Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Vyjmuté stránky z měření

Co jsou web crawleři

Web crawler je specializovaný bot pracující s webem za účelem jeho indexace. Prochází jednotlivé stránky a zaznamenává slova, která na daném webu našel. Na základě těchto slov pak vyhledavač odpovídá na uživatelské dotazy stránkami, na kterých daná slova našel. Crawleři procházejí weby opakovaně, a to kvůli zaznamenání změn, které na stránkách proběhly.

Které stránky projdou

Návštěva crawlera na webu je pro každý web jiná. Nejčastěji má na to bot sotva několik vteřin, které mu v případech mini webů stačí. U objemnějších stránek už tomu ale být nemusí. Právě proto nikdy nemáte jistotu, co vlastně crawler zaindexuje a co ne. Reakcí na tuto skutečnost je vyjmutí stránek z měření. Tedy některé stránky se crawlerům jednoduše nezpřístupní. Zjistit, které stránky jsou a nejsou crawlerům přístupné, můžeme v dokumentu robot.txt, který patří k našemu webu.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Je dobré také vědět, že weby s vyšší organickou dopravou na webu, stejně jako technickou optimalizací stránek, mohou získat více než pouhé jednotky vteřin.

Které vyjmout z měření

Jak jsme si výše řekli, vyjmutí některých stránek z měření, je efektivním řešením pro optimalizaci práce crawlera na našem webu. Jaké stránky mu tedy zpřístupnit a které ne? Nejednoduší metodou je rozdělit stránky na ty, které jsou klíčové a které nejsou. Tedy stránka, která kupříkladu prezentuje Váš produkt nebo službu, je pro Vás klíčová, proto ten web přeci máte. Na druhou stranu stránka o obchodních podmínkách nebo GDPR už pro Vás klíčová není. Obě jsou důležité, ale rozhodně to nebude něco, podle čeho by uživatelé Váš produkt/službu hledali.

Crawleři pro různé vyhledavače mají různá jména, nejčastěji se pravděpodobně setkáte s Googlebotem, Seznambotem či Bingbotem.

Další metody

Rozšířením tohoto tématu je téma kanonických odkazů. Na toto téma pro Vás máme také článek: Co je kanonizace.

 

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit