Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Výchozí vyhledávač: Google jako výchozí vyhledávač

Co je výchozí vyhledávač?

Výchozí vyhledávač je vyhledávač, který je automaticky nastaven v internetovém prohlížeči nebo operačním systému a který se používá pro vyhledávání informací na internetu, pokud uživatel nespecifikuje jiný. Například, když někdo otevře novou záložku v prohlížeči a začne psát do adresního řádku bez předchozího zadání URL adresy, většinou se použije výchozí vyhledávač k nalezení relevantních výsledků.

Každý prohlížeč má svůj výchozí vyhledávač, ten usnadňuje online vyhledávání. Například Chrome a Safari iOS používají Google, zatímco Microsoft Edge používá Bing.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Prohlížeče obvykle umožňují uživatelům změnit výchozí vyhledávač, pokud mají preference pro jiný než ten, který je nastaven jako výchozí. Například, i když může být Google nastaven jako výchozí vyhledávač v prohlížeči, uživatel může preferovat Bing, DuckDuckGo, nebo jiný a může toto nastavení změnit.

Výchozí vyhledávače na jednotlivých prohlížečích

  • Chrome: Google
  • Firefox: Google (předtím Yahoo)
  • Edge: Bing
  • Internet Explorer: Bing
  • Safari: Google
  • Opera: Google

Jak nastavit Google jako výchozí vyhledávač

Nastavení Google jako výchozího vyhledávače závisí na konkrétním prohlížeči, který používáte. Zde je návod pro některé z nejběžnějších prohlížečů:

  1. Google Chrome:

Klikněte na tři tečky v pravém horním rohu prohlížeče pro přístup k menu.

Vyberte „Nastavení“.

Klikněte na sekci “Vyhledávač”  a pak vyberte výchozí vyhledávač se seznamu.

Zde můžete nastavit Google jako váš výchozí vyhledávač.

  1. Mozilla Firefox:

Klikněte na tři vodorovné čáry v pravém horním rohu prohlížeče pro přístup k menu.

Vyberte „Nastavení“.

V levém panelu vyberte „Vyhledávání“.

V sekci “Výchozí vyhledávač” vyberte Google.

  1. Microsoft Edge:

Klikněte na tři tečky v pravém horním rohu prohlížeče pro přístup k menu.

Vyberte „Nastavení“.

Z ponuky nalevo vyberte „Ochrana osobních údajů, vyhledávání a služby“.

Úplně dolu najdete „Adresní řádek a vyhledávání“.

Přejděte na „Vyhledávací web používaný na adresním řádku“ – zde vyberte preferovaný výchozí vyhledávač.

  1. Safari (pro macOS):

V horním menu klikněte na „Safari“ a poté na „Předvolby“.

Přejděte na kartu „Vyhledávání“.

Vedle možnosti “Vyhledávač” vyberte Google.

  1. Opera:

Klikněte na logo Opery v levém horním rohu a vyberte „Nastavení“.

V levém panelu vyberte „Základní“.

V sekci “Vyhledávání” vyberte Google jako výchozí vyhledávač.

Pokud používáte jiný prohlížeč než ty uvedené výše, postup bude pravděpodobně podobný. Většina moderních prohlížečů má možnost nastavení výchozího vyhledávače v jejich nastaveních nebo předvolbách.

Proč měnit výchozí vyhledávač prohlížeče?

Existuje několik důvodů, proč si uživatelé mohou přát změnit výchozí vyhledávač svého prohlížeče:

Jak víme, Google je většinou výchozí vyhledávač pro většinu prohlížečů. Když chcete větší míru soukromí můžete chtít například používat DuckDuckGo, který je v ohledu anonymity, zdá se, lepším vyhledávačem.

Zároveň, v některých regionech může být místní vyhledávač lépe vybaven k poskytování relevantních výsledků pro uživatele z tohoto regionu než globální vyhledávače.

Pro některé uživatele je důležitý i vizuální prezentace a design vyhledávače, což může ovlivnit jejich preference.

To jaké existuji alternativy k vyhledávačům jsme shrnuli v článku Nejlepší internetové vyhledávače: Top 5 vyhledávačů pro hledání obsahu.

Autor: SEOPRAKTICKY.CZ

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit