Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Strukturované a nestrukturované citace: Co znamenají pro vaši lokální viditelnost?

Úvod

Tento článek se zaměřuje na téma co jsou to strukturované a nestrukturované citace a jaký je mezi nimi rozdíl. Možná se s pojmem „citace“ v souvislosti s SEO setkáváte poprvé, přitom jde o další z klíčových faktorů, který může významně ovlivnit vaši lokální viditelnost.

Jednoduše řečeno, citace jsou online zmínky o vaší firmě. Tyto zmínky Google používá jako potvrzení, že vaše firma skutečně existuje a je důvěryhodná.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Zjistěte, jak můžete tímto faktorem přispět k dalšímu posunutí vašeho webu správným směrem.

Co jsou to lokální citace?

Citace místních firem jsou online odkazy na název, adresu, telefonní číslo a další údaje vaší společnosti na platformách třetích stran. Vytváření a získávání citací umožňuje vaší firmě vybudovat si digitální stopu, které důvěřují vyhledávače jako Google, kterou sbírají a citují umělé inteligence jako ChatGPT a kterou objevují i ​​uživatelé internetu hledající informace o místních firmách. Pro malé podniky jsou místní citace klíčové, neboť mohou výrazně zvýšit jejich lokální SEO.

Jsou dva hlavní tipy lokálních citací, a to jsou:

Strukturované citace- jsou to záznamy vaší firmy ve formálních místních firemních adresářích, webových stránkách, stránkách s recenzemi a mají specifický formát. Obsahují informace, jako je název firmy, adresa, telefonní číslo a adresa URL webu.

Nestrukturované citace- jsou naopak zmínky o vaší firmě, které nemají specifický formát a mohou se objevit na různých webových stránkách, jako jsou blogy, zpravodajské články a platformy sociálních médií. 

Oba typy citací mohou pomoci zlepšit pozice v místním vyhledávání, liší se však svým formátem a místem, kde se zobrazují online.

Strukturované citace

Strukturované citace obvykle obsahují název firmy, adresu a telefonní číslo  a mohou zahrnovat i další informace, jako jsou webové stránky, otevírací doba nebo specializace.

Poskytují také cenné zpětné odkazy na vaše webové stránky, což je důležitý signál pro lokální SEO.

Udržujte přesnost informací o vašich záznamech na všech platformách, aby vyhledávače a uživatelé narazili na správné a užitečné online informace o vaší firmě. Vyplňte co nejvíce informací o vaší firmě, abyste vytvořili informativní zážitek, který zaujme uživatele a přesvědčí je, že vaší firmě lze důvěřovat a poskytnout jim zboží a služby, které potřebují.

Na obrázku níže zobrazujeme příklad strukturovaných dat o Collabimu, uvedených ve vyhledávání Google, samozřejmě každé zaměření firmy bude zobrazovat jiné množství informací například e-shop vs. restaurace a podobně.

Nestrukturované citace

Nestrukturované citace jsou definovány jako jakákoliv zmínka o vašich částečných nebo úplných obchodních informacích u jakéhokoli vydavatele třetí strany, například:

Níže uvedený snímek obrazovky zobrazuje zmínku o Collabimu od webu SEOprakticky.cz.

Citace mohou obsahovat pouze název firmy, nebo mohou také obsahovat její adresu, telefonní číslo nebo jiné kontaktní informace. Nestrukturované citace mohou, ale nemusí obsahovat odkazy na firmu.

Co je pro SEO důležitější?

Strukturované i nestrukturované citace jsou pro lokální SEO zásadní a hrají různé, ale vzájemně se doplňující role. 

Strukturované citace jsou hlavním vstupním bodem pro skutečné spotřebitele, kteří chtějí vaši firmu najít. Vytvářejí vaši základní lokální viditelnost v lokálních firemních adresářích, mapových aplikacích a lokálním vyhledávání ve výsledcích vyhledávání.

Nestrukturované citace budují vaši autoritu, reputaci a signály důvěryhodnosti na celém webu.Způsob, jakým jste citováni a hodnoceni, vás odlišuje od konkurence a to poskytuje vyhledávačům i konverzační umělé inteligenci spoustu informací. 

Zlepšit své pozice v místním vyhledávání můžete tím, že povzbudíte zákazníky, aby zanechávali recenze. Pozitivní recenze jsou klíčovým faktorem v algoritmech místního vyhledávání a podniky, které jich mají více, se obvykle umisťují ve výsledcích vyhledávání výše.

Nejčastější dotazy

Strukturovaná je standardizovaná (katalogy, zápisy). Nestrukturovaná je volnější – může to být zmínka v článku nebo třeba na sociálních sítích.

Ano, ideálně ano. Strukturované citace pomáhají budovat konzistenci firemních údajů. Nestrukturované citace podporují autoritu a přirozený dojem, že se o vaší firmě skutečně mluví.

To je problém. Google může být zmatený a hodnotit firmu jako méně důvěryhodnou. Proto je důležité mít údaje všude shodné.

Strukturované: registrací v katalozích, vytvářením firemních profilů.
Nestrukturované: PR články, zmínky na sociálních sítích, recenze zákazníků, zmínky na blozích.

Zdroje

Structured vs Unstructured Citations for Local SEO, Search Engine Land
Odkaz: https://searchengineland.com/guides/structured-vs-unstructured-citations

Snadné tipy pro získání místních citací pro rychlé zvýšení návštěvnosti, SEO Consult
Odkaz: https://www.seoconsult.cz/blog/snadne-tipy-pro-ziskani-mistnich-citaci-pro-rychle-zvyseni-navstevnosti

What Are Local Citations?, Rank Math (SEO Glossary)
Odkaz: https://rankmath.com/seo-glossary/local-citations/

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit