1. Zjistíte, na jaké slova se spouští inzeráty
Tipy a triky:
- SERP Features zobrazují stav při posledním měření klíčového slova, které jsme provedli.
- Velmi rychle uvidíte, jestli někdo inzeruje na váš brand (můžete využít štítek „brand“).
- Zjistíte, na jaká jaká hodně hledaná slova (nebo naopak hledané long-taily) se nezobrazují inzeráty, tudíž je tam prostor k inzerci.
- V seznamu klíčových slov si můžete filtrovat slova s určitou SERP Feature, třeba právě s PPC inzeráty:
2. Zjistíte, na jaké slova inzerujete
Viz předchozí obrázek – vždy, když je ikonka inzerátu modrá, tak jsme mezi inzeráty nalezli i ten váš.
Tipy a triky:
- Nezobrazujete se na slova, na která inzerovat nechcete?
- Naopak – zobrazujete se na ta slova, na která se zobrazovat chcete?
- Pro snadnější zjištění můžu využít štítkování – např. si označte slova štítkem „neinzerovat“.
- Neinzerujete „zbytečně“ na slova, kde máte dobré organické pozice a žádnou konkurenci v PPC?
3. Zjistíte texty inzerátů
Po kliknutí na detail klíčového slova si zobrazíte texty inzerátů na jednotlivých vyhledávačích:
Tipy a triky:
- Jaké používaji inzerenti konkurenční výhody? Nemůžu je použít taky?
- Jak se můžu od konkurence odlišit?
- Můžu se nějak inspirovat při psaní meta-description?
- Na jaké vstupní stránky vedou inzeráty konkurenta?
- Mám relevantní inzeráty na klíčová slova?
4. Zjistíte weby v obsahové síti Google
Tedy takové weby, na které můžete inzerovat pomocí Google Adwords nebo Seznam Sklik a sestavy cílené na konkrétní umístění. Jak na to? Začnete na záložce příležitosti k odkazu, a poté zapnete filtr:
Na detailu cílového webu uvidím i klíčová slova a vstupní stránky, na které byste mohli cílit inzerci:
A jak potom umístění banneru může vypadat v praxi na webu:
Tipy a triky:
- Můžete využít i dalších filtrování webů v rámci Site finderu.
- Zajímavé jsou URL na vysokých pozicích hodně hledaných klíčových slov, které mají potenciál velkého počtu návštěv.
Další možnosti
Můžete exportovat a analyzovat PPC data v Excelu
Můžete během pár minut zjistit data z PPC reklam pomocí Jednorázových analýz
A to bez nutnosti zakládat pro tento web “projekt” v rámci pravidelného měření Collabimu.
Nemáte účet v Collabimu? Využijte 14 denní zkušební verzi bez závazků.