S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Pavel Drábek: Jak využívám svatý grál při tvorbě PPC kampaní

Dobry den Pavle, mohl byste nám prosím říct, co říkáte jako PPC specialista na Svatý grál, využijete ho ve své praxi?

Já už ho do své praxe zařadil. Pokud zakládám úplně novou kampaň pro klienta, nebo přebírám správu už běžících kampaní, dělám si průzkum klíčových slov. Vhodná klíčová slova čerpám z několika zdrojů (Google Analytics, Search Console, Keyword Plannery Sklik a AdWords, historická data PPC, různé další nástroje).
Svatý grál mi velmi jednoduše a rychle pomůže zorientovat se na jaká klíčová slova cílí konkurence mého klienta.
Postup využití svatého grálu.
  • Zadám do vyhledávačů Seznam a Google několik nejobecnějších dotazů z klientova oboru, např. „autobusová doprava“

  • Vyberu si jeden web, který se nejčastěji zobrazuje v PPC na obou vyhledávačích.
  • Získám svatý grál pro tento web.
  • Při exportu výsledků si vyberu všechny tři volby: organic, PPC a PPC z ostatních domén
  • Vyexportuji si data do Excelu
  • klíčová slova z částí Organic results a PPC on domain využiji jako inspiraci na klíčová slova, na která budu cílit, případně která vyloučím u mého klienta
  • část PPC outside domain si seřadím podle sloupce doména
  • domény, které se v tomto přehledu vyskytují nejčastěji, postupně zadávám do analýzy zlatého grálu a opakuji postup dokud získávám v exportech zlatého grálu nová relevantní klíčová slova.

 

Díky Pavle za Váš čas!

Máte také příklad, jak Collabim využíváte a chcete se o něj podělit? Napište nám, budeme moc rádi!

Pavel Drábek

PPC specialista – zabývám se správou PPC reklamy v AdWords a Sklik.

Pavel Drábek
paveldrabek.com

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit