SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Google May Core Update – co už víme?

Za začátku měsíce května vydal Google novou aktualizaci vyhledávacího jádra. Nyní už můžeme díky sledování určit, kde se tato aktualizace nejvíce projevuje. 

V Collabim statistice můžeme vidět, že krátce po vypuštění této aktualizace byl zaznamenán velký posun pozic klíčových slov na Googlu CZ i SK.

Chcete najít tzv. nízkovsící ovoce i na Vašem webu? Test metody Keywod golden ratio aneb Umístění v TOP10 na Google do 39,5 hodiny.

Která odvětví byla nejvíce zasažena?

Nejvíce posunu pozic zaznamenala odvětví jako je cestování, prodej nemovitostí nebo přípravy na podporu zdraví. Naopak nejmenší změny zaznamenaly zprávy a sport. 

Pokud mám odkazy z domén s vysokou autoritou, vyhnu se zásahu při změně algoritmu

Omyl. Dost často se totiž objevují tvrzení, že pokud na moji stránku vedou odkazy z kvalitních domén, organický přísun uživatelů bude stále stejný a změny se mého webu nedotknou. Zde je několik webů, které zaznamenali změny pozic, i když jsou velice silné. 

Spotify.com

LinkedIn.com

Legoland.com

Ny.gov

a další…

Aktualizujte svůj starý obsah

 

Niel Patel, jeden z úspěšných zahraničních SEO specialistů vysledoval, že pokud aktualizujete svůj starý obsah, máme šanci až na 10% nárůst uživatelů. Niel vydává na svém blogu 4 články měsíčně a jeho tým zaměstnanců prochází starý obsah a aktualizuje ho. Nejedná se pouze o úpravu titulků a popisku. Aktualizují staré informace v textu, přidávají nové části textu a odstraňují nerelevantní informace. Tímto způsobem tým upraví zhruba 90 článků měsíčně. 

V grafu uvidíme, že ze sledovaných webů, které upravují starý obsah, zaznamenalo pokles pouze 38 z nich. Naopak u 187 došlo k nárůstu až od 10%

Tipy na úpravu starých článků

Jakým způsobem byste měli postupovat při úpravě svého zastaralého obsahu na webu či blogu?

  1. Pokud již obsah pro čtenáře není relevantní, smažte stránku a přesměrujte ji na nejrelevantnější adresu URL na webu nebo ji aktualizujte, aby byla relevantní.
  2. Existují způsoby, jak učinit obsah aktivnějším a užitečnějším? Bylo by užitečné, například přidáním infografiky, podrobných pokynů nebo videí do článku. Pokud ano, přidejte je.
  3. Zkontrolujte, zda na stránce nemáte nějaké nefunkční odkazy, a opravte je. Mrtvé odkazy vytvářejí špatný dojem uživatele.
  4. Pokud je článek přeložený z cizího jazyka, ujistěte se, že obrázky a videa dávají smysl každému, kdo čte obsah v daném jazyce
  5. Podívejte se na 5 hlavních klíčových slov, které jsou v článku, poté je zadejte do Googlu a projděte prvních TOP 10 výsledků. V čem jsou lepší než my?
  6. Je článek napsaný pouze pro určitý rok? Upravte ho a udělejte více obecný. 
  7. Je tento článek duplicitní? Ne z hlediska formulace, ale pokud do značné míry pokrývá přesně stejný koncept jako jiný článek na vašem webu. Pokud ano, zvažte jejich sloučení a přesměrování jedné adresy URL na druhou.

 

Zvyšte počet slov na stránce

Z dalšího průzkumu vyplývá, že pokud máte na stránce příliš málo slov, můžete díky aktualizaci opět přijít o cennou návštěvnost. Ze 150 sledovaných webů mělo 127 z nich málo textu na stránkách a přišlo až o 10% návštěvnosti.

Opravte duplicitní meta tagy a další chyby

151 webů s duplicitním popisem stránek a chyb v SEO zaznamenalo propad návštěvnosti o 10%

Závěrem

I když uděláte vše, o čem jsme zde psali, neexistuje žádná záruka, že vás aktualizace algoritmu ovlivní. Každý z nich je jiný a cílem Googlu je vytvořit pro uživatele ten nejlepší zážitek. Pokud se podíváte na výše uvedené problémy, zjistíte, že jejich vyřešení by mělo vytvořit lepší uživatelský dojem, a to by mělo být vždy vaším cílem.

 

zdroj: https://neilpatel.com/blog/google-may-2020-core-update/

 

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit