SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Nákup zpětných odkazů

Google a Seznam apelují na to, aby zpětné odkazy na web vznikaly pouze přirozenou cestou na základě kvalitního obsahu. Odkazy získané formou platby za účelem zmanipulování PageRanku může Google považovat za porušení pokynů pro webmastery.

Co znamená nákup zpětných odkazů?

Situace, kdy platíte jinému majiteli webu za propagaci vaší stránky s dofollow odkazem na váš web. Pod tento faktor můžeme zahrnout i nadměrnou výměnu odkazů, spamování diskusních webů a další nepřirozené aktivity.

Chcete najít tzv. nízkovsící ovoce i na Vašem webu? Test metody Keywod golden ratio aneb Umístění v TOP10 na Google do 39,5 hodiny.

Jak získat přirozeně zpětný odkaz? 

Doporučená povolená metoda získávání zpětných odkazů je virální cestou — tvorbou kvalitního obsah, jenž budou uživatelé na internetu přirozeně šířit či ho citovat jako zdroj u tématicky podobných stránek.

Hrozí postih za nákup zpětných odkazů?

Ano. Nejviditelnější postih byl vidět v roce 2012, kdy Googlu vyšel update Penguin, který byl z velké části postaven proti black hat metodám spojených s nákupem odkazů a manipulací PageRanku pomocí Link farms.

Autor faktoru: Tomáš Zahálka (SEO konzultant)

Které vyhledávače tento faktor ovlivňuje?

: Google
Negativně
: Seznam
Negativně

Míra závažnosti: Střední
Typ SEO:
Off-page (linkbuildeři)

Příklady z praxe

Google se snaží každým rokem zlepšit svůj algoritmus tak, aby co nejlépe rozpoznal přirozené odkazy od těch placených. Může však nastat situace, kdy konkurence úmyslně zahltí váš web nekvalitním odkazovým portfóliem. V takovém případě máte k dispozici nástroj Google Search Console, kde vidíte jaké stránky na vás odkazují a případné nežádoucí domény můžete nahlásit a zažádat o jejich ignoraci.

Přidat příklad z praxe

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit