Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Rozšířené výsledky vyhledávání

Kromě standardních bohatých výsledků podporuje vyhledávač Google interaktivnější a početnější třídu bohatých výsledků, tzv. rozšířené výsledky vyhledávání. Rozšířené výsledky vyhledávání často zahrnují poutavé vyskakovací okno nebo jinou pokročilou interakční funkci. Zde je například vyskakovací okno rozšířeného výsledku Jobs, které se může zobrazit, pokud uživatel hledá “jobs in Mountain View”:


Poznámka: Skutečný vzhled ve výsledcích vyhledávání se může lišit. Většinu funkcí si můžete prohlédnout pomocí testu bohatých výsledků.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Rozšířené vyhledávání umožňuje uživateli vyhledávat v různých vlastnostech strukturovaných datových položek; uživatel může například hledat recepty na kuřecí polévku do 200 kalorií nebo recepty, jejichž příprava trvá méně než 1 hodinu.

Implementace rozšířeného vyhledávání

Rozšířené vyhledávání je podmnožinou bohatých výsledků a je implementováno pomocí strukturovaných dat. Některé typy bohatých výsledků jsou k dispozici pouze jako typy rozšířeného vyhledávání (například recepty, úlohy a události); jiné typy bohatých výsledků lze rozšířit na typ rozšířeného vyhledávání přidáním několika vlastností. Dokumentace k bohatému typu výsledku vysvětluje, zda a jak jej lze rozšířit ze základního bohatého výsledku na rozšířený výsledek.

Technické informace a galerie výsledků jsou k dispozici zde.

Rozšířené vyhledávání se řídí algoritmem hodnocení vyhledávače Google; kromě přidání správných strukturovaných dat na své stránky musíte dodržovat následující pokyny pro kvalitu, aby Google mohl vaše stránky správně indexovat a hodnotit.


Poznámka k duplicitnímu obsahu strukturovaných dat: Strukturovaná data se obvykle duplikují na mnoha stránkách webu, a to z dobrého důvodu. Například můžete zveřejnit několik nabídek práce pro stejnou pracovní pozici na více místech. Tyto nabídky by měly identické hodnoty popisu, ale různé hodnoty umístění. Algoritmus rozšířeného vyhledávání toto zohledňuje a tyto objekty nejsou považovány za duplikáty.


Typy rozšířeného vyhledávání

Následující typy vyhledávání podporují rozšířené vyhledávání:

  • Zveřejnění pracovních nabídek
  • Recept
  • Událost

Pokyny pro kvalitu rozšířeného vyhledávání

Abyste mohli využívat rozšířené vyhledávání, musíte dodržovat tyto zásady týkající se nevyžádané pošty. Pokud algoritmus hodnocení rozšířeného vyhledávání rozhodne, že velká část webu nesplňuje požadavky na kvalitu, může celý web z výsledků rozšířeného vyhledávání vyloučit.

  • Požadované vlastnosti: Každý rozšířený typ vyhledávání definuje požadovanou sadu vlastností. Položky, které nemají požadované vlastnosti, jsou nezpůsobilé.
  • Úplnost: Čím více dalších (doporučených) vlastností poskytnete, tím kvalitnější bude položka pro uživatele. U nabídky práce dávají uživatelé přednost práci s výslovně uvedeným platem než těm bez, a ranking v rozšířeném vyhledávání to také zohledňuje. Pokud mají vaše recepty skutečné uživatelské recenze a skutečné hodnocení hvězdičkami, je to také cenné pro uživatele vašeho webu a rozšířené vyhledávání. Kromě toho nabízí rozšířené vyhledávání strukturované prozkoumávání pro uživatele; uživatelé mohou například filtrovat seznam pracovních míst podle platů. Když uživatel použije tento filtr, pracovní nabídka bez platů nebude moci hodnotit. Toto je jeden z nejdůležitějších hodnotících signálů pro rozšířené vyhledávání.
  • Význam: Označená data musí být relevantní pro rozšířené vyhledávání, kterého se účastníte. Zde je několik příkladů nerelevantních dat:
    • Stránka s živými sportovními přenosy, která označuje přenosy jako místní události.
    • Stránka o práci se dřevem označující návody jako recepty.
  • Obsah listů: Rozšířené vyhledávání je k dispozici pouze pro stránky s listy, nikoli pro stránky s výpisy. Listová stránka je stránka, která popisuje podrobné vlastnosti položky. Naproti tomu stránka s výpisem je stránka kategorie, která odkazuje na více stránek s výpisem. Následují příklady listovacích stránek:
    • Stránka, která popisuje “10 nejlepších nápadů na přípravu krůty” s odkazy na jednotlivé recepty.
    • Stránka s výčtem všech pracovních míst v Mountain View v Kalifornii s odkazy na jednotlivá pracovní místa.
  • Zásady pro obsah: Jednotlivé rozšířené vyhledávání má pro každý typ dat další zásady specifické pro daný typ obsahu, jak je popsáno v jeho dokumentaci. Dokumenty nebo stránky, které tyto zásady obsahu porušují, mohou být hodnoceny méně příznivě nebo mohou být pro danou funkci nezpůsobilé.

 

Překlad, odborná a obsahová korektura: SEOPRAKTICKY.CZ

Použité zdroje

  1. Enriched and Interactive Search Results | Google Search Central | Documentation | Google for Developers. (n.d.). Google for Developers. [online]. Dostupné z:  https://developers.google.com/search/docs/appearance/enriched-search-results
Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit