Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Microsoft (Bing) Ads: návod, přihlášení, tipy

Přehlížený a podceňovaný, to jsou slova, která Microsoft Advertising (dříve Bing Ads) a jeho pozici na (nejen) českém trhu vystihují snad nejvíce. A není to zasloužené? Vždyť vyhledávač Bing používá jen 3,5 % Čechů, oproti tomu takový Google si dokázal získat více než 80 % z nich. Jenže tato logika tak úplně nefunguje. A když navíc vezmeme v potaz, že je u nás 8 milionů aktivních uživatelů internetu, není 3,5 % zrovna málo. Jde o 280 tisíc lidí a potenciálních zákazníků! Pojďme se proto podívat na Microsoft Advertising blíž.

Pro koho se Microsoft Advertising hodí

Podíl Bingu na poli vyhledávačů v ČR jsme už zmínili. Nutno ale poznamenat, že v mnoha zahraničních zemích je jeho role výraznější. Například v Německu, což je pro řadu českých firem zajímavý trh, jde o téměř 5 %. V USA je to téměř 6,5 %. Reklamy Microsoft Advertising (Bing Ads) se ale nezobrazují pouze v rámci tohoto vyhledávače. Uvidíte je také u Yahoo, DuckDuckGo nebo Ecosie, na webech společnosti Microsoft a další spoustě partnerských webů.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Podíl vyhledávačů v ČR v období od července 2022 do července 2023

Podíl vyhledávačů v ČR v období od července 2022 do července 2023

Pro vyzkoušení tohoto systému navíc hovoří fakt, že pokud používáte Google Ads nebo Facebook reklamy, snadno své kampaně z těchto platforem naimportujete do Microsoft Advertising. K dalším výhodám patří i menší konkurence a také v průměru nižší cena za proklik ve srovnání s Google Ads.

Microsoft (Bing) Advertising: účet a přihlášení

Rozhodli jste se tento reklamní systém vyzkoušet? Pak si nejprve budete muset zřídit Microsoft účet. Nečeká vás nic složitého:

  1. Najeďte na stránku https://ads.microsoft.com/.
  2. Klikněte na Sign up now.
  3. Následně uvidíte možnost Create one, která znamená vytvoření nového účtu. Klikněte na ni a zadejte do příslušného pole svůj e-mail (případně si vytvořte nový).
  4. Pak už stačí zadat jen pár požadovaných údajů, souhlasit s podmínkami systému a máte hotovo.

Microsoft Bing Advertising: účet a přihlášení

Microsoft (Bing) Ads: návod pro začátečníky

Hned na úvod se hodí říct, že Microsoft Advertising zatím nevládne češtinou, a tak se neobejdete bez alespoň základní znalosti angličtiny (nebo překladače). Jakmile se přihlásíte ke svému Microsoft účtu, ihned uvidíte možnost importu reklam z Google Ads nebo Facebook Ads, což vám celý proces výrazně zjednoduší. I tak si ale nezapomeňte vše zkontrolovat, především pak nastavení rozpočtu. Microsoft totiž zatím neumožňuje vést účet v českých korunách, ceny se tedy budou zobrazovat v eurech.

Microsoft Bing Ads: návod pro začátečníky

Začít ale můžete kampaně vytvářet i úplně od začátku. Postupujte podle tohoto návodu:

  1. Zadejte do příslušného pole URL svého webu. Začněte s nastavováním kampaně tím, že vymyslíte její název a upravíte rozpočet a bidovací strategii. Na výběr máte pro začátek dvě – buď se můžete soustředit na konverze, nebo maximalizovat počet kliknutí.
  2. Následně se dostanete k upřesnění cílů vaší kampaně, kde si můžete vybrat geografickou oblast a jazyk obecenstva, na které chcete cílit.
  3. Poté přejdete k nastavení skupiny kampaní a klíčových slov. Rovnou už uvidíte návrhy systému, které by měly korespondovat se zaměřením vašeho podnikání. Určitě se ale vyplatí je projít a upravit podle své SEO strategie. Bez správně nastavených klíčových slov neoslovíte to správné obecenstvo.
  4. Nyní jste se dostali k úpravám vzhledu vaší reklamy. V tomto kroku vpisujete nadpisy a další texty. Nezapomeňte do nich zakomponovat vaše klíčová slova. Nástroj Ad strength (najdete jej vedle políček pro text) vám ukáže sílu a kvalitu vašeho nastavení a přidá doporučení, co udělat lépe. Hned pod ním uvidíte také náhled svých reklam. Vše potvrďte a přejděte k dalšímu kroku.
  5. V něm se opět zobrazí náhled kampaně a také možnost vytvořit kampaň novou.
  6. Poté po vás systém bude chtít další doplňující informace o vašem podnikání a preferovanou platební metodu.
  7. Jakmile vše vyplníte, dokončíte tím své přihlášení. A ve chvíli, kdy si do svého účtu dobijete peníze, mohou vaše kampaně začít běžet.

Microsoft Bing Advertising: návod pro začátečníky

Autor: SEOPRAKTICKY.CZ

Použité zdroje:

  1. Search Engine Market Share United States Of America | Statcounter Global Stats. (n.d.). StatCounter Global Stats. [online]. Dostupné z: https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/united-states-of-america/#monthly-202207-202307
  2. Christison, C. (2023). A Beginner’s Guide to Microsoft (BING) ads in 2023. Social Media Marketing & Management Dashboard. [online]. Dostupné z: https://blog.hootsuite.com/bing-ads/#How_to_launch_a_Microsoft_Ads_campaign
  3. Patel, N. (2022). How to Set Up a Microsoft Ads (Formerly Bings Ads) Campaign. Neil Patel. [online]. Dostupné z: https://neilpatel.com/blog/bing-ppc/
  4. Get Started with Microsoft Advertising. [online]. Dostupné z: https://help.ads.microsoft.com/apex/index/3/en/56873
Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit