Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Titulek vs meta description

Co je titulek a meta description

Titulek a meta description se může zdát jako kombinace slov, která Vám nic neříká a při tom ji vídáte denně. V momentě, kdy vyhledáváte ve vyhledavači, obsahují veškeré výsledky, které naleznete, právě obojí. Cílem titulku je upoutat pozornost a meta descriptionu zase přiblížit, co na dané stránce, kam vás odkaz přenese, naleznete.

Proč je důležité si dát s nimi práci

Tato naše již výše zmíněná dvojice totiž nemá za cíl jen upoutat. Titulek a meta description jsou důležitým aspektem pro umisťování se na pozicích ve vyhledávání. Přesněji: čím více odpovídá titulek a meta description vyhledávanému spojení, tím lepší pozici bude mít a tím je pravděpodobnější, že uživatelé uvidí právě Vaše stránky. Celý tenhle proces tedy vede k jednomu cíli, kterým je vyšší organická návštěvnost webu.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Co se stane, když si s tím tu práci nedáte

Co se stane v momentě, kdy této součásti SEO nebudete věnovat pozornost a už vůbec tomu nevěnujete žádnou práci? To je jednoduché. Titulky a meta description jsou pro vyhledávání tak základním prvkem, že to za vás udělá vyhledávač sám, pokud vy to neuděláte. Běžně by se člověku zdálo, že je nejdůležitější ušetřený čas a práce. Ne v tomto případě. Titulek a meta description by byl automaticky vygenerován robotem, který by jako podklady použil texty z vašeho webu. Robot ovšem neumí rozeznat, co je a není vhodný text, natož aby byl schopen určit, který text je důležitý. Tudíž nalezne klíčová slova na vašem webu a na základě nich vygeneruje text. Sice máte v tento moment titulek a meta description, ale máte jej pouze v podobě, kterou ocení robot, který jej sám vytvořil. Pro běžného lidského uživatele už takový výsledek není přitažlivý a naopak má spíše tendenci uživatele odradit od vstupu na Vaše stránky.

Jak napsat dobrý titulek a meta description

Co vlastně všechno ovlivňuje titulek a meta description a jak je vytvořit co nejlepší? Základním prvkem jsou zde klíčová slova. Je důležité, aby Váš titulek obsahovat klíčová slova spojená s konkrétní stránkou, na kterou se uživatel proklikne, když otevře Váš odkaz. Díky právě klíčovým slovům si vyhledavač spojuje předmět vyhledávání se stránkami, které na dotaz zobrazí. Zároveň by ale titulek neměl obsahovat pouze klíčová slova a žádný další text. Je třeba pamatovat, že uživatel musí vědět, co za odkazem najde a zda je to ono, co hledá. Nejlepší metodou, jak to udělat, je položit si otázku, co může uživatel hledat, aby odpovědí byly Vaše stránky. Počtem znaků zde nejsme limitovaní, limitováni jsme ale množství pixelů. Kupříkladu Google v momentě, kdy je Váš titulek tak dlouhý, že už se mu nehodí, usekne část textu a zobrazí jen tu část, “která se mu tam stylisticky vejde”.

O něco lepší je v tomto aspektu je meta description, byť je limitován stejně jako titulek. Pro jeho text už je vymezeno značně více prostoru, a tedy dohání sdělovací nedostatky, které by se mohly vyskytnout u titulku. Opět by měl meta description obsahovat klíčová slova spojená se stránkou a ideálně i taková, která jsme s titulku nevyužili (stále by ale měla být relevantní).

Samotný Google k tomuto tématu vydal svá doporučení, která můžete najít zde.

Stejný titulek jako meta description

Stejný text jak v titulku, tak meta descriptionu. Je to nesmysl nebo ne? Titulek a meta description slouží jednomu a tomu samému účelu: poskytnout informace o landing page. Často se tedy v meta descriptionu vyskytne text, který je i titulku, rozhodně by ale nemělo zůstávat jen u něj. Pokud je titulek a meta description totožný, pak pravděpodobně vznikla chyba v plug-inu, který jste použili k automatickému generování. Co je vhodné, aby se vyskytlo v meta descriptionu stejně jako v titulku, je ono klíčové slovo, které jsme pro titulek vybrali jako relevantní. Rozhodně by tam nemělo být jediné, ale je potřebným základem. Z hlediska uživatele je totožnost mezi titulkem a meta descriptionem rozhodně nedostačující. Skvělá doporučení k tomuto tématu můžete najít v článku How to write page titles and meta descriptions (v angličtině).

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit