Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Jak na klíčová slova ve vašem webu, aby vás Google miloval

Objevte některé osvědčené postupy pro přidávání klíčových slov do vašeho obsahu na webu, které mají pro uživatele smysl a zároveň fungují pro vyhledávače.

Nepřehánějte s klíčovými slovy

Klíčová slova jsou základem pro optimalizaci webových stránek. Algoritmy moderních vyhledávačů se nedívají pouze na slova, která obsahuje webová stránka, ale hledají význam stránky nad rámec jednoduchých klíčových slov a frází.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Je samozřejmé, že musíte použít klíčová slova, která chcete zobrazit na webu. Pokud ale použijete příliš mnoho klíčových slov nebo je použijete na nesprávném místě, riskujete, že to bude pro vaše publikum znít zvláštně a neautoritativně. Takovéto řešení není ideální jak pro uživatele, tak pro vyhledávače. Vyhledávací stroje totiž nemají rádi obsah, který je naplněn klíčovými slovy, a to samé platí pro uživatele, kteří na takovýchto webových stránkách neprovádějí chtěné akce . Otázkou tedy zůstává, jak zahrnu potřebná klíčová slova do webu a zároveň sestavit texty, které budou mít smysl jak pro uživatele a aby fungovala i pro vyhledávače?

Nepřehánějte to se zacílením

Neexistuje žádný magický nebo správný počet klíčových slov, na která lze cílit na jedné stránce. Nicméně čím méně klíčových slov se na stránce objeví, tím snazší je vytvořit poutavý obsah stránky.

Když píšu texty, ponechám si poznámku s klíčovými slovy, na která chci zacílit pro konkrétní stránku a téma. Pokaždé, když použiji klíčové slovo, označím ho v poznámce. Pokud je to možné, vytvořím další stránku k cílení na zbývající klíčová slova. Někdy, když seskupujeme klíčová slova pro stránky, což se obvykle provádí před napsáním textů, je těžké přesně vědět, jak dobře budou seskupená klíčová slova na stránce proudit. Nikdy byste neměli cílit klíčová slova na stránku, kam nepatří.

 Obecně platí, že chci cílit na 2–5 klíčových slov na stránku psaného obsahu. To je samozřejmě obecné pravidlo. Bude se lišit podle počtu cílových frází a klíčových slov na základě řady proměnných včetně délky obsahu, konkurenceschopnosti klíčových slov, a hlavně charakteru webu.

Obsah stránky nejsou jen texty

I pro SEO odborníky je snadné zapomenout, že ne všechna klíčová slova musí být umístěna skutečně na stránce. V mnoha případech je možné vytvořit navigaci bohatou na klíčová slova, která nejen zvýší hustotu klíčových slov na stránce, ale také pomůže posílit pevnou strukturu vnitřních odkazů a ukotvení textu.

SEO specialisté už roky využívají zápatí, kterou používají k navýšení klíčových slov a poskytnutí odkazů na zbytečné či irelevantní stránky, které neslouží k ničemu jinému než k pokusu o oklamání vyhledávače. Pokud se však někdo pokusí vytvořit pro stránku užitečné zápatí a správně využívá klíčová slova, může to mít za následek velmi příznivý efekt pro hodnocení stránky.

 Správné označování obrázků klíčovými slovy je dalším způsobem, jak zvýšit efektivitu optimalizace vaší webové stránky. Někteří marketéři na toto zapomínají, nebo to ignorují, protože si myslí, že takováto práce nestojí za námahu. Je pravda, že označení vašich obrázků nemusí vést k obrovskému navýšení hodnocení, ale přispívá k lepšímu hodnocení a  z hlediska dodržování předpisů jde o správnou věc.

Graficka a shrnutí

Nejlepší způsob, jak vložit klíčová slova do stránky, když mi chybí nápady, je vytvořit seznam s odrážkami do kterého klíčová slova přirozeně zapadají. Seznamy s odrážkami nejsou jen skvělými místy pro klíčová slova, ale také umožňují vytvořit grafické přerušení dlouhého textu, který většině uživatelů usnadňuje čtení. Seznamy s odrážkami mohou být dokonce shrnutím toho, co jste právě řekli v posledním odstavci. Tyto seznamy nemusejí přidávat nové informace, mohou rekapitulovat, co již bylo řečeno. Samozřejmě je můžete použít také k přidání nových informací. Seznamy však nejsou jediné rekapitulace, které jsou skvělé pro získání více klíčových slov do vašeho obsahu. Shrnutí nebo TLDR (Too long, didn’t read) předem připravené v horní části stránky je ideálním místem pro  umístění nejdůležitějších klíčových slov.

 Je diskutabilní, zda umístění slova na stránce má nebo nemá vůbec nějakou váhu pro potenciální hodnocení. Podle mých zkušeností to tak není. Určitě však neuškodí zmínit se o nejdůležitějších věcech v prvních pár větách vašeho článku. Oslovíte i takové uživatele, kteří možná nemají čas nebo pozornost, aby si přečetli zbytek vaší pracně vytvořené studie. Shrnutí klíčových bodů na konci článku je solidní krok, který posílí vaši zprávu a také vám dá šanci přidat do více případů vaše nejdůležitější klíčová slova. Toto shrnutí můžete dokonce umístit do seznamu s odrážkami – a tím zabít dvě mouchy jednou ranou.

Více pro analýzu klíčových slov – proč je důležitá a jaký je postup při tvorbě analýzy krok za krokem se dočtete v článku Analýza klíčových slov: kompletní průvodce postupem.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit