Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

SEO faktory

  • Typ SEO:

  • Míra vlivu pro Google:

  • Míra vlivu pro Seznam:

Seznam webmaster tools

: Vliv faktoru pro Google
Neutrální
: Vliv faktoru pro Seznam
Neutrální

“Seznam webmaster tools” je nesprávné pojmenování pro službu od společnosti Seznam se správným názvem Webmaster | Seznam.cz – Seznam Reporter. Nicméně už se pěkně zažil, tak nebudeme vybočovat z řady. Tento nástroj avizoval vyhledávač Seznam v průběhu roku 2016 a opravdu došlo k jeho spuštění začátkem roku 2017. Bohužel od té doby neprošel žádnou větší změnou

Míra závažnosti
Nízká
Typ SEO:
Technické (vývojáři)
Typ SEO:
Off-page (linkbuildeři)

více o Seznam webmaster tools »
Zdroje, návody, vyjádření konzultanta

Klíčová slova v třídách atributů

: Vliv faktoru pro Google
Neutrální
: Vliv faktoru pro Seznam
Neutrální

V minulosti se objevovaly domněnky, že klíčové slovo u atributů “class”, “name” nebo “id” v zápisu HTML kódu může mít vliv na SEO, například <div id=”klíčové slovo“>. K této teorii došlo na základě toho, že roboti vyhledávačů procházejí HTML kód a snaží se díky obsahu pochopit o čem daná stránka je, takže by dávalo smysl do

Doména třetího řádu (subdoména)

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

Doména třetího řádu (L3 doména, subdoména) se skládá z třetí části domény www.collabim.cz, a nejčastěji se používá v základním tvaru www pro zobrazení primárního obsahu webu, ale může mít prakticky jakýkoliv tvar pro libovolné použití (např. help.collabim.cz). Vyhledávače považují subdomény za samostatnou stránku s vlastním rankem za předpokladu, že je na subdoménách unikátní obsah. Mohou tak být využity

Meta GEO tag

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

Na rozdíl od IP adresy a ccTLD Matt Cutts uvádí, že se na Meta GEO tag „sotva podívají, pokud vůbec“, ačkoli naznačil, že by tato značka mohla být brána v úvahu, pokud byste ji chtěli použít na webu s doménou prvního řádu (.com) a definovat, že obsah je zaměřený nikoliv pro celý svět, ale jen pro Británii,

Míra závažnosti
Nízká
Typ SEO:
Technické (vývojáři)

více o Meta GEO tag »
Zdroje, návody, vyjádření konzultanta

IP Adresa

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

IP adresa je neškodně vypadající skupina čtyř čísel, kterou má každé fyzické nebo virtuální zařízení na internetu. V IP adrese je zakomponováno také označení geografické oblasti, kde se zařízení nachází. Díky tomu může internetový vyhledávač například zjistit, zda jsou vaše webové stránky uloženy v blízkosti vašich uživatelů. Blízkost serveru k cílovému publiku může mít (byť okrajový)

Míra závažnosti
Nízká
Typ SEO:
Technické (vývojáři)

více o IP Adresa »
Zdroje, návody, vyjádření konzultanta

Schema.org (strukturovaná data)

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Neutrální

Schema.org tzv. strukturovaná data webových stránek umožňují používat v metadatech značky a atributy pro rozpoznání určitého obsahu webových stránek. Největší podporu schémat má Google (včetně nástroje na otestování strukturovaných dat), ale také další vyhledávače je podporují. Český Seznam mezi nimi zatím bohužel není. Hodnocení produktů a obecně scheme.org umožňuje výrazně obohatit výpis v SERPu u

Whois

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

WHOIS je komunikační protokol a zároveň databáze konktatních informací o vlastnících internetových domén. V rámci jednotlivých států spravují přístup do databáze WHOIS národní registrátoři, což je v případě České republiky sdružení CZ.NIC. Nástroj whois lze použít jak ke kontrole vlastních domén, tak pro kontrolu domény někoho jiného. Můžete se dozvědět například o tom, kdo provozuje webové stránky a

Míra závažnosti
Nízká
Typ SEO:
Technické (vývojáři)

více o Whois »
Zdroje, návody, vyjádření konzultanta

Bezpečné vyhledávání (Safe Search)

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Neutrální

Pokud webové stránky mají obsah pro dospělé, může se web řadit podle toho, zda je či není povoleno bezpečné vyhledávání (Safe Search) v nastavení Google Chrome. Ve výchozím nastavení je bezpečné vyhledávání zapnuto. Vyhledávače se snaží obsah pro dospělé rozpoznat a odfiltrovat automaticky, ale správce webu může takové stránky označit, aby je vyhledávače správně rozpoznaly.

Bounce rate: co to je?

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Neutrální

Bounce rate neboli míra okamžitého opuštění je podíl návštěvníků vstupní stránky určité domény, kteří před opuštěním stránky neprovedli žádnou další interakci (např. neklikli na obrázek nebo na další odkaz), ale rovnou opustili váš web přes tlačítko zpět nebo úplně zavřeli stránku / prohlížeč. Údaje o bounce rate jsou k nalezení v Google Analytics a vypočítá se

Míra závažnosti
Nízká
Typ SEO:
Obsahové (copywriteři)
Typ SEO:
Off-page (linkbuildeři)

více o Bounce rate: co to je? »
Zdroje, návody, vyjádření konzultanta

Dwell Time

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

Dwell Time je doba, která uplyne mezi proklikem na stránku z výsledků vyhledávání a návratem zpět do výsledků vyhledávání (SERP). Tento faktor je poměrně často nesprávně zaměňován s bounce rate nebo s průměrnou dobou strávenou na stránce. Z času mezi proklikem a odchodem zpět do SERPa Google může odvozovat spokojenost návštěvníka s obsahem stránky a tím

Míra závažnosti
Nízká
Typ SEO:
Obsahové (copywriteři)
Typ SEO:
Off-page (linkbuildeři)

více o Dwell Time »
Zdroje, návody, vyjádření konzultanta

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit