SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Microsites

Mikrostránky, satelitní stránky (anligcky microsites) jsou podpůrné stránky postavené pro velmi specifický účel například propagaci nové řady, značky, produktu nebo akce. Mikrostránky zpravidla mají méně textového obsahu a jejich hlavním smyslem je zaujmout návštěvníka a nalákat ho na mateřskou doménu.

Historicky měla většina webů a speciálně e-shopů desítky mikrostránek jejichž účelem bylo zacílení na konkrétní klíčové slovo a prolinkování z mikrostránky na mateřskou s cílem vylepšení pozic z výsledků vyhledávání. Obsah obvykle nebyl příliš kvalitní a tak se z mikrostránek stávaly privátní linkfarmy, které update Googlu (Panda) degradoval až penalizoval.

Chcete najít tzv. nízkovsící ovoce i na Vašem webu? Test metody Keywod golden ratio aneb Umístění v TOP10 na Google do 39,5 hodiny.

V současnosti lze microsites doporučit tehdy, když předmět dané stránky by byl natolik exklusivní, že by nezapadal do mateřského webu, ať už z důvodu designu či v rámci obchodně / marketingové strategie. Masové využívání microsites za účelem vylepšení pozic z výsledků vyhledávání je minimálně diskutabilní.

Autor faktoru: Jan Vanžura (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)

Které vyhledávače tento faktor ovlivňuje?

: Google
Pozitivně
: Seznam
Pozitivně

Míra závažnosti: Nízká
Typ SEO:
Off-page (linkbuildeři)

Příklady z praxe

Přidat příklad z praxe

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit