Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

John Mueller: Klíčová slova v názvu domény nejsou nutná

Klíčové slovo v názvu domény nepomůže webovému hodnocení, říká John Mueller z Googlu.

John Mueller z Googlu radí majitelům stránek tím, že s přidáním klíčových slov do názvu domény není spojena žádná výhoda v hodnocení stránky. Tomuto tématu se věnovalo nejnovější video Ask Google Webmasters, které obsahuje otázku týkající se rozšíření domén založených na klíčových slovech (označovaných také jako domény nejvyšší úrovně).

„Zlepšuje doména .jobs hodnocení v Google pro pracovní pozice?“

“Toto je opravdu běžná otázka, která přichází s novými doménami nejvyšší úrovně.  Stručně řečeno, NE. Pokud máte klíčové slovo ve své doméně nejvyšší úrovně, tak žádné speciální zvýhodnění nezískáte. Anekdoticky to můžete vidět přirozeným hledáním všeho, co vás zajímá. Odhaduji, že nejlepší výsledky nemají klíčová slova jako koncovku domény. Často klíčová slova nejsou obsaženy ani v adrese URL. “

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Mueller dále říká, že klíčové slovo v názvu domény nezlepší hodnocení stránek pro dané klíčové slovo.

“Jen proto, že web obsahuje klíčové slovo v názvu domény, neznamená, že je pro toto klíčové slovo relevantnější než ostatní stránky. Stručně řečeno, do názvu domény nemusíte zadávat klíčová slova. “ To je v rozporu s tím, co řeknou některé studie hodnotících faktorů o klíčových slovech v doméně. Google oficiálně prohlásil, že klíčové slovo použité v doméně nezvýší relevanci webu při vyhledávacím dotazu na toto klíčové slovo.

Mueller dokonce tvrdí že použití klíčového slova v doméně, může stránku znevýhodnit.

Bylo by obtížné změnit zaměření svého webu, pokud by jeho doména obsahovala konkrétní klíčové slovo, říká Mueller. “Z praktického hlediska je důležité také pamatovat na to, že se podniky časem vyvíjejí a stěhování domény je obtížné.” Ve většině případů dává větší smysl vybrat název domény, který můžete dlouhodobě používat, a ne nutně takový název, který odpovídá pouze tomu, co nabízíte dnes. Pokud se například soustředíte na výrobu úžasných modrých widgetů a vytvoříte svůj web s doménou BestBlueWidgets.com, tak co uděláte, když začnete nabízet červené widgety? “

Místo toho abyste zaměřovali název domény svého webu na konkrétní klíčové slovo, soustřeďte se na to, zda obstojí ve zkoušce času. Název domény, který lze dlouhodobě používat bez ohledu na to, jak se mění samotný podnik, je cennější než doména s klíčovým slovem.

Mueller říká:

“Takže místo toho, abyste trávili příliš mnoho času doménovým jménem nebo doménou nejvyšší úrovně, zaměřte se místo toho na vytvoření webu, který můžete dlouhodobě používat.” 

Více pro analýzu klíčových slov – proč je důležitá a jaký je postup při tvorbě analýzy krok za krokem se dočtete v článku Analýza klíčových slov: kompletní průvodce postupem.

Zdroj: https://www.searchenginejournal.com/keywords-in-domain-name/380912/

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit