S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Co zjistíte díky funkci sledování PPC?

1. Zjistíte, na jaké slova se spouští inzeráty

Tipy a triky:

  • SERP Features zobrazují stav při posledním měření klíčového slova, které jsme provedli.
  • Velmi rychle uvidíte, jestli někdo inzeruje na váš brand (můžete využít štítek „brand“).
  • Zjistíte, na jaká jaká hodně hledaná slova (nebo naopak hledané long-taily) se nezobrazují inzeráty, tudíž je tam prostor k inzerci.
  • V seznamu klíčových slov si můžete filtrovat slova s určitou SERP Feature, třeba právě s PPC inzeráty:

2. Zjistíte, na jaké slova inzerujete

Viz předchozí obrázek – vždy, když je ikonka inzerátu modrá, tak jsme mezi inzeráty nalezli i ten váš.

Tipy a triky:

  • Nezobrazujete se na slova, na která inzerovat nechcete?
  • Naopak – zobrazujete se na ta slova, na která se zobrazovat chcete?
  • Pro snadnější zjištění můžu využít štítkování – např. si označte slova štítkem „neinzerovat“.
  • Neinzerujete „zbytečně“ na slova, kde máte dobré organické pozice a žádnou konkurenci v PPC?

3. Zjistíte texty inzerátů

Po kliknutí na detail klíčového slova si zobrazíte texty inzerátů na jednotlivých vyhledávačích:

Tipy a triky:

  • Jaké používaji inzerenti konkurenční výhody? Nemůžu je použít taky?
  • Jak se můžu od konkurence odlišit?
  • Můžu se nějak inspirovat při psaní meta-description?
  • Na jaké vstupní stránky vedou inzeráty konkurenta?
  • Mám relevantní inzeráty na klíčová slova?

 

4. Zjistíte weby v obsahové síti Google

Tedy takové weby, na které můžete inzerovat pomocí Google Adwords nebo Seznam Sklik a sestavy cílené na konkrétní umístění. Jak na to? Začnete na záložce příležitosti k odkazu, a poté zapnete filtr:

Na detailu cílového webu uvidím i klíčová slova a vstupní stránky, na které byste mohli cílit inzerci:

A jak potom umístění banneru může vypadat v praxi na webu:

Tipy a triky:

  • Můžete využít i dalších filtrování webů v rámci Site finderu.
  • Zajímavé jsou URL na vysokých pozicích hodně hledaných klíčových slov, které mají potenciál velkého počtu návštěv.

Další možnosti

Můžete exportovat a analyzovat PPC data v Excelu


Můžete během pár minut zjistit data z PPC reklam pomocí Jednorázových analýz

A to bez nutnosti zakládat pro tento web „projekt“ v rámci pravidelného měření Collabimu.


Nemáte účet v Collabimu? Využijte 14 denní zkušební verzi bez závazků.

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit