SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Google May Core Update – co už víme?

Za začátku měsíce května vydal Google novou aktualizaci vyhledávacího jádra. Nyní už můžeme díky sledování určit, kde se tato aktualizace nejvíce projevuje. 

V Collabim statistice můžeme vidět, že krátce po vypuštění této aktualizace byl zaznamenán velký posun pozic klíčových slov na Googlu CZ i SK.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Stačí se registrovat a nechat nám telefon. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci ukázku ZDARMA >>

Která odvětví byla nejvíce zasažena?

Nejvíce posunu pozic zaznamenala odvětví jako je cestování, prodej nemovitostí nebo přípravy na podporu zdraví. Naopak nejmenší změny zaznamenaly zprávy a sport. 

Pokud mám odkazy z domén s vysokou autoritou, vyhnu se zásahu při změně algoritmu

Omyl. Dost často se totiž objevují tvrzení, že pokud na moji stránku vedou odkazy z kvalitních domén, organický přísun uživatelů bude stále stejný a změny se mého webu nedotknou. Zde je několik webů, které zaznamenali změny pozic, i když jsou velice silné. 

Spotify.com

LinkedIn.com

Legoland.com

Ny.gov

a další…

Aktualizujte svůj starý obsah

 

Niel Patel, jeden z úspěšných zahraničních SEO specialistů vysledoval, že pokud aktualizujete svůj starý obsah, máme šanci až na 10% nárůst uživatelů. Niel vydává na svém blogu 4 články měsíčně a jeho tým zaměstnanců prochází starý obsah a aktualizuje ho. Nejedná se pouze o úpravu titulků a popisku. Aktualizují staré informace v textu, přidávají nové části textu a odstraňují nerelevantní informace. Tímto způsobem tým upraví zhruba 90 článků měsíčně. 

V grafu uvidíme, že ze sledovaných webů, které upravují starý obsah, zaznamenalo pokles pouze 38 z nich. Naopak u 187 došlo k nárůstu až od 10%

Tipy na úpravu starých článků

Jakým způsobem byste měli postupovat při úpravě svého zastaralého obsahu na webu či blogu?

  1. Pokud již obsah pro čtenáře není relevantní, smažte stránku a přesměrujte ji na nejrelevantnější adresu URL na webu nebo ji aktualizujte, aby byla relevantní.
  2. Existují způsoby, jak učinit obsah aktivnějším a užitečnějším? Bylo by užitečné, například přidáním infografiky, podrobných pokynů nebo videí do článku. Pokud ano, přidejte je.
  3. Zkontrolujte, zda na stránce nemáte nějaké nefunkční odkazy, a opravte je. Mrtvé odkazy vytvářejí špatný dojem uživatele.
  4. Pokud je článek přeložený z cizího jazyka, ujistěte se, že obrázky a videa dávají smysl každému, kdo čte obsah v daném jazyce
  5. Podívejte se na 5 hlavních klíčových slov, které jsou v článku, poté je zadejte do Googlu a projděte prvních TOP 10 výsledků. V čem jsou lepší než my?
  6. Je článek napsaný pouze pro určitý rok? Upravte ho a udělejte více obecný. 
  7. Je tento článek duplicitní? Ne z hlediska formulace, ale pokud do značné míry pokrývá přesně stejný koncept jako jiný článek na vašem webu. Pokud ano, zvažte jejich sloučení a přesměrování jedné adresy URL na druhou.

 

Zvyšte počet slov na stránce

Z dalšího průzkumu vyplývá, že pokud máte na stránce příliš málo slov, můžete díky aktualizaci opět přijít o cennou návštěvnost. Ze 150 sledovaných webů mělo 127 z nich málo textu na stránkách a přišlo až o 10% návštěvnosti.

Opravte duplicitní meta tagy a další chyby

151 webů s duplicitním popisem stránek a chyb v SEO zaznamenalo propad návštěvnosti o 10%

Závěrem

I když uděláte vše, o čem jsme zde psali, neexistuje žádná záruka, že vás aktualizace algoritmu ovlivní. Každý z nich je jiný a cílem Googlu je vytvořit pro uživatele ten nejlepší zážitek. Pokud se podíváte na výše uvedené problémy, zjistíte, že jejich vyřešení by mělo vytvořit lepší uživatelský dojem, a to by mělo být vždy vaším cílem.

 

zdroj: https://neilpatel.com/blog/google-may-2020-core-update/

 

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit