S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Vytváříme podpůrné mikrostránky

Mikrostránky (microsites nebo také satelitní weby) jsou jednoduché několikastránkové weby, vytvářené pro propagaci jednoho produktu nebo modelové řady. Hezkým příkladem je např. na web morphy-richards-48319.cz.

Proč mikrostránky vytvářet?

  • Malý jednoduchý a web se návštěníkovi lépe používá,
  • vysoká specializace zvyšuje důvěryhodnost webu,
  • ve vyhledávačích se objeví kromě e-shopu i další váš web,
  • na mikrostránkách můžete vyzkoušet i něčisté SEO praktiky (např. odkazová lišta); než vás vyhledávač zabanuje, může mikrostránka vygenerovat zajímavý obrat.

Pro mikrostránku není nutné kupovat doménu 2. řádu. Umistěte ji bez obav na subdoménu některé bezplatné služby (Webnode, Webzdarma atd.). Můžete tak zvýšit dojem nezávislosti a důvěryhodnosti.

Obsah mikrostránek

Věnujte hodně času analýze klíčových slov. Pomůže vám při vytváření textu bohatého na hledaná slova i s návrhem struktury webu. Ověřte hledanost frází typu „[název produktu] cena“, „[název produktu] video“, „[název produktu] recenze“ atd. Pokud jsou tyto fráze hledané, vytvořte pro ně odpovídající vstupní stránky.

Inspirujte se např. povedenou mikrostránkou powerbally.info. Na titulní stránku umístěte 3 až 5 hlavních výhod produktu. Cituji z Powerbally.info:

  • Posilujete a zároveň se bavíte, Vhodný pro rehabilitace – potenciální zájemce si rád koupí produkt, se kterým se bude bavit a zároveň dělá něco pro své zdraví.
  • Překonávání rekordů – využijte lidskou soutěživost k prodeji produktu.

Výhody produktu rozepište na samostatné stránce. Přidejte hezké velké fotky a tematická videa (mohou být i v angličtině). Nezapomeňte na hodnocení zákazníků. Není potřeba si je vymýšlet. K populárním produktům najdete v diskusích spoustu komentářů. Vytvořte stránku s recenzí daného produktu. Odkažte z ní na zajímavé recenze na jiných webech.

Na každou stránku přidejte výraznou výzvu k objednání produktu. Můžete vytvořit i samostatnou stránku „Kde koupit“, na které srovnáte ceny v různých internetových obchodech. Srovnání přidejte samozřejmě pouze v případě, že v něm váš obchod vychází nejlépe (srovnávejte obchody stejné kvality).

Téměř každý populární produkt má své napodobeniny. Přidejte na web proto několik rad na co si dát pozor při nákupu. Návštěvník vám bude vděčný, že nepadl do rukou podvodníka, a rád nakoupí na webu, který mu mikrostránka doporučí.

Jak mikrostránku vytvořit a propagovat?

Technicky zdatnější uživatelé pravděpodobně sáhnou po WordPressu. Pokud s ním ale nemáte žádné zkušenosti, doporučuji vyzkoušet služby jako Webnode. V základní verzi jsou většinou zdarma. Po registraci je můžete začít ihned používat včetně předpřipravených designů. Rozsah funkcí na vytvoření jednoduché mikrostránky bohatě stačí.

Vyměňujte odkazy s jinými kvalitními mikrostránkami a nekonkurenčními e-shopy. Domluvte vzájemnou propagaci s e-shopem, který prodává doplňky k vámi propagovanému produktu (např. batoh vs. ozdoby na batohy, ozdobní plyšáci). Pokud vytváříte více microsites, prolinkujte je mezi sebou.

Zkuste mikrostránku propagovat vytvořením fanouškovské stránky na Facebooku (např. Miluju cvičení s powerballem). Facebook box se seznamem fanoušků přidejte do postranního panelu mikrostránky.

Spusťte zkušební PPC kampaň v AdWords nebo na Facebooku!

Jaké máte zkušenosti s mikrostránkami?

Vyplácí se vašim klientům jejich tvorba? Jakými dalšími způsoby je propagujete? Podělte se v komentářích!

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit