Rychlost načtení stránek je jedním z faktorů, které Google zohlední při hodnocení dané stránky. Seznam tuto metriku nezohledňuje. Zrychlení webu obecně je nástrojem pro zlepšení uživatelského zážitku, UX, při používání webu. Přijatelná doba načtení stránky je kolem dvou vteřin, čím méně tím samozřejmě lépe.
Rychlost načtení stránek
SSL certifikát (HTTPS)
HTTPS je internetový komunikační protokol, díky kterému je připojení mezi uživatelem a webem bezpečné a soukromé. SSL certifikace slouží jako hodnotící faktor pro Google od roku 2014. U internetových stránek, které zpracovávají platby nebo citlivé informace je absolutně nezbytné, aby web měl SSL certifikát.
Mobilní přívětivost (responzivita)
V současné době každoročně roste počet uživatelů mobilních zařízení při vyhledávání na úkor počítačům. Na základě tohoto vývoje, Google koncem roku 2016 zavedl koncept “mobile first”. Ten říká že, klíčový obsah na webu je ten, pro mobilní zařízení a na jeho základě bude web hodnocen.
Sitemap
Sitemap, je zpravidla xml soubor, který pomáhá vyhledávačům orientovat se na dané internetové stránce. Samotná existence souboru sitemap přímo nezlepší umístění stránky ve vyhledávání. Pomůže, aby byla stránka správně procházena vyhledávacím robotem a díky tomu se lépe umisťovala ve vyhledávání. Absence sitemapy není penalizována.
Kontrola penalizace
Penalizace webu ze strany vyhledávače nastane ve chvíli, kdy se na webu vyskytne prvek škodlivého obsahu. Penalizace má za následek výrazné zhoršení pozic v organickém vyhledávání, případně až vyřazení z indexu. Může být buď automatická (např. v podobě úprav vyhledávacích algoritmů) nebo manuální. O manuální penalizaci od Googlu se dovíme v nástroji Google Search Console, kde také
Komentářový spam
Komentářový spam, je technika, která byla v dřívějších letech populární ale s lepšími hodnotícími a vyhledávacími algoritmy vyhledávačů postrádá dnes smysl. Pokud jste se setkali s komentářem, který vypadá jako reklama nebo je pouze odkaz který nezapadá do kontextu, mohlo se jednat právě o komentářový spam.
Škodlivý obsah na webu
Škodlivé chování na internetových stránkách je soubor aktivit, které by ve výsledku mohly jakkoli ohrozit uživatele na jeho internetovém bezpečí. V rámci vyhnutí se penalizace ze strany vyhledávačů, je tedy více než vhodné vyhnout se veškerému softwaru nebo kódu, který jde označit za škodlivý.
Tapetování klíčovými slovy
Tapetování stránek klíčovými slovy je metoda, která byla populárních v dřívějších letech. Dnes, kdy vyhledávače kladou důraz na přidanou hodnotu pro návštěvníka, této metodě odzvonilo. Výsledkem je přeoptimalizovaný text na dané klíčové slovo nebo slova a následkem toho, není gramaticky správně nebo nedává smysl vůbec.
Záludná přesměrování
Přesměrování je odeslání uživatele na jinou URL adresu, než původně požadoval. K přesměrování dochází z různých důvodů a ne nezbytně se jedná vždy o prvek black hat technik. Například jde o konsolidaci více stránek pod jednu URL adresu nebo přesunutí webu na novou adresu.
Automaticky generovaný obsah
Automaticky generovaný obsah, je druh obsahu, který je generovaný programem. Takový druh obsahu nabízí nulovou přidanou hodnotu pro uživatele. Na automaticky generovaný obsah nahlíží vyhledávače negativně a penalizují jej.