Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Meta Keywords

Google a Seznam nepoužívají meta keywords jako hodnotící faktor a tím vyplnění tohoto meta tagu neovlivňujete pozice ve výsledcích vyhledávání.

Co jsou Meta Keywords?

Meta Keywords jsou klíčová slova, která si můžete pro určitou stránku (kategorii, produkt, článek atd.) vyplnit obvykle ve starých redakčních systémech. Tato klíčová slova nejsou pro běžné návštěvníky webu nikde viditelná a pouze se zobrazí v zdrojovém kódu dané stránky — viz ilustrativní příklad zápisu pro stránku o žaluziích:

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

<meta name=”keywords” content=”žaluzie, venkovní žaluzie”>

K čemu slouží Meta Keywords?

Historicky byl tento výpis klíčových slov pro vyhledávače užitečný, protože jim pomohl lépe pochopit obsah stránky. Během určité doby však řada vývojářů začala zneužívat jejich vliv na výsledky vyhledávání a docházelo k nadměrnému spamování. To se postupně přestalo vyhledávačům líbit a došlo k vylepšení algoritmů.

Fungují ještě Meta Keywords?

V září 2009 oficiálně oznámil Matt Cutts ve videu na YouTube, že Google nepoužívá meta klíčová slova jako hodnotící signál a Gary Illyes na Twitteru v roce 2017 doplnil, že ho nepovažují ani jako negativní signál.

Seznam na svém blogu říká, že na Meta Keywords neberou žádný ohled a relevanci stránek vyhodnocují na základě textu v titulku a obsahu stránky.

Autor textu: Tomáš Zahálka (SEO konzultant)

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Které vyhledávače tento faktor ovlivňuje?

: Google
Bez vlivu
: Seznam
Bez vlivu

Míra závažnosti: Nízká
Typ SEO:
Obsahové (copywriteři)

Příklady z praxe

Některé redakční systémy stále nabízejí možnost vyplnění Meta Keywords. Doporučuji tato pole zcela ignorovat, případně je používat jen jako osobní checklist toho, jaká slova jste použili na stránce v rámci obsahové strategie. Cílené plnění je ztráta času.

Přidat příklad z praxe

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit