy, abyste měli viditelný efekt při vyhledávání.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit