Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Měříme AI Overviews. A vy můžete taky.

V posledních měsících jsme v Collabimu hodně mluvili o tom, že AI přehledy ve výsledcích Google začínají hrát stále větší roli. A že je potřeba psát kvalitní obsah pro lidi, zaměřit se na uživatelský záměr, přinášet hodnotu a budovat důvěru. No a teď přichází další krok – víme, jak AI Overviews měřit.

Lze to vůbec měřit?

Ano – a to je ta dobrá zpráva. Naše nová AI analýza vám umožní zjistit, pro která klíčová slova se AI přehledy zobrazují, jaké domény se v nich objevují a jak často. A co je ještě důležitější – můžete si analýzu udělat přímo pro svůj web, takže snadno zjistíte, jestli a na jakých pozicích se zobrazujete vy sami.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Nejde jen o hlavní výsledek

Naše analýza sleduje nejen hlavní „main box“ s AI odpovědí, ale také pravý panel s obrázky, který se automaticky zobrazuje u některých dotazů. A právě ten může být velmi zajímavý – nejen vizuálně, ale i z pohledu CTR (míry prokliku).

Zajímavostí je tzv. topovaný výsledek – ten se zobrazí v pravém panelu hned, aniž by uživatel musel rozklikávat hlavní AI box. Díky své viditelnosti a často doplněnému obrázku může přinést opravdu zajímavou návštěvnost. A právě tyto topované výsledky také měříme.

Data do hloubky

Kromě samotných pozic měříme i to, kolik výsledků je v každém typu boxu. Tím pádem si můžete udělat opravdu detailní analýzu a zjistit, jak náročné je se do daného výřezu dostat. Uvidíte také, jestli jde o výběrový prostor jen pro pár velkých hráčů, nebo zda je prostor pro vstup i pro váš web.

Jak na jednorázovou AIO analýzu?

AI Overviews analýzu najdete v hlavičce aplikace v sekci Analýzy a nástroje ve sloupečku- jednorázové analýzy.

Prvním krokem je výběr ananlýzy. Je možné zvolit analýzu webových stránek a konkrétních klíčových slov, zde můžete zadat dataset klíčových slov a zjistit u konkrétní domény, zda se do AIO dostane, nebo ne a na jakých pozicích a s jakou konkurencí. Druhou variantu – globální analýzu klíčových slov můžete využít pro daný dataset klíčových slov, kde se vám zobrazí, jak je na tom celý trh, tedy jaké domény dominují AIO pro daná slova.

Dalším krokem po výběru analýzy je – zadat klíčová slova, u kterých chcete zjišťovat data. Lze také klíčová slova importovat přímo z Excelu.

Třetím, posledním krokem je spustit analýzu, počkat na výsledky a nyní už máte v ruce výsledky z naší AI analýzy, je opět možné analýzu stáhnout do dokumentu jako je Excel.

Co přesně teď měříme?

Naše nová AI analýza vám ukáže:

  • pro která klíčová slova se zobrazuje AI přehled,
  • jaké domény v něm figurují a jak často,
  • na jaké pozici se zobrazuje váš web.

A jakou to bude mít hodnotu pro vás? Co tím zjistíte?

  • Zjistíte, jestli tam jste – nebo vás válcuje konkurence
  • Zjistíte, na jaké pozici se nacházíte
  • Zjistíte, jaký obsah AI z vašeho webu vytahuje 
  • Odhalíte nová klíčová slova a témata, kde má smysl zabojovat.

Co z toho můžete vyčíst?

Díky těmto datům snadno zjistíte, kde vás AI vůbec zmiňuje – a kde naopak zatím ne. Můžete pak hledat příležitosti, kde má smysl vylepšit obsah, přidat strukturovaná data nebo posílit autoritu. A hlavně: uvidíte, kde má smysl bojovat o pozici, a kde je (zatím) lepší zaměřit se jinam.

Extra vrstva dat

V rámci analýzy navíc sledujeme i to, kolik výsledků je v každém AI boxu. Díky tomu rychle pochopíte, jak moc je konkurence v přehledech silná – a jestli se tam dostávají jen top značky, nebo je prostor i pro další hráče.

SEO není optimalizace pro vyhledávače

AIO se rychle mění a neustále upravují. Často budeme tedy narážet na nové možnosti zobrazení SERP. Nicméně i v tak rychle měnícím se prostředí stále funguje kvalita obsahu a uživatelský záměr. O to více než dříve je třeba se soustředit na to, co opravdu klient chce vědět a nedělat tak obsah jen pro Google.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit